فراخوان دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه منتشر شد

دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه با شعار «ایران نگارخانه‌ای برای شاهنامه» و با همکاری موزه شاهنامه و اسطوره قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جشنواره ملی عکس شاهنامه هر دو سال یکبار از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان، هفته نامه امرداد و باشگاه نقالان برگزار می شود که فراخوان دور نخست این جشنواره در فروردین ماه ۹۵ منتشر شده بود. در همین راستا دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه با هدف پاسداشت جایگاه بلند حکیم سخن فردوسی و شاهکار بی مانندش شاهنامه و تاثیر جلوه های زیبای شاهنامه و نمود شاهنامه در در زندگی ایرانیان و پارسی زبانان در گستره ایران بزرگ فرهنگی، هم‌چنین نگاه به شاهنامه و تاثیرات آن از طریق دوریبن‌های عکاسی و پیوند میان شاهنامه، ادبیات و هنرعکاسی برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند عکس‌های خود را با موضوع‌های آرامگاه و تندیس فردوسی در توس، تندیس های فردوسی در سراسر ایران و جهان، نقاشی ها، دیوارنگاره ها و آثار حجمی و محیطی برگرفته از شاهنامه، نقالان و هنرهای نمایشی در پیوند با شاهنامه، ایران در آیینه شاهنامه، نمود شاهنامه در زندگی ایرانیان و دیگر پارسی زبانان، شاهنامه پژوهان، آموزگاران شاهنامه و استادان سرشناس زبان و ادب فارسی، موزه شاهنامه و اسطوره قزوین، نگارگران شاهنامه و نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای، پرتره شاهنامه پژوهان و استادان سرشناس زبان و ادب فارسی، و ورزش‌های پهلوانی و پیوند آنها با شاهنامه به این جشنواره ارسال کنند.

گفتنی است، شرکت برای تمامی هنرمندان و دوستداران در تمام سنین، آماتور و حرفه ‌ی در این جشنواره آزاد است و عکس‌ها می‌توانند توسط دوربین عکاسی، تبلت یا تلفن همراه ثبت شده باشند.

علاقمندان تا ۱۴مردادماه مهلت دارند تا عکس‌های خود را به ایمیل shahnameh.negarkhane@gmail.com ارسال کنند.

هم‌چنین برای دریافت اطلاعات بیشتر و شرکت در این جشنواره می‌توانند به نشانی‌های shahnamehpajohan.ir، amordadnews.com و bnaghal.ir مراجعه کنند.

کد خبر 345372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.