هیچ موردی از تب کنگو در شهرضا گزارش نشده است

شهرضا – رییس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: در مدت چهار سال گذشته، هیچ موردی از تب کریمه کنگو در شهرضا گزارش نشده است.

حمید رییس‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا اظهار کرد: همه ساله از ابتدای تابستان و در تیرماه آمادگی لازم برای مقابله با بیماری تب کنگو ایجاد می‌شد که امسال اندکی زودتر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بیماری تب کنگو با سردرد شدید، تب، درد عضلانی و خونریزی زیر جلدی همراه است، تأکید کرد: فرد مبتلا به این بیماری، اگر به سرعت تحت درمان‌های اختصاصی از طریق داروهای ضدویروسی قرار بگیرد، در بیشتر موارد درمان می‌شود.

رییس شبکه دامپزشکی شهرضا ادامه داد: بی اشتهایی، درد پشت حدقه چشم، ترس از نور، تهوع، استفراغ، گلو درد، دل درد، تغییرات خلقی مثل بی قراری و افسردگی، علائم خونریزی که از روز ۳ تا ۶ روز شروع می شود، خون ریزی در مخاط، خط زیر بغل، محل های تزریق، خون ریزی از اعضای مختلف بدن مثل بینی، لثه، مجاری ادراری، روده و رحم، از دیگرعلایم این بیماری هستند.

رییس‌زاده گفت: تب خونریزی دهنده کنگو کریمه جزو بیماری‌های مشترک انسان و دام است و از حیوان به انسان و از حیوان به حیوان سرایت می‌کند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک باید ابتدا دام را بعد از ذبح بهداشتی به مدت ۲۴ ساعت در سیستم‌هایی با دمای معمولی منفی یک تا منفی چهار درجه سانتی گراد، نگهداری و سپس بسته بندی کرد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرضا تأکید کرد: قبل از مصرف گوشت نیز باید آن در دمای فریزر، حداقل به مدت سه الی چهار ساعت نگهداری شود.

وی تأکید کرد: در مدت چهار سال گذشته، هیچ موردی از تب کریمه کنگو در شهرضا گزارش نشده است، اما اقدامات پیشگیرانه با جدیت اجرا می‌شود.

کد خبر 345415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.