فریاد مادرانۀ «هژبر» در گالری دیبا

هر مجسمه، یک فریاد است. فریادِ یک حس، فریاد هنرمندی که دغدغه‌اش را به گوش می‌رساند تا جنس حس او دیده شود و حس مهر مادری‌اش را به تصویر بکشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «شعله هژبر ابراهیمی» که هم مهر مادرش را دیده و هم خودش مادر شده تا این ارثیه گرانبها را به سه فرزندش انتقال دهد این بار نه در تهران، نه در کرمان بلکه آمده تا مهر مادری‌اش را در اصفهان به رخ همگان بکشد.

جایی در گوشه شهر گنبدهای فیروزه‌ای، جایی که مناره‌ها آسمان را نگاه داشته‌اند تا سقف این شهر باشد؛ در روزهایی که باران، زندگی را، طراوت و روشنی را به اصفهان می‌بخشد به پا ایستاده‌اند تا مهر مادری در گالری دیبا در میانه خیابان خاقانی جاری شود.

مجسمه‌های مادر و فرزندش در کشور نظیر ندارد. چندتایی از این مجسمه در پارک‌های مختلف نصب شده‌اند و این بار هم گل سرسبد مجسمه‌های این گالری‌اش مادری است که فرزندش را در آغوش کشیده تا محافظش باشد. خواه مجسمه «ایثار» باشد یا «بهشت زیر پای او» تفاوتی ندارد، هرکدام به نحوی مادر بودن را در برنز به بند کشیده‌اند. تا با قیمتی از سه، چهار تا هفت میلیون به خریداران عرضه کند.

در کنار مادرانه‌های شعله، پدرش هم ایستاده است، با سبکی متفاوت و حسی تازه... سبک مجسمه‌های پدر، انتزاعی است. از همان‌هایی که باید غرق شوی درونشان تا درکشان کنی. «محمد هژبر ابراهیمی» مجسمه‌هایش را در گالری با هنر دخترش همراه می‌کند تا تلفیق مدرنیته و هنر کلاسیک را به نمایش در آورد.

مجسمه‌هایش سبکی آزاد و رها دارند و می‌توان ساعت ها به تماشایشان نشست تا در هر بازدید مفهومی تازه را یافت، این ۱۰ مجسمه از کل مجموعه متعلق به محمد هژبر ابراهیمی است و هشت مجسمه مابقی از آن شعله‌ای که معتقد است باید از نصب مجسمه‌های ضعیف پیشگیری شود و حالا یکی از قوی‌ترین گالری‌ها را همراه با پیشکسوت حوزه مجسمه‌سازی یعنی پدرش بر پا کرده است تا مادرانه‌هایش را در سکوت گالری میان مجسمه‌ها فریاد بزند. فریادی که از جنس هژبر است...

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه مجسمه "مهر مادری" می توانند تا پایان خردادماه ساعت ۱۱ تا ۲۰ به نگارخانه دیبا، واقع در خیابان خاقانی، کوچه مهرنگ(۱۵)، پلاک ۳۹ مراجعه کنند.

کد خبر 345290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.