کامیون‌داران معترض در مرکز توجه نمایندگان اصفهان

برخی از نمایندگان استان اصفهان در هفته‌ای که گذشت فعالانه پیرامون مسائل روز کشور و استان اصفهان اظهار نظر کرده و بویژه نسبت به وضعیت کامیون داران، بیمارستانهای اصفهان و عملکرد وزیر نیرو واکنش نشان داده اند.

به گزارش ایمنا، ناهید تاج الدین(نماینده مردم اصفهان) در  نامه ای به مدیر عامل تامین اجتماعی کشور، خواهان تخصیص اعتبار جهت راه اندازی بخش «آنژیو هیبریدی» بیمارستان شریعتی اصفهان  شد. در بخشی از متن این نامه آمده است: «... از آنجا که راه اندازی بخش آنژیو گرافی بیمارستان شریعتی مستلزم راه اندازی اتاق عمل و «آنژوگرافی هیبریدی» است، خواهشمند است دستور فرمایید مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال بابت راه اندازی آنژوگرافی هیبریدی و تجهیزات مربوطه تخصیص پیدا کند».

خواسته‌های صنفی رانندگان شنیده شود

 زهرا سعیدی(نماینده مردم مبارکه) در تذکر شفاهی جلسه علنی روز یکشنبه-۶ خرداد- با اشاره به خواسته‌های صنفی رانندگان در این باره تذکر داد و گفت: رانندگان عزیز همیشه نشان داده‌اند که پای نظام هستند. به عنوان مثال در همین زلزله با تمام سختی‌هایی که وجود داشت، کمکهایی با ۲۰۰ دستگاه خودرو و یک میلیارد تومان توسط رانندگان در پایانه مبارکه صورت گرفت.

 وی افزود: خواسته‌های صنفی این افراد شنیده نمی‌شود در این خصوص از وزارت تعاون و وزارت راه پیگیری‌هایی داشتیم. رانندگان در خصوص گران شدن قطعات خودرو و گران شدن بیمه و بازنشستگی گله دارند. چندین سال است این خواسته‌هاتی روی هم جمع شده است خواهش می‌کنم هیات رییسه در این خصوص دستور دهد تا نماینده راه، نماینده وزارت کار رفاه و تعاون اجتماعی و نماینده صنف رانندگان خواسته‌هایشان را بیان کنند. در واقع تدابیری اتخاذ شود که این اعتراضات اینگونه ادامه پیدا نکند.

بی تفاوتی و سهل انگاری به خواسته‌های برحق موجب اعتراض کامیون‌داران شده است

سمیه محمودی(نماینده مردم شهرضا) نیز روز یکشنبه-۶ خرداد- در تذکری شفاهی به رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در پایان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: چند روزی است که در کشور شاهد اعتراضات رانندگان هستیم. اگر طی چند ماه گذشته مدیران مربوطه به مکاتبات و درخواست‌های این قشر زحمت کش پاسخ می دادند شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

وی در ادامه گفت: بی تفاوتی و سهل انگاری به خواسته‌های برحق موجب اعتراض این قشر شده است. بنده در جمع رانندگان شهرستان شهرضا به عنوان مهد صنعت حمل و نقل کشور حضور یافتم و اکنون چند مورد از تقاضای این قشر را بیان می‌کنم.

نماینده مردم شهرضا در مجلس ادامه داد: آنها درخواست نظارت بر باربری‌ها، حذف اولویت بومی بودن در پایانه‌های سراسر کشور، نظارت بر نحوه دریافت کمیسیون از رانندگان و استفاده از ظرفیت‌های اتحادیه و انجمن‌های صنفی رانندگان و افزایش کرایه‌ها متناسب با وضعیت اقتصادی کشور را خواستار هستند.

