هر یک ساعت چهار نفر به زندانی های استان اصفهان اضافه می شود

گلپایگان- معاون اداره کل زندان‌های اصفهان گفت: در استان اصفهان در هر ساعت چهار نفر به آمار زندانیان اضافه می شود، در سال جاری ۴۰ درصد زندانیان جرائم غیر عمد و ۸ درصد سایر جرائم در استان اصفهان افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، سیروس امینی پیش از ظهر امروز (جمعه) در آیین جشن گلریزان گلپایگان اظهار کرد: زندان گلپایگان در سال ۹۵ رتبه برتر را در بین ۱۴ زندان استان و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به دست آورد.

معاون اداره کل زندان‌های اصفهان با بیان اینکه زندان یک واقعیت اجتماعی انکار ناپذیر است، افزود: صنعتی شدن و پیچیدگی زندگی منجر به افزایش آمار زندانیان شده است.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان در هر ساعت چهار نفر به آمار زندانیان اضافه می شود، در سال جاری ۴۰ درصد زندانیان جرائم غیر عمد  و  ۸ درصد سایر جرائم در استان اصفهان افزایش داشته است.

امینی با بیان اینکه زندان  آیینه تمام نمای بزهکاری و مشکلات یک شهر است، تصریح کرد: مسؤولان امر باید واکاوی کنند که با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب چرا آمار زندانیان افزایش داشته است؟

وی عوامل اصلی  افزایش آمار زندانیان را مشکلات اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: وقتی مشکل اقتصادی یک تولید کننده را درگیر می کند قطعأ با تعدیل کارگر مواجه می‌شود. نتیجه بیکاری یک کارگر اختلاف خانوادگی و به انحراف کشیده شدن سرپرست خانواده در تهیه امر و معاش و زندانی شدن است.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی توان آزاد کردن زندانیان را ندارد، گفت: در این زمینه دست یاری به سوی خیران دراز می کنیم. در ماه مبارک رمضان امسال ۲۱ جشن گلریزان در سطح استان برگزار و ۳ میلیارد تومان کمک جمع آوری و ۵۷ زندانی جرائم غیر عمد آزد شدند.

معاون اداره کل زندان‌های اصفهان افزود: سال گذشته  ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلون تومان در جشن گلریزان شهرستان گلپایگان، کاشان،  فولا مبارکه و اصفهان جمع آوری و ۵۶۶ نفر زندانی آزاد شدند، مبلغ  ۱۹۴ میلیارد تومان شاکیان از دریافت بدهی گذشت کردند.

امینی افزود: استان اصفهان سه سال متوالی رتبه نخست جمع آوری کمک‌ و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد داشته است. در سال جاری مبلغی بالغ بر  ۵۶۶ میلیارد تومان برای آزادی یک هزار و ۳۹۴ زندانی نیاز است.

کد خبر 345115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.