برگزاری مسابقه عکاسی با محوریت صنایع دستی

بیش از یک‌سوم صنایع دستی جهان و دوسوم صنایع دستی ایران به اصفهان اختصاص دارد و این شهر به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی شناخته می‌شود و لزوم توجه در این زمینه و استفاده از سایر هنرها در معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی اهمیت دارد.

عباس شیردل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ازسوی اتحادیه صنایع دستی استان و به مناسبت روز جهانی صنایع دستی فراخوان مسابقه عکاسی منتشر شده است و عکاسان می‌توانند در سه زمینۀ هنرهای منسوخ‌شده، هنرهای درحال منسوخ و هنرهای متداول عکس‌های خود را ارسال کنند.

وی افزود: اگر فردی در بخش هنرهای منسوخ‌شده، عکسی از این هنرها در اختیار دارد می‌تواند عکس خود را ارسال کند و یا اگر نمونه‌ای از آن هنر نیز در تملک او است و یا به اثر دسترسی دارد می‌تواند از آن اثر عکس گرفته و عکس را برای شرکت در مسابقه ارسال کند.

رییس اتحادیه صنایع دستی استان گفت: هم‌چنین هنرمندان عکاس می‌توانند در دو زمینۀ دیگر صنایع دستی یعنی هنرهای درحال منسوخ و هنرهای متداول نیز عکس‌های خود را ارسال کنند.

شیردل تاکید کرد: علت برگزاری مسابقه عکس در زمینه صنایع دستی این است که هنرمندان عکاس در حوزه صنایع دستی نیز وارد شده و فعالیت کنند و از طرف دیگر قدم‌های لازم برای تهیه بودجه و احیای هنرهای منسوخ‌شده برداشته شود.

گفتنی است، هنرمندان عکاس باید عکس‌های ارسالی خود را در ابعاد ۱۳۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل و بدون دست‌کاری به نشانی تلگرام @honarnamag و یا به دایرکت اینستاگرام @isfhandicraft ارسال کنند. بعد از داوری، عکس‌های برگزیده در روز جهانی صنایع دستی نمایش داده خواهند شد.

کد خبر 345189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.