آسیب های کوچک و بزرگ انقلاب را تهدید می کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمن خواب نابودی ما را دیده، اما عده ای هنوز فکر عذر خواهی آن و این هستند یا اینکه فلان شخصیت در فلان برنامه شرکت نکند. اینها درد انقلاب است که بنده به عنوان کوچکترین خادم و سرباز این انقلاب و به عنوان اعلان خطر می گویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید انصاری شامگاه یکشنبه- ۱۳ خرداد- به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله سید جلال الدین طاهری (ره) با یادآوری مناسبت های این شب گفت: مراسم و مجلس بزرگداشت آیت الله طاهری در این مکان مقدس همزمان با شب ضربت خوردن علی بن ابیطالب است و علاوه بر انتصاب این شب به مولا علی علیه السلام ، یکی از سه شبی است که احتمال لیله القدر هم درباره آن  می رود؛ بنابراین ارزش ذاتی مضاعف دارد. همچنین مجلس به مناسبت بیست و نهمین سال ارتحال جانگداز فرزند برومند امیر مومنان و احیاگر اسلام و موسس نظام جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام راحل(ره) و نیز پنجمین سال ارتحال عالم مجاهد، فقیه نستوه و رکن رکین هدایت قبل و بعد از پیروزی انقلاب،  به ویژه در استان شهید پرور اصفهان، شهید مرحوم آیت الله طاهری اصفهانی است.

وی افزود: طبق سنت در مجالس یادبود بیشتر پیرامون فضایل کسی که مجلس به نام او بر پا گردیده، صحبت می شود؛ ولی در این جلسه با این سه مناسبت در این زمان اندک من چه بگویم؟ در کرانه اقیانوس پهناور همه کائنات یعنی وجود امیر المومنین چه می توان گفت.  درباره او که آیینه تمام نمای جمال و جلال خدا و بی تردید مظهر اسم اعظم الهی بود چه می توان گفت. در برابر کسی که جامع تمام کمالات ممکن در وجود یک انسان کامل و به دور از هر گونه کاستی و نقصان بود، بهتر است که مثل من زبان فرو بندد. 

انصاری در تشریح صفات امام راحل(ره) نیز گفت: درباره امام، پیشوای انقلاب اسلامی، مردی که در دوران ما معمای وجود امیر المومنین و صفات جمع شده در او را برای ما حل کرد، در اوج علم، دارای شجاعت و عصمت بود. از هیچ کس و هیچ چیز نمی هراسید، اما زانوهای او در مقابل مظلوم  سست می شد.  اشک یتیمان او را بی تاب و رنگ رخساره او را زرد می کرد. نمی توانستیم بفهمیم  چگونه ممکن است فاتح خیبر، بیست و پنج سال صبری از خود نشان دهد که صبر از دست او به ستوه آید و نمی توانستیم بفهمیم چطور زاهد شب ها که در نهایت عرفان غرق در خلسه معنوی  عشق و عشق بازی با خدا است، روزها در میدان کار، در میدان جهاد در میدان قضاوت عالم گونه می درخشد. فهم اینها در وجود علی (ع) مشکل بود، اما در ماکتی کوچکتر در خانه او و در سلسله فرزندان او در نیمه دوم  قرن  بیستم، مشاهده کردیم که انسان می تواند اینگونه شود.  

وی ادامه داد: امام نشان داد که هم مرجع تقلید و مدرس حوزه و هم یک انقلابی بزرگ و پیشوا و به حرکت درآورنده یک نسل برای ایستادن در مقابل استبداد و استکبار داخلی و خارجی است.

انصاری افزود: امام نشان داد می‌توان بین دانش دینی و دانش اداره دنیای مردم جمع و می توان با تکیه بر خدا، مردم را بسیج کرد و در مقابل قلدران و زور گویان ایستاد. او امام بود و امامی که علی وار زیست،  جنگید، سخن گفت و سرچشمه های دانش را در  فلسفه، حکمت، اخلاق، اصول و دیگر عرصه های الهی بر مردم گشود. او بود امام مستضعفین، امام مظلومان، امام نو اندیشان، امام روشنفکران، امامی که با تهجر همانگونه مبارزه کرد که جدش علی (ع) در میدان مبارزه با متهجرین خوارج.

