غیر از مصلحت جامعه و نظام به دنبال چیز دیگری نبوده ایم

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: فعالیت هایی که در کشور شده و پیشرفت در همه زمینه ها بی نظیر است و تلاش شده تا به غیر از مصلحت جامعه و نظام به دنبال موارد دیگری نباشیم و برای داشتن جامعه اسلامی و نبودن مشکلات و پیاده کردن موازین اسلامی باید در این بخش تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز  ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) در خطبه های اول این هفته نماز جمعه اظهار کرد: امیدواریم که خداوند به ما توفیق توجه به غذای جسم و روح را بدهد تا علاوه بر پرداختن به غذای جسم بتوانیم توجه بیشتری به غذای روح داشته باشیم.

وی بیان کرد: سیره و روش زندگی امام حسن مجتبی (ع) به سه بخش تقسیم می شود، بخش اول زندگی امام دورانی است که در زمان پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) بوده است، هشت سال از عمر پربرکت این امام در سایه عنایت پیامبر (ص) و در کنار مادر مهربان سپری شده که این هشت سال از نظر معنوی برای امام حسن مجتبی (ع) بسیار پر بار بوده است.

وی افزود: بخش دوم  عمر این امام بزرگوار حدود ۳۰ سال بوده و بخش سوم هم  ۱۰ سال بوده که  زمان حکومت و امامت امام حسن مجتبی (ع) است. روایات فراوانی از عظمت امام حسن مجتبی (ع) و آقا ابا عبدالله الحسین (ع) نقل شده است و در کتاب های برداران اهل تسنن هم این روایت ها نقل شده است. پیامبر اسلام (ص) برای نشان دادن عظمت این پیامبران و معرفی آنها فرموده است که حسن و حسین (ع) امام مردم اند و از بزرگان اهل بیت هستند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: بعد از رحلت پیامبر(ص) عمده کارهای ایشان از جمله رسیدگی به فقرا بر عهده امام حسن مجتبی (ع) بوده است و در بین همه ائمه، تنها امامی که مهمانسرای ویژه فقرا داشته ایشان بوده اند. اداره کردن افراد بینوا کار بسیار ارزشمندی است، بنابراین هفته اطعام با آغاز ولادت امام حسن مجتبی (ع) شروع  می شود و هدف، کمک کردن به اشخاص نیازمند و فقرا است.

وی تاکید کرد: کمک به نیازمندان باید به اندازه توان افراد باشد و خداوند ثواب اخروی را برای آن در نظر می گیرد. به هر حال همه دستورات واجب و مستحب الهی به اندازه توان افراد تعیین شده و کمک کردن به مردم مسلمان و متدین موجب حل مشکلات خواهد شد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه انفاق است و امیدواریم با امام حسن مجتبی (ع) بیعت کرده و به فقرا و نیازمندان کمک کرده و مسلک و شیوه آن امامان بزرگوار را ادامه دهیم.

باید دستورات شیعه را انجام دهیم

طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: در روایات آمده که در صورتی فرد در قلب، دل و زبان مطیع عقاید شیعه باشد، ولی دستورات شیعه را انجام ندهد دروغ بزرگی است. یعنی چنانچه دلی شیعه امیرالمومنین است و واجبات را انجام نداده و حرام را ترک نکند، شیعه امیر المومنین نخواهد بود.

وی اضافه کرد: در روایات داریم که بگو من محبین شما را دوست و دشمن شما را دشمن می دانم و آنها دشمن ماهم هستند و محب اهل بیت بودن غیر از شیعه بودن است، یعنی شیعه بودن اطاعت کردن از دستورات بوده و باید پای ادعا های خودمان ایستادگی کنیم.

وی افزود: در این هفته شبهای قدر فرصت مغتنمی و عظیمی برای روزه داران بوده که می توانند با نماز و دعا خواندن از برکات این روزها و شبها نهایت استفاده را ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: دعا، گفت و گویی با خداوند است و باید بفهمیم و باید نیایش و عبادت با معنا بوده و توجه کافی باشد، در مستحبات هم باید دقت بیشتری کنیم. در صحبت با خداوند و دعا و نیایش توجه کنیم که به نعمت هایی که خداوند به ما عطا کرده توجه کرده و شکر گزار بوده و سپس برای خواسته هایمان نیایش کنیم.

وی ادامه داد: در شب های قدر با خلوص نیت از خداوند طلب نیاز کرده و بدانیم که دعا هم تقدیر خداوند را که برای بنده مقدر شده بر می گرداند و در روایات است که در صورتی که بلایی برای فردی مقدر شده با دعا خواندن خداوند بلا را رفع کرده  و نباید ناامید باشیم.

۱۵ خرداد به منظور تفیهم به جوانان امروزی در تاریخ ثبت شد

وی با اشاره به حادثه ۱۵ خردادماه سال ۱۳۴۲ بیان کرد: مردم در ۱۵ خردادماه سال ۱۳۴۲ برای حمایت از مرجعیت قیام کردند و صدها کشته دادند و مزدوران شاه در ۱۵ خرداد ماه سال ۴۲ تعداد زیادی از مردم را به شهادت رساندند و این حادثه بزرگ به منظور تفیهم به جوانان امروزی و یادآروی ایثار و شهادت این بزرگ مردان در تاریخ ثبت شد.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: روز ۱۹ ماه مبارک رمضان مصادف با ۱۴ خرداد ماه بوده و در این روز مجلس خبرگان رهبری تشکیل شده و ما افتخار می کنیم اکنون در بیست و نهمین سال انتخاب این مرد بزرگ و دلیر هستیم که دستورات امام را اجرا  کرده و حافظ و نگهبان انقلاب اسلامی هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به بحران های بعد از رحلت امام خمینی (ره) یادآور شد: این انقلاب بعد از رحلت امام (ره) دچار بحران های زیادی شده که به یاری خدا و با مدیریت مقام معظم رهبری این بحران ها را پشت سر گذاشته‌ایم و امیدواریم که در آینده هم در این مسیر با پشت سر گذاشتن مشکلات و بحران ها بتوانیم حافظ این انقلاب باشیم.

به خواسته های کامیون داران توجه نشد

طباطبایی‌نژاد افزود: راننده‌ها چند ماه قبل نامه نوشتند که ۳ سال است کرایه‌هایشان گران نشده است و این در حالی است که هزینه‌ها زیاد شده، اما توجهی به آن نشده است؛ در این مورد مسؤولان حرف زور زدند تا اینکه راننده‌ها اعتراض کردند.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: همه چیز گران شده است، من و ائمه موقت به غیر از مصلحت جامعه چیزی نمی‌گوییم و غیر از اینکه می‌خواهیم جامعه اسلامی باشد و مردم راحت باشند هیچ غرضی نداریم.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت هایی که در کشور شده و پیشرفت در همه زمینه ها بی نظیر است و تلاش شده تا به غیر از مصلحت جامعه و نظام به دنبال موارد دیگری نباشیم و برای داشتن جامعه اسلامی و نبودن مشکلات و پیاده کردن موازین اسلامی باید در این بخش تلاش کنیم.

کد خبر 345126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.