۱۲ هزار  زندانی جرایم مالی در زندان به سر می‌برند

معاون امور مالی و اداری ستاد دیه کشور گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار زندانی جرایم غیر عمد در زندان های کشور وجود دارد که حدود ۴۸۰۰ زندانی محکومین مالی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا مهربان شامگاه شنبه در جشن گلریزان خیرین استان اصفهان در هتل آسمان اظهار کرد: جمعیتی که در اینجا حضور دارند بر اساس بی قراری درون آنهاست که آمده اند و آمدن آنها به خاطر این است که تعدادی از هم استانی‌های خود را در بند دیده اند.

وی با اشاره به اینکه جرم این زندانیان «نداشتن» است، افزود: در جرایم غیرعمد احتمال چنین اتفاقاتی برای همه همشهریان یا هموطنان وجود دارد.

معاون امور مالی و اداری ستاد دیه کشور با بیان اینکه در هر پرونده دو قسمت شاکی و متشاکی یا مجرم وجود دارد، افزود: هر کدام از این طرفین دعوا حداقل چهار تا پنج عائله دارند که در کل در هر پرونده در مرحله اول حداقل ۱۰ نفر گرفتار می‌شوند.

وی در خصوص آمار زندانیان آزاد شده سال ۹۶ گفت: سال گذشته ۱۰ هزارو ۶۷۹ نفر از زندانیان به کمک خیرین آزاد شدند که از این تعداد ۳۳۰ نفر زن و ۱۰ هزار و ۳۴۹ نفر مرد بودند.

مهربان با اشاره به جمع کل بدهی این زندانیان گفت: بدهی کل این زندانیان ۹۷۲ میلیارد تومان بوده که از این آمار زندانیان ۱۰۱۷ نفر محکومین دیه و ۶۷۳۹ نفر محکومین مالی بوده اند.

وی رقم ریالی گذشت شکات را ۳۶۹ میلیارد تومان دانست و افزود: در فرآیند آزادسازی از کمک‌های تسهیلات بانکی بانک‌های استان هم استفاده شد که ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی داشته ایم که هفت درصد آن را مجموعه بانک‌ها کمک کردند.

معاون اداری مالی ستاد دیه کشور با ابراز امیدواری از ادامه فعالیت خیران گفت: سال گذشته ۳۱۳ همایش گلریزان در سراسر کشور اجرا شد که امسال هم ۳۷۷ جشن گلریزان داشته ایم.

وی مقدار محکومیت زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین را یک‌هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: دو تا چهار درصد زندانیان جرائم غیر عمد در کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

مهربان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار زندانی جرایم غیر عمد در زندان های کشور وجود دارد، اضافه کرد: از تعداد زندانیان جرائم غیرعمد کشور، حدود ۴۸۰۰ زندانی محکومین مالی هستند که نزدیک به ۸۰۰ نفر از آن‌ها مربوط به محکومیت نفقه و مهریه هستند.

کد خبر 345233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.