قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ معاصر بود

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران بود که توانست زمینه‌های قیام بزرگ ملت ایران در سال ۱۳۵۷ را فراهم کند.

حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از ثمرات وجودی امام راحل(ره) بود، تصریح کرد: سال‌ها باید بگذرد تا همگان به عظمت وجودی ایشان و اقدام بزرگی که انجام دادند آگاه شوند.

وی با تأکید بر ضرورت مطالعه تاریخ دوران معاصر کشور، اظهار کرد: خواندن این بخش از تاریخ، به ویژه برای نسل جوان بسیار مهم و ضروری است، زیرا آنان این دوران را درک نکرده‌اند و این در حالی است که تحولات تاریخ معاصر جزو سرنوشت‌سازترین ادوار تاریخ کشور است.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه مهمترین هنر امام خمینی(ره) متحد کردن اقشار مختلف مردم بود، تأکید کرد: امام(ره) همه مردم را برای یاری اسلام و اجرای احکام دین در جامعه و تأمین استقلال کشور متحد کرد.

یعقوبی انقلاب اسلامی ایران را بزرگترین رویداد معاصر جهان دانست و افزود: قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران بود که توانست زمینه‌های قیام بزرگ ملت ایران در سال ۱۳۵۷ را فراهم کند.

وی ادامه داد: سخنرانی کوبنده امام(ره) علیه دستگاه فاسد رژیم و عوامل آمریکا و اسراییل باعث شد تا در سحرگاه ۱۵ خرداد، دژخیمان رژیم امام را دستگیر کنند، اما دستگیری امام راحل(ره) توسط عوامل رژیم ستم شاهی خون تازه‌ای بود که در رگ‌های مردم انقلابی جریان پیدا کرد و باعث ادامه مسیر آن تا پیروزی شد.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: یکی از خدمات منحصر به فرد امام خمینی(ره) آن بود که زمینه گرایش بسیاری از افراد در سراسر جهان را به آیین اسلام فراهم کرد؛ این افراد وقتی عظمت وجودی امام را می‌دیدند و با ابعاد مختلف آیین اسلام آشنا می‌شدند، این دین را انتخاب می‌کردند.

یعقوبی با بیان اینکه مردم ایران همواره قدرشناس خدمات امام راحل(ره) بوده‌اند، خاطرنشان کرد: استقبال بی‌نظیر ملت ایران از ایشان در سال ۱۳۷۵ و تشییع جنازه باشکوه امام(ره)، به همگان ثابت کرد که مردم ایران تا چه اندازه دوستدار رهبر خود هستند.

وی ولایتمداری را مهمترین ویژگی افراد انقلابی دانست و تصریح کرد: به فرموده امام راحل(ره) باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به کشور و انقلاب آسیب نرسد.

امام جمعه شهرضا گفت: پس از رحلت امام(ره) رهبر معظم انقلاب با درایت و توانمندی بی‌نظیری توانستند کشور را اداره کنند و در راه تحقق آرمان‌های انقلاب قدم بردارند و امروز، امنیت مثال‌زدنی کشور ایران در منطقه، تنها بخشی از دستاوردهای ایشان است.

کد خبر 345375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.