امام به تنهایی قادر نبود انقلاب را گسترش دهد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص رویه امام راحل(ره) تأکید کرد: امام به تنهایی قادر نبود که انقلابش را گسترش دهد و مبانی نظری و عملی انقلاب اسلامی  را تبیین کند؛ به خصوص در دوران تبعید و دوری او از مردم. حواریونی از جنس خود او، مردانی از جنس مردم،  فقهای عالیقدر،  اساتید دانشگاهی برجسته و پاک باختگانی جان بر کف که برای خود چیزی نمی خواستند.  آزادی، آبادانی و رفاه را برای مردم  ولو به قیمت جانشان، طلب می کردند. مردان بزرگی که کنج زندان ها و شکنجه های طاقت فرسا، برای آنها همانند تفریح بود؛ چون برای مردم و خدا کار می کردند. مثل مرد بزرگ این مراسم، این محل و مسجد و استان و ایران، مرحوم آیت الله طاهری.  

وی افزود: ایشان و دهها یار دیگر امام  با تسلط در عرصه فقه و تفسیر و شناخت قرآن و اسلام با بصیرت واقعی و نیز با شناخت مردم و زبان مردم و در میان مردم بودن توانستند ملت را به گرد محور انقلاب منسجم کنند و روح فداکاری و شجاعت را در کالبد ایران بدمند. توانستند رژیم استبدادی و ارتجاعی  شاهنشاهی را به دست مردم به زانو در آورند و آرمان های بلند علوی را در قالب انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و در ساز و کار یک نظام سیاسی مستقل به نام جمهوری اسلامی ایران استقرار ببخشند؛ کاری در حد معجزه. انقلاب اسلامی، کار کوچکی نبود و قهرمانان این میدان نیز افرادی کوچک نبودند.  

انصاری افزود: مردم شریف اصفهان، در دوران قبل از انقلاب، حین انقلاب، در زمان دفاع مقدس و تا امروز، نهایت بصیرت، هوشیاری، آگاهی و فداکاری را در پهنه ایران اسلامی از خود نشان داده اند.

حفظ انقلاب ها، از شکل دهی و پیروز کردن آن دشوارتر است

سخنران این مراسم گفت: من در این فرصت محدود از ذکر فضایل این بزرگان عبور می کنم، چون گفتار من به مثابه زیره به کرمان بردن است. مگر می شود این شخصیت بزرگ را برای مردمی  توصیف کرد که پای منبر او بزرگ شده اند، همراه او و خطبه هایش به جبهه رفتند و حرکت کردند،  قبل از انقلاب و پس از آن با او بودند. 

انصاری افزود: امشب می خواهم به یک نکته اشاره کنم که حتما مورد رضایت روح امام(ره) و آیت الله طاهری و مولا امیرالمومنین(ع) خواهد بود و آن مسئله آسیب شناسی انقلاب ها و نهضت ها است. بررسی تاریخ نهضت ها و انقلاب ها چه انقلاب های دینی و آسمانی و چه نهضت‌های آزادی بخش مردمی،  نشان می دهد که حفظ انقلاب ها، از شکل دهی و پیروز کردن آنها دشوار تر است. اگر به درستی آسیب شناسی و مراقبت نشود؛ ممکن است تمامی اهداف یک نهضت یا بسیاری از آرمان ها و اهداف آن از بین برود.  

انصاری تصریح کرد:  قرآن کریم موارد عدیده ای را ذکر می کند که من از پژوهشگران خواهش می کنم قرآن و داستانهای آن را از این زاویه مرور کنند. قرآن هر کجا که داستانی از پیشینیان گفته درصدد بوده است به نوعی عوامل موثر در شکوفایی، رشد و بالندگی و عوامل موثر در سکون و عقب گرد آنها را بازگو کند و یک نمونه روشن آن دربلره بنی اسرائیل است.

