مسئولان از پشت میز برای کشاورزان تصمیم نگیرند

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت:همه مسئولان باید توجه داشته باشند که کشاورزان و باغداران زحمت کش موجودات آزمایشگاهی برای طرح های مسئولان نیستند و برهمین اساس باید با طرحی جامع و حساب شده سراغ این قشر زحمت کش رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در جمع مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های مهم زندگی امیرالمؤمنین علی (ع) عدالت محوری ایشان در زندگی بود که این مهم باید به معنای حقیقی کلمه برای مردم مخصوصاً مسئولان الگو باشد.

وی افزود: شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) در محراب نتیجه عدالت محوری ایشان بود و شهادت حضرت علی (ع) در این وضعیت به معنای آن است که پافشاری بر حق هزینه دارد و باید بدانیم اگر جمهوری اسلامی مورد هجمه شدید استکبار جهانی قرار گرفته و اتاق جنگ آنان به مسائل و فشارهای اقتصادی کشیده شده تنها به دلیل پافشاری نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه رهبر معظم انقلاب بر حق و عدالت است.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: امروز دشمن در صدد القای ناامیدی در بدنه مردم بوده تا مردم به عنوان پشتوانه‌های انقلاب از انقلاب نا امید شده و آنان ضربه نهایی را به نظام بزنند از این رو مسئولان باید برای مسائل وچالش های اقتصادی فکری کنند تا باعث سوء استفاده دشمن نشود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) اسلام را زنده کرد، افزود: دو خصوصیت بارز در طول زندگی امام خمینی (ره) نمایان بود، یکی ساکت ننشستن در برابر طاغوت که نتیجه آن پیروزی بر حکومت آمریکایی شاهنشاهی بود و دیگری روحیه عبودیت ایشان که در کنار آن باعث جذب قلوب مسلمانان جهان شده بود به طوری که مقام معظم رهبری فرمودند: امام خمینی (ره) به همه فهماند که علی وار زیستن و تا نزدیک مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه همین صفت بود که ترس از استکبار را از دل ایشان بیرون برده بود باید بعضی مسئولان از این رفتار امام درس بگیرند.

فرهنگ با اشاره به رحلت امام خمینی (ره) در روز ۱۴ خرداد و انتخاب  آیت‌الله‌ خامنه‌ای به عنوان جانشین بر حق ایشان، تصریح کرد: پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی این مسئله را رصد می‌کردند و می‌گفتند انقلاب تمام شد و کسی نمی‌تواند این کشتی را به مقصد برساند ولی حقیقتاً بیش از دو دهه رهبری معظم له ثابت کردند که ایشان خمینی دیگر هستند و به اذعان دوست و دشمن ایشان مثل کوه در برابر همه طوفان‌ها ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در عصر حاضر آن‌چنان ولایت و رهبری می‌کنند که دنیا نظیر آن را ندیده و ایشان در کمال عزت و اقتدار باعث ذلت دشمنان اسلام شده است و وقتی ایشان اینگونه رهبری می‌کنند و برای ما عزت به ارمغان آورده‌اند باید از جانمان برای ایشان فدا کنیم.

امام جمعه باغبادران اضافه کرد: دیدار رهبر حکیم انقلاب با دانشجویان نمایشی از یک دموکراسی واقعی و اسلامی بود چراکه دانشجویان به راحتی در مقابل بلند پایه‌ترین مقام کشور نقد می‌کنند و ایشان پدرانه گوش به سخنان آنها کردند و به سؤالات آنان جواب دادند.

وی عنوان کرد: مسئولان کشور باید از رفتارهای مقام معظم رهبری الگو بگیرند و با تاسی به این سیره رفتاری کرسی‌های آزاد اندیشی را به راه بیندازند تا مقداری از نگرانی‌های جوانان رفع شود و آنها بدانند گوش شنوا برای شنیدن حرف‌های آنان وجود دارد.

فرهنگ خاطرنشان کرد: توجه و آگاهی رهبر معظم انقلاب از مسائل و مشکلات کشور بود که فرمودند: اطلاع دارم و در جلسات مختلف از مسئولان خواسته‌اند پیگیری شود، ایشان همچنین  فرمودند: هیچ موقع از آرمان‌های انقلاب از جمله استقلال فکری و عزت ملی و زمینه رشد معنوی و...نباید غافل شویم و این مسائل باید مورد توجه همه مسئولان نظام قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی آب در شهرستان لنجان، گفت: با توجه به بحران جدی آب امروز همه ما باید با تغییر الگوی مصرف خود هر چه می‌توانیم صرفه جویی کنیم واز هدر رفت آب جلوگیری کرده برای مصرف آب در منزل و ادارات برنامه ریزی داشته باشیم.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: از سوی دیگر مسئولان نیز باید نسبت به اعمال قانون مدیریت بحران آب و اجرای آن توجه جدی داشته باشند اما مسئولان مراقب باشند قبل از هر اقدامی کشاورزان و باغداران توجیه شوند چراکه نمی‌شود مسئولی در اصفهان پشت میز بنشیند و برای کشاورزی که سال‌ها با کشاورزی زندگی خود را اداره می‌کردند، تصمیم گیری کند و با تصویب یک قانون آنی نسخه‌ای برای کشاورزان بپیچد و انتظار پیاده شدن آن را داشته باشد.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی آب از زاینده رود خشک امکان ندارد، متذکر شد: همه مسئولان باید توجه داشته باشند که زمین های کشاورزی و باغات،موجودات آزمایشگاهی برای طرح‌های مسئولان نیستند بر همین اساس باید با طرحی جامع و حساب شده به سراغ کشاورزان رفت تا مطئمن باشند که مسئولان به فکر آنها و معیشت خانواده این قشر زحمت کش هستند.

فرهنگ گفت: در هفته گذشته کلیات طرحی در ستاد احیا با نماینده ویلاداران برای نظم دهی و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی اخلاقی در بعضی از ویلاها مصوب شد و به زودی این طرح بعد از تصویب در ستاد احیا اجرا می‌شود، در ضمن لازم می دانم از نیروی انتظامی و بسیج نسبت به برخورد قاطع با بعضی از حرمت شکنی‌ها در این شب‌ها در بعضی ویلاهای بخش باغبادران تشکر کنم.

کد خبر 345113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.