۲۲۰ متهم متواری جرایم مالی خودشان را به محاکم قضایی معرفی کردند

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا به امروز ۲۲۰ محکوم مالی که در طول سال متواری بودند خودشان را به قضات استان معرفی کرده اند و این تنها به خاطر امید به آزادی آنها توسط خیرین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد خسروی وفا شامگاه شنبه در جشن گلریزان خیرین استان اصفهان در هتل آسمان اصفهان ضمن خیرمقدم به خیرین و تسلیت ایام ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: خدا را شاکرم که برای پنجمین سال متوالی توفیق حضور در بین خیرین را دارم و وجود خیرین بسیار در این استان قطعا افتخاری برای اصفهان است.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به گمنام بودن خیرانی که در زمینه آزادی زندانیان تلاش می کنند، افزود: این کار بزرگ را با زبان نمی توان توصیف کرد و این روحیه در جای دیگر کمتر دیده شده است.

وی با اشاره به جمع آوری مبلغ ۱ میلیارد تومان در برنامه یک شهر ضیافت تصریح کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان ماه مبارک رمضان این کمک ها به ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان برسد و تعداد زیادی از زندانیان آزاد شوند.

خسروی وفا با تاکید بر اینکه عمده کمک ها برای زندانیان غیرعمد است، اظهار کرد: زندانیان غیرعمد ناخواسته دچار مشکل شدند و این اتفاقات که برای آنها افتاده ممکن است برای ما هم بیفتد.

رییس گل دادگستری اصفهان در خصوص تعداد زندانیان در بند گفت: ۱۳۰۰ زندانی جرایم مالی در زندان هستند که این رقم خوبی نیست.

خسروی وفا با اشاره به اینکه حدود یک هزار نفر از این تعداد زندانی جرایم مالی هستند، افزود: همچنین۳۲۰ نفر تنها به خاطر مشکلات خانوادگی مانند مطالبات مهریه و نفقه در زندان هستند.

وی با بیان اینکه همه زندانیان به امید آزادی زنده اند، افزود: تنها از ابتدای ماه مبارک رمضان تا به امروز ۲۲۰ محکوم مالی که در طول سال متواری بودند خودشان را به قضات معرفی کرده اند و این تنها به خاطر امید به آزادی آنها توسط خیرین است.

خسروی وفا با اعلام این خبر که ۵۰ درصد مطالبات در پرونده هایی که گروه‌های صلح و سازش به آن ورود می کنند به رضایت ختم می شود، تصریح کرد: در سال گذشته شاکیان ۱۳۱۰ پرونده اعلام رضایت کردند که مبلغ ریالی آن چند میلیارد بوده است و از این جهت شکات خود بزرگترین خیران هستند.

خسروی وفا با تاکید بر صدور ۵۰۰ رای اعسار از طرف قضات گفت: ۵۰۰ پرونده از طرف قضات حکم اعسار گرفته اند و اگر این احکام صادر نمی شد یعنی ۵۰۰ نفر به ۱۳۱۰ پرونده اضافه می شد که امیدواریم با کمک خیرین تا پایان ماه مبارک رمضان حداقل یک سوم این زندانیان آزاد شوند.

کد خبر 345232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.