انصاری توضیح داد: قرآن چنین می فرماید: به بنی اسراییل در پرتو انقلاب موسی و فداکاری خودشان؛  کتاب، حکومت و نبوت دادیم. روزی های پاکیزه و وضع اقتصادی آنها خوب شد. بر تارک برجسته گان دوره خودشان نشستند، یک قوم عزیز و قدرتمند شدند، اما این جمعیت نتوانست انقلاب را پاسداری کند. نتیجه آن شد که به تدریج سرمایه داران بنی اسرائیل به دنبال ربا رفتند و رباخواری کار اصلی و محور اقتصادشان شد. مال یکدیگر را به شیوه های باطل می خوردند، علمای آنها، از چشمه زلال تورات فاصله گرفتند و شروع به تحریف آئین خدا کردند. برای خود جلال و قدرت درست و دین موسی را دینی دشوار، خشن و غیر قابل تحمل معرفی کردند. در پرتو این آسیب ها، جامعه را آفت فرا گرفت. مانند باغی که همه آن را آسیب و آفت فرا می گیرد، چه شد؟ بی تفاوت شدند و روحیه انقلابی را از دست دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر امیر مومنان امشب ضربت خورد ، ضربت واپس گرایی از ارزش های انقلاب ناب محمدی در جامعه بود. آن جامعه عقب مانده جاهلی که در نهایت تاریکی و جهالت زندگی می کرد با قدرت انقلاب پیامبر آزاد شد، بهترین امت شدند و مدینه فاضله درست شد، اما آسیب های اجتماعی انقلاب بزرگ که قبل از رحلت پیامبر شروع به شکل گیری کرده بود، افزایش یافت و علی مرتضی فقط و فقط برای اینکه اصل نهضت و اسلام بماند ناگزیر شد به نحوی صبر کند، تا امت اسلامی از هم نپاشد، وحدت امت اسلامی از بین نرود و اصل اسلام نابود نشود.

انصاری تأکید کرد: متاسفانه در حال حاضر به این نکته  توجه نمی شود؛ در این وضعیت آشفته جهان اسلام، برخی به نام ولایت و اهل بیت آنچنان تفرقه انگیزی می کنند و  آب به آسیاب صهیونیست ها و دشمنان اسلام می‌ریزند که انسان افسوس می خورد. مولا حتی وقتی که بعد از  پنج سال به حکومت می رسد، تمامی همت او بازگرداندن جامعه به  نهضت و ارزش های بعثت بود و لذا با مقدس نماهای احمق درگیر شد و جنگ های فرسایشی همچون نهروان و  جمل و ...  بر او تحمیل شد.  

آسیب های کوچک و بزرگ انقلاب را تهدید می کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انقلاب اسلامی به وسیله امام و شما مردم، مبارزین، مجاهدین و شکنجه دیدگان برای احیا ارزشهای ناب اسلام در نیمه دوم قرن بیستم شکل گرفت. این انقلاب اهدافی داشت. این انقلاب برای آزادی مردم از یوغ استبداد به میدان آمد.برای استقرار رای مردم بر سرنوشت کشور و تمام امور شکل گرفت. این انقلاب برای عزت بخشیدن همه مردم در مسیر عدالت و معنویت، شکل گرفت و با تکیه بر ایمان و توکل بر خدا و نیروی امت اسلامی توانست معجزه قرن را خلق کند. توانست پیروزی بر صدام در جنگ ۸ ساله را ثبت کند و از گردنه ها وعقبه های خطرناک پی در پی بگذرد و حال این انقلاب ۴۰ ساله شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با کمال تاسف باید بگویم، آسیب های کوچک و بزرگ این نهضت را تهدید می کند؛ انقلاب امروز از دو جبهه مورد تهدید است؛  یک جبهه خارجی که همیشه بوده است و البته امروز تشدید شده است؛ امروز مثلثی شوم از اسرائیل، آمریکا و ارتجاع منطقه به پیشتازی عربستان سعودی و با پادویی منافقین با خلق و پیوسته به دشمنان این خلق شکل گرفته است. توطئه های آنها را هر شب و روز  می بینید. خواب های عجیب برای ایران دیده اند. خروج از برجام بهانه است، آنها دنبال نه تنها براندازی نظام، بلکه تجزیه ایران هستند. این را در سخنان و تحلیل آنها می توان دید. آنها ایران قدرتمند، رو به توسعه و مترقی با جوانانی تحصیل کرده، برومند و پیشتاز با وسعت جغرافیایی با منابع سرشار نفت و گاز و ... را نمی توانند تحمیل کنند، این تهدید خارجی است.

