ایجاد شعبه دانشگاه فرهنگ و هنر در خوانسار

خوانسار- نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: یک شعبه از دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان در شهر خوانسار تأسیس می‌‍شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، علی بختیار  امروز در جلسه شورای اداری خوانسار اظهار کرد: شهر خوانسار دارای علما و مردمان با نجابتی است تاجایی هیچ گونه اغتشاشی در سال گذشته در دو شهرستان خوانسار و گلپایگان اتفاق نیفتاده است. این در حالی است که در ادوار مختلف پس از انقلاب به این دو شهرستان کم توجهی شده و در مسیر مواصلاتی قرار نگرفته اند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل نداشتن جاده بزرگراهی و آزاد راه با عدم توجیه پذیری طرح‌های اقتصادی مواجه هستیم و سرمایه‌گذاران نیز استقبال خوبی ندارند.

وی افزود: در برنامه‌های توسعه کشور این طرح‌های بزرگ‌ راهی، ریلی و آزاد راهی وجود دارد، اما هیچ کدام این طرح‌ها از حالت مطالعه به حالت اجرایی تبدیل  نشده است.

بختیار گفت: راه آهن اراک-خمین-گلپایگان-خوانسار در پیوست یک قرار گرفته است و به دلیل پیگیری‌ها و اختصاص منابع راه آهن و نیز توجیه پذیری آن به دلیل متصل بودن به غرب کشور، اگر به طور کامل به مناقصه برود عملیات اجرایی آن انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل داشتن برخی آثار تاریخی هفت هزارساله مانند سنگ‌نگاره‌ها در گلپایگان گردشگری می‌تواند رونق خوبی را به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خبرداد: به زودی یک شعبه از دانشگاه  فرهنگ و هنر اصفهان در شهر خوانسار تأسیس می‌‍شود و برای اجرایی شدن این هدف،یکی از خانه‌های تاریخی خوانسار  مرمت می‌شود.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر، گلپایگان در گذشته با وجود ۵۰ هزار گاو شیری یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد لبنی کشور محسوب می‌شد و حال نیز با وجود کاهش دام ۳۵ هزار رأس گاو شیری موجود است. همچنین خوانسار به دلیل محصولات باغی فراوان و  طبیعت بکر می‌تواند بزرگترین تولید کننده عسل کشور باشد.

با احداث سد کوچری، ۱۰ هزار از اراضی پایین دست گلپایگان خشک شده است

وی تأکید کرد: مشکل کم آبی مانع توسعه دو شهرستان خوانسار و گلپایگان شده است، سد باغکل خوانسار به دلیل بی‌توجهی با نشتی آب مواجه است، برای جلوگیری از عدم پایداری سد باید این موضوع ساماندهی  شود.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با احداث سد کوچری و تأمین آب شرب قم ۱۰ هزار از اراضی پایین دست گلپایگان خشک شده است، اگر نسبت به احیای تالاب شور گلپایگان اقدام نشود، در آینده با بحران ریزگردها مواجه خواهیم بود. در این زمینه لازم است مدیریت سد کوچری باید به یه شرکت بی طرف واگذار شود.

بختیار گفت: دو مسیر بزرگراهی در دست مطالعه داریم؛ بزرگراه اراک- شهرکرد که در کریدور شمال به جنوب است و سبب آبادانی غرب استان می‌شود، بزرگ راه اراک-اصفهان نیز محور توسعه این مناطق است.

وی اظهار کرد: بیمارستان آیت الله گلپایگانی فضای مناسبی برای تبدیل شدن به بیمارستان تخصصی تأمین اجتماعی است، این بیمارستان تخصصی تأمین اجتماعی می‌تواند حدود یک هزار بیمار سرطانی غرب استان پوشش بدهد، اما پیشبرد کارها در حوزه سازمان تأمین اجتماعی به کندی صورت می‌گیرد.

کد خبر 345170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.