کارگزاران نظام به مصلحت کشور توجه کنند

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تمامی کارگزاران نظام و مردم باید مصلحت کشور را مورد توجه قرار دهند و در رفتار، گفتار و عمل خویش نشان دهند.

به گزارش ایمنا، آیت الله سید حسین موسوی تبریزی با تاکید بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مراسم افطاری با کارگزاران نظام درمورد توافق هسته ای، اظهارکرد: برجام امروز برای دوست و دشمن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و عاقل کسی است که در این زمینه عدل و انصاف را رعایت کند.

وی ادامه داد: نباید به دنبال این که چه گفتیم وچنین و چنان شد، باشیم، بلکه باید مصلحت کشور و نظام را در اولویت قرار دهیم و با تدبیر عمل کنیم. همه باید توجه کنند که امروز مصلحت کشور چیست و بر همان اساس عمل و رفتار کنند.

آیت الله موسوی تبریزی یادآور شد: مردم تحلیلگر خوبی هستند و واقعیت را می بینند؛ باید دید در کجای دنیا قرار گرفته ایم و باید چگونه رفتار کنیم تا مشکلات بیشتر نشود. جمهوری اسلامی ایران با ۴۰ سال مجاهدت حفظ شده و برای استمرار آن باید همه گروه‌ها، سیاسیون و اقوام با انسجام و همدلی تلاش کنند.

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم افزود: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب یک نظریه عقلایی و شرعی است؛ چرا که اگر کینه توزی در موضوعات مدنظر باشد هیچ گروهی خوشبخت نمی شود. درگیری باعث عناد می شود، حتی در مسایل علمی هم اگر درگیری وجود داشته باشد به نتیجه درست نمی رسیم.

پرهیز از سرزنش در تمام مسایل کشور لازم است

وی افزود: عناد و اختلاف علیه یکدیگر باعث فراموشی واقعیات می شود، این که رهبری در جمع کارگزاران نظام به پرهیز از سرزنش یکدیگر در باره برجام تاکید کردند نه تنها موضوع مهمی در مورد توافق هسته ای، بلکه در تمام مسایل کشور است.

نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری با ذکر خاطره‌ای از امام راحل گفت: امام خمینی (ره) درمورد مجلس می فرمودند اگر اخلاف نظری وجود دارد مانند طلبه ها که در مباحث داد و فریاد می زنند، ولی وقتی تمام می شود برادرانه ادامه می دهند، باشید.

آیت الله موسوی تبریزی افزود: حتی زمانی که روحانیت به دو طیف مجمع روحانیون مبارز و جامعه روحانیت مبارز تقسیم شد، امام (ره) فرمودند عیبی ندارد، مهم این است که حق را دنبال و با عدالت رفتار کنید؛ بنابراین از خودگذشتگی واقعی این است که از غرور خود بگذریم و اگر اینچنین بود زوایه ها بوجود نمی آید.

به گزارش ایمنا، رهبر معظم انقلاب در دوم خرداد سال جاری در دیدار با کارگزاران نظام در بخشی از رهنمودهای خویش با پرهیز دادن «عناصر سیاسی، مدیریتی و مطبوعاتی» از سرزنش یکدیگر درباره برجام تاکید کردند که نقد صحیح، منصفانه وعاقلانه ایراد ندارد و مسئولان هم باید به آنها توجه کنند، اما اهانت، هتک حرمت، اتهام و ایجاد دو قطبی بر سر برجام نباید صورت گیرد و وحدت و همزبانی نباید نقض شود.

منبع:ایرنا

کد خبر 345204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.