کشور به پیوندهای عمیق سیاسی نیاز دارد

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دشمن اتحاد کشور را هدف قرار داده است، گفت: در شرایطی که دشمنان با صراحت به دنبال نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، کشور به پیوندهای عمیق سیاسی نیاز دارد.

به گزارش ایمنا، «علی لاریجانی» شامگاه پنجشنبه در همایش ۱۵ خرداد که در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) پیشوا برگزار شد، اظهار کرد: در غوغای دیکتاتوری بین المللی که آمریکا به جهانیان تحمیل کرده، این نظام مقدس جمهوری اسلامی است که زیر بار زور نرفته و اقتدار خود را در منطقه به اثبات رسانده است.

وی به دیدگاه کاسب کارانه رییس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: ترامپ می گوید؛ اگر پول ما را ندهید، از سوریه بیرون نمی رویم و پس از آن که پول را گرفت، سوریه را موشک باران کرد و جای تأسف است که کشورهای اسلامی در برابر این حرف ها تسلیم شده و به آمریکا پول می دهند.

وی تصریح کرد: این عزتمندی ملت ایران است که در برابر تمامی یاوه گویی های استکبار ایستاده و جواب محکمی به آن می دهد.

لاریجانی با اشاره به اصرار آمریکا برای مذاکره با ایران گفت: ستیز آمریکا و استکبار با مردم ایران و بهانه گیری های مداوم آن ها، به دلیل روحیه ایستادگی و غیرت ملی، دینی و انقلابی ملت ایران است.

وی گفت: این روزها آمریکا بر سر مسئله هسته ای ماجرا جویانه با ایران برخورد می کند؛ در حالی که در گذشته نه چندان دور به واسطه کشور عمان اصرار بر مذاکره داشت. ایران برای مذاکره شروطی را تعیین کرد که این شروط پذیرفته شد و حتی رییس جمهور آمریکا در نامه ای که برای ایران فرستاد و امروز به عنوان سندی مشخص در اختیار ایران است، شرط غنی سازی ایران را قبول کرد.

وی با اشاره به سخنان سخیف وزیر امور خارجه آمریکا در تعیین شرط و شروط برای ایران گفت: از ۱۲ موردی که وی در سخنان خود ایراد کرد، هفت مورد آن به مسائل منطقه ای و حضور ایران در عراق و سوریه مربوط می شود که این نشان از این واقعیت دارد که موضوع آمریکا با ایران سر مسئله هسته ای نیست.

وی خطاب به مسئولان دولت آمریکا گفت: شما داعش را به وجود آوردید و به جان مردم عراق انداختید که برای ملت ایران مزاحمت ایجاد کنند، حضور ایران در عراق به خواست دولت عراق بود که همین وضعیت در سوریه نیز تکرار شد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هدف آمریکا در ایجاد داعش، ایجاد وضعیت ناامنی در ایران، سوریه و افغانستان بود، آن ها بنا داشتند تا به وسیله داعش منطقه را به آتش کشیده و برای ایران و ملت ما نا امنی بزرگی ایجاد کنند.

وی گفت: مخالفت امروز آمریکا با جمهوری اسلامی ایران به دلیل حرکت انقلابی مردم ایران و دشت ورامین در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ است، چرا که این حرکت ایران را به کشوری مستقل و انقلابی تبدیل کرد. آمریکا در جریان این هجمه نیز همچون گذشته در مقابله با ایران اسلامی زمین گیر شده و راه به جایی نمی برد.

لاریجانی گفت: این که رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کرده اند؛ باید اقتصاد را به دست مردم بسپاریم ، به دلیل ایجاد مقاومت در برابر تهدید دشمنان است. زمانی که دشمن به صراحت به دنبال نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، کشور به پیوندهای عمیق سیاسی نیاز دارد و افراد موثر باید مردم و مسئولان را با هم همدل کنند.

وی گفت: امروز زمان اختلافات جزئی نیست، همه باید حول محور استقاومت و تحت هدایت های رهبر معظم انقلاب که با درایت توطئه های دشمنان را خنثی کرد در برابر دشمن ایستادگی کنند.

وی خدمت به مردم را از وظایف اصلی مسئولان بیان کرد و گفت: کشور از ظرفیت های بسیاری برخوردار است و مجلس و دولت با اختصاص یک و نیم میلیون دلار و به همین میزان استفاده از تسهیلات بانکی به منظور اختصاص وام های ارزان قیمت، کشاورزان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را در راه اندازی کسب و کارهای اقتصادی به ویژه در مناطق روستایی ترغیب می کند.

وی گفت: هدف از اختصاص این تسهیلات ارزان قیمت، ماندگاری جوانان در روستاها و حرکت چرخ های اقتصادی است. امروز کشور برای مقابله با رفتارهای اشتباه آمریکا آمادگی کامل را دارد، کالاهای اساسی مردم تأمین شده و به طور یقین با حمایت از کالای ایرانی می توان این فشار را نیز خنثی کرد. این مسیر سخت است، ولی آورده زیادی به همراه دارد که بلوغ سیاسی یکی از آن دستاوردها است.

وی با تقدیر از حرکت مردم دشت ورامین در راه اندازی قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ گفت: این حرکت به رژیم ستمشاهی فهماند که قیام مردم محدود به قم نیست و بخش های مختلف ایران در برابر این رژیم ایستاده اند.قیام ۱۵ خرداد ورامین نشان از قدرت، شناخت و شجاعت مردم این دیار در مواجه با ظلم و حمایت از مرجعیت شیعه داشت.

در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ ، مردم شهرستان های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

منبع:ایرنا

کد خبر 345107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.