لزوم تشکیل اتاق بحران برای عبور از گردنه خشکسالی

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: در بحث آب شرب برخی مسایل که قابلیت عملیاتی شدن را دارند باید با سرعت هرچه بیشتر عملیاتی شوند تا مردم شاهد باشند مسئولان دغدغه رفع مشکلات آنها را دارند و در مرحله بعد برنامه های بلند مدت رفع مشکلات بحران آب را دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در نشست با رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان لنجان اظهار کرد: امروز اگر در کشوری همچون ترکیه وضعیت بحرانی به وجود بیاید همه کشور تبدیل به اتاق بحران می شود چراکه همه اعتقاد دارند در چنین وضعیتی باید در اختیار بحران به وجود آمده قرار گیرند و کارهای عادی را کند کرده و برای رفع بحران با تمام قوا به میدان شوند.

وی افزود: اگر امروز زلزله و یا سیلی عظیم در کشور اتفاق افتد همه بسیج می شوند تا از بحران به وجود آمده عبور کنند و در این میان باید از همه ظرفیت های تبلیغی همچون تریبون ها و...و  نهادهای مختلف برای عبور از بحران استفاده کرد.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه اگر به استقبال بحران های به وجود آمده می رفتیم هیچ بحرانی در کشور به وجود نمی آمد، گفت: با توجه به اینکه پیش بینی می شد در حوزه آب دچار وضعیت بحرانی شویم طی سه یا چهار ماه اخیر در این خصوص تذکراتی را مطرح کرده و اعلام کردیم نباید از کنار وضعیت به وجود آمده به سادگی عبور کنیم بلکه باید در چنین وضعیتی در کنار یکدیگر قرار گرفته و با تشکیل اتاق بحران تمامی ظرفیت های موجود را به میدان آورده تا آسیب به مردم وارد نشود.

وی تصریح کرد: امروز که کشاورزان غرب اصفهان برای کشت بهاره با مشکل مواجه هستند اگر مسئولان در کنار کشاورزان قرار گرفته، واقعیت ها و برنامه های خود را برای گذر از بحران برای آنها مطرح و چنانچه برنامه اجرایی برای کاهش ضرر و زیان این قشر زحمت کش دارند را اجرایی کنند کشاورزان نیز در کنار آنها قرار خواهند گرفت.

باقریان ادامه داد: در بحث آب شرب نیز برخی مسایل که قابلیت عملیاتی شدن را دارند باید با سرعت هرچه بیشتر عملیاتی شوند تا مردم شاهد باشند مسئولان دغدغه رفع مشکلات آنها را دارند و در مرحله بعد برنامه های بلند مدت رفع مشکلات بحران آب را  دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: امروز در حوزه رفع چالش های آب شرب نباید توپ را در زمین یک نهاد و یا اداره انداخت بلکه همه ادارت و نهادها باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا مردم دچار آسیب نشوند بر همین اساس باید با سرعت هرچه بیشتر اتاق بحرانی در شهرستان با حضور تمامی نهادها و دستگاه ها تشکیل و تقسیم کار انجام شود تا ظرفیت تجهیزات موجود مشخص و با تدبیر مورد استفاده قرار گیرند.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه با فرا رسیدن فصل گرما مصرف آب افزایش خواهد یافت، عنوان کرد: امروز باید از ظرفیت های تبلیغاتی برای فرهنگسازی در خصوص تغییر الگوی مصرف و صرفه جویی در راستای عبور از بحران آب بهره مند شد و بر همین اساس باید از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، مساجد، رسانه ها و ... به درستی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی مواقع باید از حوزه ای ورود پیدا کرد که جلوی برخی مسایل همچون عدم رعایت اصولی مصرف آب را گرفت، برای مثال می توان به مردم اطلاع رسانی کرد که سرانه مصرف خانواده ای دو نفره به این میزان بوده و چنانچه اضافه مصرفی انجام گیرد جریمه خواهند شد.

باقریان اظهار کرد: البته اینگونه نیز نباید فکر کرد که اگر با صرفه جویی مردم بتوانیم آب را همچون گذشته در شبکه رهاسازی کنیم مردم ذخیره های ضروری خود را در حوزه شرب استفاده نخواهند کرد چراکه امروز مردم بحران آب را به خوبی لمس کرده اند و قطعا با مسئولان همکاری لازم را خواهند داشت.

وی یادآور شد: امروز باید با تمام قوا در حوزه مسایل فرهنگی، اجتماعی و ... ورود پیدا کرد و راهکارهای کاهش آسیب در حوزه های مختلف را اجرایی نمود و در هرکجا با مردم صادق بودیم مردم نیز خود به کمک ما آمده اند اما هرکجا به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق و شفاف مردم تصور کردند مسئولان به آنها توجه ندارند دچار آسیب شده ایم بر همین اساس نباید اجازه دهیم مسایل بحرانی ما را دچار چالش کند.

امام جمعه زرین شهر تاکید کرد: در مواقع بحرانی که شاهد برخی تجمعات اعتراضی مردم به صورت آرام هستیم برخی افراد سود جو که از آن طرف مرزها هدایت می شوند در این تجمعات حضور یافته و اعتراضات را به اغتشاش تبدیل می کنند بر همین اساس بهتر است به استقبال بحران ها برویم تا دچار آسیب نشویم.

کد خبر 345322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.