 اقتصاد باید متکی بر تولید باشد و تولید بازار می خواهد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام توضیح داد: این تهدید خارجی در صورتی خنثی خواهد شد که ما عوامل پیروزی انقلاب را در داخل داشته باشیم، اگر شرط ایمان، پایداری،  انسجام و وحدت ملی در جامعه و شرط خردمندی در مسئولان، اداره کشور بر بنیان های اندیشه، علم، تجربه، خرد جمعی و مشورت با صاحبان اندیشه و صاحبان فکر، استفاده از تاکتیک های جدید را داشته باشیم، می توانیم بر این آسیب ها غلبه کنیم. در عرصه اقتصاد آسیب های ریشه ای بعضا ۴۰ یا ۵۰ ساله؛ مانند وابستگی اقتصاد  به نفت و بعضی آسیب های نو ظهور مانند وابستگی و پول پرستی خوارصفتان که به جای سرمایه گذاری در تولید و حمایت از تولیدکنندگان کار آفرینی صرفا به دنبال پر کردن جیب شان به صورت مشروع و نا مشروع چه با ربا و چه با اختلاس هستند.

انصاری افزود: اقتصاد یک علم است. این کشور تولیدگران بسیاری دارد،  من در جمع صنعت گران صحبت می کنم، من در استان کارآفرینی ایران دارم صحبت می کنم.  اقتصاد باید متکی بر تولید باشد و تولید بازار می خواهد.  بازار در محدوده جغرافیای یک کشور بدون ارتباط با جهان یک شعار است. امروز بسیاری از محصولات ما به دلیل نبود بازار در انبارها مانده است،  در حالیکه صاحبان این کارخانه ها،  هزینه های مختلفی را باید پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی نیز، بحث درون زا بودن محفوظ، اما برون نگر بودن اقتصاد یعنی ما بازار می خواهیم، بازار منطقه، اروپا، خاور دور و نزدیک و حتی بازار آمریکا. ما نمی توانیم خود را دچار خود تحریمی کنیم، بازار به اصطلاح آهویی است که بسیار زود می رمد، اگر فضای کسب و کار مناسب نباشد، امنیت اقتصادی نباشد و اگر سرمایه گذار داخلی و خارجی  امنیت را احساس نکند جای دیگری را انتخاب می کند.  

نباید پیشگام در دشمن تراشی باشیم

انصاری گفت: ما در مقابل دشمن می ایستیم، اما نباید پیش گام در دشمن تراشی باشیم. باید با ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های دشمن آنها را محدود و منزوی کنیم و بازار و درهای اقتصاد را به روی جهان بگشاییم؛ این چه مصیبتی است در این شرایط که حساس جوان تحصیل کرده ما بیکار و تولیدگر و اقتصاد ما با مشکل مواجه است. هر چند گرانی و تورم مهار شده، اما باز هم برای مردم آزار دهنده است.

انصاری گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای ۱۸ ماه شب و روز تلاش کردند تا برجام شکل بگیرد و همه مشکلات حل شد، اما حال  دعوا از نو آغاز شده است. برجام پر فایده بود و دلیل پر فایده بودن آن برای ایران همان بس که ترامپ از آن خارج شده و می گوید بدترین قرارداد تاریخ آمریکا است. او می گوید، ظریف را در تلویزیون دیدم گفتم وای به جان کری که سرش کلاه می رود، البته بی خود می گوید. ما روز روشن حرف حقوقی زدیم و برجام پیروز شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: حداقل سود برجام این بود که خوابی که در حال حاضر ترامپ برای آینده ما دارد می بیند را می خواستند ۵ سال پیش انجام دهند؛ برنامه نفت در برابر غذا، تحریم مطلق و امثال اینها. با این تفاوت که آن زمان دنیا با آنها بود و حداقل دنیا امروز با آنها همراه نشده است. امروز سازمان بین المللی انرژی هسته ای پشت ما است و اروپا و دنیا نیز حداقل در فضای سیاسی و حقوقی پشت ما قرار دارند.

