اولویت اول بهبود آب استان، ساماندهی روخانه است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اولویت اول آب استان، ساماندهی روخانه است و این به معنای حراست وزارت نیرو از رودخانه مانند لوله انتقالی به یزد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر علی عابدی در نشست خبری صبح امروز خود با اصحاب رسانه پس از تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه برای تامین آب شرب استان طرح انتقال آب از خلیج فارس اجرایی خواهد شد و یا احداث تونل سوم کوهرنگ آب اصفهان را تامین خواهد کرد؟ اظهارکرد: اولویت اول ما در خصوص بهبود بحران آب استان، ساماندهی رودخانه زاینده رود است، ساماندهی یعنی باید رودخانه زاینده رود همانند لوله‌ آبی که به یزد می‌رود توسط وزارت نیرو حراست شود.

وی افزود: از این رو باید رودخانه با نظارت خود کشاورزان ساماندهی شود. به عنوان مثال در دو طرف رودخانه جاده احداث شود و هر لوله ای که قرار است نصب شود مجوز و کنتر داشته باشد.

روزی یک میلیون لیتر برای جاری شدن رود

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهارکرد: زاینده رود با روزی یک میلیون متر مکعب آب جاری خواهد بود. این یعنی محیط زیست پایدار می‌شود، خطر رانش از اصفهان رها می‌شود، تالاب احیا می‌شود و...، به بیانی دیگر برای جاری بودن رودخانه در یک سال ۳۶۵ میلیون متر مکعب آب نیاز است اما رقمی بیش از این میزان سالبانه از بالادست برداشت می‌شود.

عابدی افزود: از سد تا تصفیه خانه بابا شیخعلی نزدیک به ۱۰ متر مکعب در ثانیه آب گم می‌شود! بنابراین اگر مازاد برداشت‌ها کنترل شود آبی گم نخواهد شد. اولویت دوم بهبود اوضاع آبی استان باران زایی است و من از تمامی افرادی که مدعی این طرح هستند دفاع کردم، همچنین باید برنامه‌های عقب افتاده اجرایی شود.

وی اضافه‌کرد: موضوعی که در سیزدهمین مصوبه شورای عالی آب آمده این است که استان چهار محال و بختیاری، یزد و آب شرب و صنعت اصفهان بعد از اجرای تونل دوم و سوم کوهرنگ و چشمه لنگان جاری شود. دولت باید به صورت جدی تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد را که عقب افتاده است اجرایی کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: اولویت سوم مطالعه برای منایع جدید است، چنین طرحی می‌تواند از خلیج فارس باشد یا مکان‌های دیگر باشد و میتواند در قالب تهاتر باشد.

تحقق اقتصاد مقاومتی با توسعه گردشگری

وی در ادامه صحبت های خود در مورد گردشگری اظهارکرد: هم باید به گردشگری داخلی و هم خارجی توجه شود، در این صورت اقتصادی مقاومتی هم اجرایی می‌شود و با توسعه بوم گردی می‌توان به این سمت حرکت کرد، تمامی مناطق گردشگری ما مشتاقان خاص خود را دارد اما نیازمند به توسعه زیرساخت‌ها هستیم.

وی با اشاره به بودجه استان اصفهان افزود: ساختار مجلس در عین ظاهر ساده بسیار پیچیده است و این موضوع باعث می‌شود تا گاهی اوقات تصمیمات اصلی گرفته نشود. در مورد بودجه استان اصفهان باید گفت که این بودجه متناسب با بضاعت کل کشور تصویب شد.

کارکرد طرح منع به کارگیری بازنشستگان

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به طرح منع به کارگیری افراد بازنشسته اضافه کرد: اگر این طرح تصویب شود تنها سه دسته از افراد می‌توانند بازنشسته باشند اما به کار گرفته شوند، از این رو نمایندگان مجلس، روسای سه قوه و وزرا افرادی هستند که در این طرح می‌توانند پس از بازنشستگی هم به کار گرفته شوند.

عابدی اضافه کرد: اگر این قانون تصویب شود افرادی که از تبصره‌های قانون قبلی برای استخدام خود استفاده می‌کردند، نمی‌توانند در سیستم دولتی مشغول به کار شوند.

