مردم رکن اولیه و صاحب اصلی هنر هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اصلی‌ترین رکن برای توسعه هنر، مردم هستند که اگر هنر در جهت تعالی و شادی آنها قرار گیرد اصالت اصلی هنر به سرانجام رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمدعلی انصاری در آیین اختتامیه جشنواره چشم انداز که بعد از ظهر جمعه_۱۱ خردادماه_ در دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان برگزار شد با بیان اینکه اگر هنر بخواهد توسعه پیدا کند باید سه ضلع مثلث را در برگیرد، اظهار کرد: ضلع اول و اصلی‌ترین صاحب هنر، مردم هستند؛ هنر زمانی ارزش پیدا می کند که در خدمت مردم قرار گیرد و اگر در جهت تعالی و شادی مردم نباشد، نمی تواند اصالت اصلی خود را به سرانجام برساند. هنرمندان باید اکثر نیازهای مردم را در قالب هنر آموزش دهند، بنابراین همیشه باید از رکن اولیه و صاحب اصلی هنر یعنی مردم سخن گفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: ضلع دوم هنرمندان هستند، کسانی که خداوند نعمت هنر را ویژه‌تر در وجودشان نهادینه کرده است و آنها باید قدر این نعمت را بدانند. علاوه بر این، دیگر انسان‌ها نیز باید قدردان این هنرمندان باشند چراکه گاهی اوقات قدر هنرمندان و ارزش کارشان به خوبی شناخته نمی شود، از این رو باید از هنرمند حمایت و امکانات لازم برای آنها فراهم شود.

وی گفت: ضلع سوم آموزش است، با وجودی که در همه رشته‌ها آموزش یک رکن اساسی به حساب می آید اما در هنر اهمیت بیشتری دارد، زیرا آینده کشور به هنرمندان عالمی نیاز دارد. امروزه پیشرفت در تکنولوژی و بروز شدن، این را می طلبد که هنرمند خود را با آن تطبیق دهد، برای مثال صنعت سینما یکی از اثر گذارترین هنرها با پیشرفت و تکنولوژی روز دنیا است؛ مراکز علمی یکی از بهترین و ارزنده‌ترین مراکز برای آگاهی بخشی و علم‌آموزی در این زمینه است.

انصاری ادامه داد: بالاترین و اصلی‌ترین هنرمند خداست، خدای بزرگی که این عالم را هنرمندانه خلق کرده و اداره می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: هنر، نعمت است، نعمتی که خداوند در وجود هر انسانی نهاده است تا بتواند آن را در جهت اهداف الهی خرج کند. با توجه به تاریخ هنر و بشر، هنرمندان همیشه سعی داشتند تا از هنر خود در راه خدا وند خرج کنند اما باید گفت که در کنار این انسان‌های پاک، انسان هایی هستند که از هنر به درستی استفاده نمی کنند.

کد خبر 345141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.