درخواست کوهکن از هیئت رییسه جدید مجلس

محسن کوهکن(نماینده مردم لنجان) در جلسه علنی روز چهارشنبه-۹ خرداد- اظهار کرد: متاسفانه در مجلس بعضا عملکرد هیات رییسه به گونه‌ای است که در آن آیین‌نامه رعایت نمی‌شود. طبق آیین‌نامه باید تذکرات در حین جلسه مربوط به مباحث روز و یا موضوع جلسه و یا اخطار قانونی باشد و موضوعات دیگر در پایان جلسه مطرح شود. در برخی از موارد این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی تاکید کرد که وظیفه رییس جلسه در واکنش به تذکرها، وارد دانستن یا ندانستن آن است، لذا انتظار ما این است که اعضای هیات رییسه جدید به آیین‌نامه عمل کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با وارد دانستن این تذکر، گفت که باید تذکرات در موضوعات غیرجلسه در پایان جلسه بیان شود.

وزیر نیرو از گفتار درمانی فاصله بگیرد

حسن کامران(نماینده مردم اصفهان) در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه -۹ خرداد- مجلس، اظهار کرد: نمایندگان اصفهان با حضور رییس مجلس جلسه‌ای با وزیر نیرو داشتیم و وزیر نیرو در جلسه پاسخی مطرح کردند که آن پاسخ نقش گفتار درمانی دارد؛ چرا که زمانی که آب وارد رودخانه می‌شود ۱۶ متر مربع در ثانیه است و وقتی وارد تصفیه‌خانه می‌شود شش متر مکعب بر ثانیه است، یعنی در سال ۳۸۴ میلیون متر مکعب می‌شود که اگر در رودخانه روزی یک میلیون لیتر مکعب آب وارد شود، ما مشکلی نخواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: بنابراین  بارها گفتیم که از گفتار درمانی فاصله بگیرند و بیایند از مسیر بازدید کنند.من تعجب می‌کنم که چرا همه می‌گویند آب نیست و ما می‌گوییم آب هست. کشاورزان امسال منتظر هستند تا آب پاییز خود را دریافت کنند، پارسال نیز این آب را دریافت نکردند.

کامران در ادامه با خطاب به رییس جلسه که دکتر پزشکیان بود، گفت: از شما می‌خواهم این جلسات مستمر برگزار شود.

اعتصاب کامیون‌داران باعث افزایش قمیت‌ها شده است

عباسعلی پوربافرانی(نماینده نایین) در جلسه روز چهارشنبه -۹ خرداد- مجلس، در تذکری، اظهار کرد: در چند روز گذشته شاهد مشکلاتی برای حمل بار از سوی کامیون‌داران بودیم که این مشکلات مرغ داران را افزایش داده، انتظار می رود کمیسیون‌های مرتبط وارد شود و تصمیم درستی گرفته شود.

وی گفت: عدم حمل بار از سوی کامیون‌داران باعث افزایش بی رویه قمیت‌ها شده است و انتظار می رود مجلس از بعد نظارتی ورود پیدا کند.

هر نماینده خودش رأی بدهد

سید جواد ابطحی(نماینده مردم خمینی‌شهر) روز چهارشنبه- ۹ خرداد- در صحن علنی مجلس در تذکری شفاهی به استناد به ماده ۱۲۵ آیین‌نامه داخلی مجلس و اصل ۸۵ قانون اساسی، اظهار کرد: هر نماینده باید رأی خود را با نظارت دبیران هیئت رییسه در صندوق بیندازد. این قائم به شخص است و فرد دیگری نمی‌تواند رأی نماینده را گرفته و در داخل صندوق بیندازد؛ اگر این اتفاق بیفتد خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است.

رییس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس اظهار کرد: این تذکر درست است و نماینده باید رأی خود را شخصا داخل صندوق بیندازد،  این اتفاق داخل صحن خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس بود.

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

احمد سالک(نماینده اصفهان) به وزیر آموزش و پرورش: هر چه سریعتر نسبت به برخورد قانونی موضوع تاسف‌بار مدارس غرب تهران که باید گفت نتیجه عمل کردن به سند ۲۰۳۰ است، اقدام شود.

سیدجواد ساداتی‌نژاد(نماینده کاشان و آران و بیدگل) به وزیر جهاد کشاورزی: دلیل عدم تحویل گندم توسط سیلوی کاشان چیست؟

حاجی دلیگانی(نماینده شاهین شهر) به وزیر صنعت و معدن: علت افزایش و تایید بی قید و بند ۹.۶ درصدی خودروهای ساخت کشور با توجه به تاکیدات رییس جمهور برکنترل قمیت خودروها چیست.

کد خبر 345074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.