قدرت دفاعی کشور به هیچ‌وجه قابل مذاکره نیست

لنجان-امام جمعه شهر زاینده رود گفت: امام خمینی(ره) با الهام از آموزه های قرآنی از دشمن شناسی بی نظری برخوردار بودند و اجازه نمی دادند بر سر قدرت بازدارنده با دشمن معامله شود. امروز نیز مقام معظم رهبری این چنین هستند و باید گفت قدرت موشکی انقلاب اسلامی به هیچ عنوان قابل معامله و چانه زنی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت اسلام حسن صفر زاده تهرانی در جمع مردم شهرستان لنجان با اشاره به هدف خلقت انسان، اظهار کرد: هدف خلقت این است که انسان با قدرت، با علم، با کمال، بی عیب و بی نقص باشد و از آن جایی که همه کمالات از آن خداست و از آن ذات احدیت سرچشمه می گیرد و اگر خداوند با خلق زمین، آسمان، ستارگان و کهکشان‌ها قدرت‌نمایی می‌کند، می‌خواهد به بشر بفهماند همه چیز از آن خداست و اگر کسی بناست سرسوزنی از کمالات بهره‌مند شود باید باخدا باشد.

وی افزود: انسان باید خود را به منبع لایزال متصل کند تا به کمالات برسد چراکه ما از خداییم و به سوی خدا بازمی‌گردیم اما باخدا بودن به آسانی حاصل نمی‌شود و برای رسیدن به این هدف مشکلات و موانع بسیاری وجود دارد.

امام‌جمعه شهر زاینده‌رود تصریح کرد: بسیار سخت است که یک عمر انسان بتواند با عبادت و دوری از گناه با خدا باشد اما در این مسیر می‌توان بسیاری از ناممکن ها را ممکن ساخت و بر همین اساس خداوند تبارک و تعالی بر اساس قاعده لطف، زمینه یک عمر عبادت و یک عمر گناه نکردن را برای ما فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه انسان با درک صحیح شب قدر می تواند بدون دردسر به اندازه یک عمر عبادت مقبول داشته باشد، اضافه کرد: انسان در این شی می تواند به اندازه هفتاد سال به خدا نزدیک شود و به اندازه یک عمر، پاک زندگی کند و از گناه دور شود.

صفرزاده تهرانی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد، اضافه کرد: امام خمینی (ره) به عنوان یک مرجع عالی مقام جهان تشیع، با پیروی از مکتب نجات بخش اسلام ناب محمدی توانست دل میلیون ها شیعه را به خود جذب کند و با الگوپذیری از سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه سبب عزت اسلام، حیات دین و آقایی شیعه در جهان شد.

وی عنوان کرد: آن بزرگوار با تهذیب نفس و خود سازی همه ویژگی ها لازم رهبری را کسب نمودند و به همه فهماندند که انسانِ کامل شدن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن، افسانه نیست، آن بزرگوار به عنوان عالی ترین رهبر دینی جهان بروز و ظهور کرد که این جایگاه و قداست به هیچ وجه از بین رفتنی نیست.

امام‌جمعه شهر زاینده‌رود خاطرنشان کرد: در زمانی که اسراییل نامشروع به عنوان غده سرطانی، با طرح نیل تا فرات به جان کشورهای اسلامی افتاد، امام خمینی (ره) به عنوان رهبر دینی و به استناد آیات قرآن کریم، یک مبارزه چشمگیر تا محو اسراییل را آغاز کردند.

صفرزاده تهرانی تصریح کرد: آمریکا به نمایندگی استکبار جهانی و نظام سلطه همه توان خود را برای نابودی اسلام به کار گرفت و امام خمینی (ره) با استکبارستیزی عزتمند، آمریکا را دشمن شماره یک اسلام معرفی و فرمود ما آمریکا را زیر پا له خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) همه بشریت و خاصه جوانان جهان اسلام را به مبارزه با دشمن بشریت یعنی آمریکای جنایتکار فرا خواند و به آنان وعده پیروزی داد و باید توجه داشت این وعده الهی قطعی است چراکه آن بزرگوار بر اساس فرمان "أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ" حرکت خود را آغاز کردند.

امام‌جمعه شهر زاینده‌رود گفت: این حرکت امام خمینی (ره) از جنس حرکت انبیا و از جنس حرکت امام حسین (ع) بود و قطعا قیامی که بر اساس فرمان الهی و از نهضت اباعبدالله الحسین (ع) آغاز شده باشد پیروز است.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) راه نجات مسلمانان و همچنین راه نجات بشریت را رجوع به آموزه های دین معرفی کردند و مبازره با کفر، شرک و استبداد در جهان را پایه ریزی کردند و این مبارزه تا کفر و شرک وجود دارد ادامه خواهد داشت.

صفرزاده تهرانی ادامه داد: امام خمینی (ره) به عنوان تنها رهبر جهان اسلام، با انقلاب اسلامی، قدرتی مبتنی بر دین در جغرافیای سیاسی و حاکمیتی قرن بیستم به وجود آوردند و به اسلام حیات مجدد بخشیدند.

وی اضافه کرد: ایشان با حرکت های حساب شده خود توانستند به ایرانی شخصیت و هویت دهند، ایران را خاستگاه اسلام و ام القرای جهان اسلام قرار داده و همه را به پیروی از انقلاب اسلامی دعوت کنند و این دعوت تا انقلاب حضرت مهدی (عج) ادامه دارد و متوقف شدنی نسیت.

امام‌جمعه شهر زاینده‌رود عنوان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی با درایت و تیزبینی خود برای حفاظت از آرمان های انقلاب اسلامی نهادهای مقدسی همچون سپاه و بسیج را در جهان اسلام بنا نهادند که تا کنون دستاوردهای شگفت و بی مانندی را برای اسلام و کشور به ارمغان آورده است.

وی اظهار کرد: آن بزرگوار با الهام از آیات قرآن کریم به همه فهماند که ما اگر تصمیمی را اجرایی کنیم می توانیم و اگر مسئولان ما انقلابی عمل کرده و ملت ما نیز با عزمی راسخ و اراده ای پولادین وارد میدان عمل شوند، می توانند همه کتل ها و موانع را پشت سر بگذارند و بهترین پیشرفت ها و موفقیت ها را به دست آورند همانگونه که ما توانسته ایم در عرصه های مختلف همچون انرژی صلح آمیز هسته ای موفق عمل کنیم.

صفرزاده تهرانی افزود: امام خمینی (ره) با الهام از آموزه های قرآنی از دشمن شناسی عالی و بی نظری برخوردار بودند بنابر این اجازه نمی دادند بر سر قدرت بازدارنده با دشمن معامله شود، بر همین اساس قدرت موشکی به عنوان وسیله دفاع از انقلاب اسلامی، از جهان اسلام و از ملت های مظلوم منطقه، تقویت خواهد شد و آنهایی که نگران هستند به سنگرهای خود بخزند چراکه قدرت موشکی انقلاب اسلامی به هیچ عنوان قابل معامله و چانه زنی نیست.

کد خبر 345100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.