اجرای طرح‌های تشویقی برای پرداخت عوارض خودرو

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح‌های تشویقی از سوی معاونت درآمد شهرداری برای پرداخت عوارض سالیانه خودرو به شهرداری اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

علیرضا نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص لایحه "ایجاد انگیزه‌های تشویقی برای پرداخت کندگان عوارض خودرو" که قرار است فردا در سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی شود، اظهار کرد: این طرح در سال گذشته نیز اجرایی شد و با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شد.

وی پرداخت عوارض خودرو و مسکن را بدهی مردم به شهرداری دانست و افزود: برخی نسبت به این امر غفلت می‌کنند نه اینکه کسی نخواهد بدهد. به منظور اینکه این بدهی در موقع مقرر پرداخت شود شهرداری طرح‌های تشویقی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه عوارض خودرو و مسکن بخشی از درآمد مدیریت شهری را شامل می‌شود، تصریح کرد: شورای شهر اصفهان لایحه ایجاد انگیزه‌های تشویقی برای پرداخت کندگان عوارض خودرو را با قید یک فوریت که از سوی معاونت درآمد شهرداری ارایه شده است در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه تخصیص جوایز خوش حسابی و بخشودگی بخشی از عوارض از جمله طرح‌های تشویقی شهرداری برای پرداخت به موقع عوارض خودرو است، ادامه داد: لایحه "ایجاد انگیزه‌های تشویقی برای پرداخت کنندگان عوارض خودرو" در کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری و کمیسیون تلفیق مصوب شده و در جلسه علنی نیز به صورت نهایی مصوب می‌شود.

نصر اصفهانی با بیان اینکه عوارض خودرو در بخش حمل و نقل هزینه می‌شود، اضافه کرد: باید توجه داشت بخشی از بودجه یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومانی حمل و نقل شهرداری باید از محل عوارض خودرو تامین شود که این بودجه صرف خرید اتوبوس، پروژه مترو، اصلاح آسفالت، نصب علایم ترافیکی، توسعه دوچرخه سواری و اصلاح پیاده روها است.

کد خبر 345154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.