ایران ۳ – آرژانتین ۲؛ دو امتیاز از سرزمین نقره

تیم ملی والیبال ایران در جدالی نزدیک توانستند ۳ بر ۲ مقابل آرژانتین به برتری برسند.

به گزارش ایمنا، تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ از ساعت ۴:۴۰ بامداد امروز به مصاف آرژانتین رفت. شاگردان کولاکوویچ که این هفته میهمان آرژانتین هستند و سفری سخت و طولانی را از فرانسه به قاره ای دیگر طی کرده اند، برابر تیمی قرار گرفتند که هدایتش برعهده خولیو ولاسکو، مربی نام آشنایی است که چند سال هدایت ایران را برعهده داشت.

ایران هم که در هفته اول از ۳ بازی، ۲ مسابقه را واگذار کرده بود و فقط یک برد برابر استرالیا در کارنامه داشتند، برای شکست دادن سرمربی سابق خود به زمین رفتند.

سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی، علی شفیعی و مهدی مرندی ترکیب اولیه تیم ملی ایران را تشکیل می دادند. دست نخست این مسابقه در اکثر دقایق با برتری آرژانتینی ها همراه بود و در نهایت شاگردان ولاسکو که از حمایت تماشاگران خودی هم بهره می بردند، با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ توانستند به برتری برسند.

در دست دوم کولاکوویچ تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کرد، میرزاجانپور را به جای مرتضی شریفی به عنوان دریافت کننده وارد زمین کرد و ایران توانست شکست در دست نخست را جبران کرده و با برتری ۲۵ بر ۲۲ این دست را به نام خود رقم بزنند.

دست سوم هم که تا قبل از امتیاز ۲۰ هر ۲ تیم پایاپای پیش می رفتند، در نهایت شاگردان کولاکوویچ برتری دست دوم را تکرار کرده و ۲۵ بر ۲۲ به برتری رسیدند تا در آستانه شکست آرژانتین در مجموع قرار بگیرند.

دست چهارم جایی بود که بلندقامتان کشورمان می توانستند نتیجه را به سود خود ثبت کنند و یک برد ۳ امتیازی به دست بیاورند. با این حال تجربه بالای ولاسکو در امتیازات پایانی و گرفتن وقت استراحت فنی در مواقع لازم باعث شد تا آنها در یک جدال جذاب ۲۶ بر ۲۴ به برتری رسیده و بازی را به تساوی ۲ بر ۲ برسانند.

دست پنجم که سرنوشت بازی را تعیین می کرد، از همان ابتدا با برتری شاگردان کولاکوویچ همراه بود. بازیکنان تیم ملی کشورمان با سرویس های خوب و دفاع مناسب توانستند از حریف فاصله گرفته و در نهایت ۱۵ بر ۹ به برتری برسند.

بدین ترتیب بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود ایران به پایان رسید تا شاگردان کولاکوویچ ۲ امتیاز کسب کرده و آرژانتینی ها یک امتیاز بگیرند. ایران با ۲ برد وضعیت بهتری در جدول پیدا کرد؛ اما آرژانتین چهارمین شکست متوالی خود را تجربه کرد.


سروقامتان ایرانی بامداد فردا از ساعت ۱:۴۰ باید در سن خوان آرژانتین به مصاف ایتالیا بروند.

منبع: ورزش۳

کد خبر 345146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.