وی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص خسارت نکشت کشاورزان افزود: در زمان عید بخشی از این حق پرداخت شد و در جلسه‌ای که با وزیر نیرو در این خصوص داشتیم قرار شد تا اواخر اردیبهشت جدول زمان بندی اجرای مصوبات شورای عالی آب ارائه شود که البته پبشرفت‌های خوبی هم داشته است.

اسم طرح رسیدگی به اموال نامشروع، بد است

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به طرح رسیدگی به اموال نامشروع مسئولان گفت: اسم این طرح درست نیست و بار منفی دارد، اما در قانون پیش از این هم آمده بود که مسئولان باید قبل و بعد از مسئولیت خود اموال خود را به اطلاع دادستانی برسانند. با این حال این طرح با تغییرانی وارد صحن شده است.

نصب مدیرکل آموزش و پرورش سیاسی شده است

عابدی در خصوص وضعیت سرپرستی آموزش و پرورش استان افزود: وظیفه نمایندگان مجلس نظارت بر قوه اجرایی و تقنینی است. این افراد به طور سنتی عادت کردند که بگویند ما فرماندار یا فلان مسئول را تغییر دادیم، این کار وظیفه نماینده نیست و دخالت در امور اجرایی است. زمانی یک نماینده به کار خود عمل کرده که عملکرد یک مسئول را ارزیابی کند.

وی اضافه کرد: هر گاه نمایندگان وارد عزل و نصب مدیری شوند آن مسئله سیاسی شده است، نماینده هایی که زرنگی کردند و فرماندار عوض کردند دیگر نمی‌توانند انتظاری در فعالیت‌های او داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: من عزل مدیر کل قبلی آموزش و پرورش را هم سیاسی می دانم چه برسد به تعلل در نصب مدیرکل جدید. اما تصمیم نهایی با وزیر آموزش و پرورش است و امیدواریم ایشان فارغ از فشارهای سیاسی انتخاب درستی داشته باشند.

بیماران کلیوی تحت پوشش بیمه‌ای هستند

عابدی در پاسخ به سوالی در مورد عدم رسیدگی مناسب به بیماران کلیوی افزود: پیوند کلیه و دیالیز این بیماران تحت حمایت دولت و پوشش بیمه است، اما برای اخذ تسهیلات هیچ تفاوتی میان بیماران نیست، برای بیماران کلیوی منع کار وجود ندارد و باید این افراد تشویق به کار شوند اما فعالیت آنها باید متناسب با بدن وی باشد.

وی تصریح کرد: دولت در طرح تحول سلامت هزینه‌های این بیماران را پذیرفته است.

دفترچه بیمه یا چک؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص بدهی دولت به سازمان بیمه سلامت نیز گفت: وزارت بهداشت در این خصوص بی‌برنامه عمل کرده و به چند مورد از وظایفش عمل نکرده است. موضوع اولی که به آن عمل نکرده این است که پرونده بیمار، الکترونیکی نشده است و این دفترچه امروزه به نوعی چک شناخته می‌شود زیرا می‌توان با جعل یک مهر، بیمه را بدهکار کرد.  

گران نشدن دارو اشتباه است

عابدی در خصوص تاثیر افزایش نرخ ارز بر دارو افزود: ثابت نگه داشتن قیمت‌ها با توجه به تغییرات تورم منطقی نیست. اما اگر مردم بگذارند قیمت‌ها معقولانه افزایش یابد مشکلی نخواهیم داشت. نهایتا امسال نسبت به تورم باید افزایش قیمت دارو وجود داشته باشد.  

وی تصریح کرد: اینکه گفته شود دارو گران نشود سیاست اشتباهی است. نهایتا اگر دارو گران شد باید با کمتر کردن درصد فرانشیز فشاری به بیمار وارد نشود.

آموزش، برای رفع بروکراسی اداری

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه با اشاره به مصوبات کارگروه ملی سازگاری با کم آبی گفت: هزینه آب قرار است از صنعت گرفته شود و در این زمینه قرار است یک تصفیه خانه خریداری شود که آب را در حد شرب تصفیه می‌کند.