افراد و جریاناتی دوباره خوشحال هستند که می توانند به نام دور زدن تحریم، جیب خود را پر کنند

وی تأکید کرد: در داخل کشور می بینید؛ کسانی که تا دیروز می گفتند برجام هیچ،  امروز  می گویند رییس جمهور باید جواب بدهند که چرا کاری نکردید که ترامپ خارج نشود. اگر فایده نداشت بگذارید خارج شود. در این شرایط که همه باید پشت سر دولت و ملت باشند و یک صدا به جهان مخابره شود و با اینکه رهبری تاکید کردند کسی را سرزنش نکنید ولی مگر دست بر می دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: من می دانم افراد و جریاناتی دوباره خوشحال هستند که می توانند به نام دور زدن تحریم، جیب خود را پر کنند.  نگران هستم دوباره افرادی با دکل های گم شده نفتی و ... در صحنه حاضر شوند. در این شرایطی که جوانان ما و مردم با مشکل مواجه هستند و بحران آب و محیط زیست داریم، برای این کار باید تحقیقات و پژوهش کرد و زیر بازوی کشاورز را گرفت. کشاورز را تقویت و راهنمایی کرد، برای تغییر سیستم آبیاری و افزایش راندمان آب و صنعت گر را برای انتقال آب از دریا و غیر دریا تشویق کرد. اگر همه با هم کار کنیم و فکر و سرمایهمان را متحد کنیم باز هم مشکلاتمان بزرگ است.  

در عرصه فرهنگی با یک جنگ تمام عیار مواجه هستیم

انصاری گفت: هر کس بخواهد کسی را خراب کند، آن شخص، این شخص، آن گروه، این گروه و ... در چنین شرایطی دشمن جرات نفوذ پیدا می کند، ما در عرصه فرهنگی با یک جنگ تمام عیار مواجه هستیم. من از شما خواهش می کنم از جوانان و فعالان عرصه مجازی، همان همتی که در برابر صدام برای تشکیل گردان و لشگر داشتید، امروز در تبلیغ رسانه ای برای مقابله با شیطان حضور یابید. دشمنان دنبال مخدوش کردن اصل اهداف انقلاب هستند. ما از انقلاب پشیمان نیستیم و آرمان های خود را قدر می دانیم و جایی که منحرف شده ایم و اشتباه کردیم، باید آن برگردیم و عذر خواهی کنیم. هنوز عده ای در فضای انتخاباتی هستند. نفرت افکنی و واکاوی زخم های کهنه بس است مگر همه معصوم هستید؟ هر کسی شاید اشتباهی هم کرده باشد.

دشمن خواب نابودی ما را دیده، ما هنوز فکر عذر خواهی آن و این هستیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز نگرانی کرد و گفت: دشمن خواب نابودی ما را دیده و ما هنوز فکر عذر خواهی آن و این هستیم یا اینکه فلان شخصیت در فلان برنامه شرکت نکند. اینها درد انقلاب است که به عنوان کوچکترین خادم و سرباز این انقلاب و به عنوان اعلان خطر می گویم.

وی ادامه داد: اسطوره های انقلاب را کوبیدن و گوشه گیر کردن این کارها  در میدان دشمن بازی کردن است. عده ای از جنازه بزرگان هم هراس دارند و حاضر نیستند از اندیشه های یک عالم فرزانه همچون رفسنجانی که در بین ما نیست استفاده کنند. ایشان در زمینه سیاست خارجی و مراوده با دنیای عرب و خاورمیانه صاحب سبک بود و باید از سبک او استفاده کرد. آقای خاتمی برای مراوده با دنیا اهل منطق و سبک بود؛ چرا از وجود او استفاده نمی شود؟ این سرمایه مردم است او اگر مراوداتی با دنیا برقرار کند و اسراییل منزوی شود این به ضرر ملت ایران است یا به نفع ملت ایران؟ 

کد خبر 345333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.