سخن مردم را بشنوید و با آنان بد برخورد نکنید

شهرضا – امام جمعه شهرضا با بیان اینکه همیشه حق با مردم است، گفت: با مردم برخورد بد نکنید، مردم ما لایق بهترین خدمات هستند؛ برخی از آنان مشکلاتی دارند که باید سخن آن‌ها را بشنوید و خواسته آنان را برآورده کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا که در مسجد و حسینه صدیقه طاهره(س) این شهرستان برگزار شد، حضور در نماز جمعه را نشانه پایبندی به ارزش‌های انقلاب دانست و اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایف ائمه جمعه، فراخوندن مردم به تقواست، اما باید خود آنان در این زمینه پیشگام باشند.

وی با اشاره به حرمت روزه داری در دین اسلام، تصریح کرد: در گذشته اطلاعیه‌هایی صادر و در آن از مردم خواسته می‌شد تا از تظاهر به روزه خواری و بی اعتنایی به ماه رمضان خودداری کنند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به قوانین جزایی بعضی از کشورهای اسلامی درخصوص مجازات روزه خواران، اظهار کرد: در عربستان سعودی برای اینگونه افراد درصورتی که تبعه این کشور باشند مجازات شلاق و زندان و برای اتباع بیگانه، تبعید در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: در کشورهای بحرین، عراق و کویت نیز برای اینگونه مجرمان به ترتیب دو، پنج و یک ماه حبس در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: لازم است نیروی انتظامی و اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در تذکر لسانی، برخورد قاطع‌تری با روزه خواران داشته باشند.

اخذ دیرکرد در نظام بانکی، حرام است

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه قرض الحسنه‌ها، بانک‌ها و مؤسسات مالی نباید به افراد بی‌بضاعت سخت‌گیری کنند، تصریح کرد: هرکس تسهیلاتی را دریافت کرد باید اقساط آن را پرداخت کند، اما شرعیت مقدس اسلام حکم می‌کند نسبت به نیازمندان سخت‌گیری نشود.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: وقتی دو یا سه قسط تسهیلات برخی از مشتریان بانک‌ها به تأخیر می‌افتد، حساب ضامن‌ها مسدود و دیرکرد اقساط اخذ می‌شود، در حالی که این کار شرعاً حرام است.

شخصیت امام(ره)، الگوی مبارزان انقلابی است

وی با اشاره به تقارن شب‌های قدر با سالروز رحلت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: در این ایام، باید شخصیت مبارز و انقلابی و مؤمن امام راحل(ره) معرفی شود.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه برخی افراد با شخصیت امام راحل(ره) برخوردی شعارگونه دارند، تأکید کرد: باید در عمل از امام(ره) که عظت و عظمت را برای همه به ارمغان آورد و شخصت و اهداف انقلابی او هیچگاه تغییر نکرد، پیروی کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی دشمن شناسی را از مهم ترین ویژگی‌های امام راحل(ره) برشمرد و افزود: اندیشه‌های الهی امام(ره) رمز ماندگاری انقلاب است.

سخن مردم را بشنوید و با آنان بد برخورد نکنید

وی با اشاره به بعضی از تحولات اجتماعی داخل کشور، تصریح کرد: مردم مهم ترین حامی انقلاب اسلامی بوده‌اند و هیچگاه در این زمینه کوتاهی نکرده‌اند، بنابراین مسئولان هم وظیفه دارند برای حل مشکلات آنان تلاش کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه همیشه حق با مردم است، تأکید کرد: با مردم برخورد بد نکنید، مردم ما لایق بهترین خدمات هستند؛ برخی از آنان مشکلاتی دارند که باید سخن آن‌ها را بشنوید و خواسته آنان را برآورده کنید.

آمریکا عهدشکن و غیرقابل اعتماد است

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا، اظهار کرد: آمریکا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرده است، بنابراین کسورهای مدعی حمایت از برجام باید قطعنامه‌ای علیه این کشور نتظیم و در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کنند.

وی ادامه داد: دستاوردهای موشکی و مواضع ایران در منطقه نباید از سوی کشورهای اروپایی مطرح شود، این در حالی است که فروش نفت ایران باید از سوی این کشورها تضمین شود زیرا عدم پذیرش هریک از شروط، با خروج ایران از برنامه جامع اقدام مشترک همراه خواهد بود.

امام جمعه شهرضا آمریکا را مسئول همه دسیسه‌های ضد اسلامی در منطقه و جهان دانست و افزود: برخی افراد به دنبال آراستن چهره آمریکا هستند، در حالی که هرگز نمی‌توان به یک کشور عهدشکن اعتماد کرد.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: کشورهای اطراف ایران و کشورهای اروپایی، متحدان دیرینه آمریکا هستند و هرگز این کشور را رها نمی‌کنند، اما آنچه مشاهده می‌کنیم فرصت‌هایی است برای اتمام حجت با کسانی که فکر می‌کنند رابطه با غرب مشکلات را حل می‌کند.

کد خبر 345121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.