تحویل و تیمار یک شاه بوف در شهرستان مبارکه

مبارکه- یک پرنده شاه بوف توسط دوستدار پرندگان در مبارکه به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، یک پرنده شاه بوف توسط طبیعت دوستان به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه تحویل داده شد. این پرنده که از ناحیه پا دچار آسیب شده بود، با هماهنگی با بخش محیط طبیعی اداره کل جهت تیمار و درمان به باغ وحش صفه تحویل داده شد.

شاه بوف (Bubo bubo) پرنده ای از خانواده جغد، بزرگ ترین نوع آن و دو برابر جغد گوش دراز است. شاه بوف در حدود ۶۶ تا ۷۰ سانتیمتر طول دارد. این پرنده دارای گوشپرهای مشخص، سینه زرد مایل به قهوه ای بارگه های پهن، چشم های درشت نارنجی رنگ، سطح پشتی زرد مایل به قهوه ای بالکه های قهوه ای پررنگ است.

این پرنده صبح خیلی زود و غروب به شکار می رود. معمولاً به صورت تنها در شکاف سنگ ها و درخت ها یا روی شاخه های درخت در محلی نزدیک به تنه درخت قائم می نشیند، یا در آشیانه متروک پرندگان شکاری زاد و ولد می کند. این پرنده نسبتاً بومی و فراوان است. دانشمندان حدود پنج هزار و ۲۵۰ نوع جغد را در سراسر دنیا شناسایی کرده اند.

جغد در سراسر مناطق معتدل، استوائی وشبه قطبی دنیا زندگی می کند، بزرگترین جغد، جغد بزرگ خاکستری است که در اعماق جنگل‌های کانادا و آلاسکا زندگی می کند. بلندای آن ۶۷ سانتیمتر وبال گشوده اش به ۱۳۷ تا ۱۵۲ سانتیمتر می رسد.

کد خبر 345267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.