عابدی در خصوص بروکراسی اداری هم گفت: به رییس سازمان برنامه و بودجه نامه دادم تا برای مدیران کارگاه اصلاح مدیریت‌ها برگزار شود. این درحالی است که برخی مدیران ارباب رجوع را در چنان پیچ و خمی قرار می‌دهد که هیچ سودی برای آنها ندارد.

مالیات، بیش از توان تولید منطقی نیست

وی در خصوص رکود صنایع اظهارکرد: ایران در منطقه‌ای است که تحریم‌های گسترده‌ای شاملش شده و باید تلاش جدی برای تحقق اقتصادی مقاومتی کرد، متاسفانه وضع برخی قوانین به صنایع ضربه می‌زند، به عنوان مثال مالیات وضع شده بر تولید بیش از توان تولید است، بیش از نیمی از بودجه از طریق مالیات تامین می‌شود و این روند باید با تاسیس شرکت‌های درآمدزای دولتی اصلاح شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اضافه کرد: وزارت صنایع باید تفکرات را اصلاح کند و از صنایع مراقبت کند به عنوان مثال اگر هزینه بیمه بیکاری که برای دو هزار نفر از کارگران پلی اکریل پرداخت شد، پیش از این به همان صنعت داده می‌شد امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

چرا زود تر برای کامیون داران کاری نکردید؟

عابدی در خصوص افزایش کرایه کامیون داران افزود: نه تنها این صنف بلکه تمامی اصناف از اوضاع فعلی متضرر هستند. از این رو اگر افزایش قیمت بار و دستمزد این اصناف منجر به مشکلات دولتی می‌شود خود دولت باید فکری بیندیشد. البته اخیرا مشکلات در دست اصلاح است اما آیا نمی‌شد این تدابیر زودتر اندیشیده می‌شد؟

وی درباره مشکل اشتغال افزود: این موضوع یکی از ابر چالش‌های کشور است اما دولت و مجلس با تمام توان برای بهبود این معضل تلاش می‌کنند، متاسفانه جوانان ما تا مقطع دکتری تحصیل می‌کنند اما چهار واحد کارآموزی ندارند و کار عملی بلد نیستند!

برگزاری مناظری برای تعیین تکلیف FATF

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص طرح (FATF)  اظهار کرد: برخی از نمایندگان مجلس مدعی هستند باید نظام بانکی به صورتی باشد که با پولشویی مبارزه شود. این قانون می گوید اگر کسی خواست پولشویی کند سیستم بانکی ما قدرت مقابله دارد، در این سیستم بانکی بیش از ۱۰ هزار دلار به افراد پرداخت نمی‌شود.

عابدی افزود: البته عده‌ای معتقدند در صورت اجرای این سیستم کشورهای خارجی به اطلاعات ما دسترسی خواهند داشت. پیشنهاد من در این باره این است که مناظره‌ای گذاشته شود تا افراد موافق و مخالف بحث کنند و به یک جمع بندی برسیم تا بتوانیم تصمیم گیری کنیم. همه ما نمایندگان نگران آینده کشور هستیم و نباید به قانون استعماری پایبند باشیم و البته نباید توهم این را هم داشته باشیم که به قانون استعماری پایبندیم.

آمریکا را تحریم کنیم؟

وی در پاسخ به اینکه آیا قرار است مجلس اقدام متقابلی در خصوص نقض برجام انجام دهد گفت: رهبر انقلاب این اختیار را می‌دهند که نمایندگان و دولت خودشان عمل کنند، حالا اگر بخواهیم اقدام متقابل انجام دهیم کدام بخش از آمریکا را می‌توانیم تحریم کنیم؟ تا زمانی که این سوءظن ادامه داشته باشد که فلان نماینده موافق برجام مشکل دار است و ... کارها طبق روال معمول طی نمی‌شود.

کد خبر 345071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    0 0
    درود بر تو جناب عابدی عزیز فقط خودت فقط تو میتونی حق ما رو بگیری آب هست برا ما اصفهانیا کم گذاشتند چون ما دشمن زیاد داریم