لزوم افزایش پرداخت سهم مالیاتی شهرداری‌های شرق اصفهان

شهرداران شرق اصفهان در جلسه هم اندیشی خود با نمایندگان مجلس و مدیرکل امور مالیاتی اصفهان بر ضرورت افزایش پرداخت سهم مالیاتی شهرداری‌های شرق تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز_پنج شنبه ۱۰ خرداد_ جلسه هم اندیشی دو تن از نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان و شهرداران شرق اصفهان در محل مجمع نمایندگان برگزار شد.

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس در این جلسه اظهارکرد: روستاهای شرق اصفهان در زمان گذشته از پر رونق ترین روستاها بودند و سایر مردم حسرت این روستاها را می‌خوردند. زیرا در این مناطق هم آب کافی وجود داشت و هم نیروی توانمند حضور داشت، اما متاسفانه با سوء مدیریت در منابع آبی استان اصفهان مشکلات گوناگونی گریبان گیر این بخش شده است.

وی افزود: متاسفانه در این مناطق ساخت و ساز نیز متوقف شده و در چنین شرایطی شهرداری‌های این بخش نیز باید درآمد داشته باشند.

این نماینده مجلس اظهارکرد: با توجه به اینکه در این مناطق اراضی حاصل‌خیز کشاورزی وجود داشت اجازه ساخت کارخانه‌ای داده نشده است.

عابدی با اشاره به اینکه تنها پتانسیل شرق اصفهان کشاورزی بوده است گفت: از این رو فعالیت اقتصادی در این منطقه با حساسیت‌های خاص خودش روبروست.

در ادامه بهروز مهدلو مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان اظهارکرد: سوخت پاکِ درآمدها، مالیات است و با توجه به قانون ارزش افزوده میان اداره مالیات و شهرداری‌ها پیمان اخوتی بسته شده است، پایداترین درآمد برای شهردرای ها نیز مالیات بر ارزش افزوده است.

لزوم افزایش پرداخت سهم مالیاتی شهرداری‌ها

در ادامه این جلسه شهردار نصرآباد جرقویه اظهارکرد: ۶۰ الی ۷۰ درصد از مردم این منطقه را عشایر تشکیل می‌دهند و روز به روز جمعیت این شهر تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته است. امسال شهرداری‌ها وضعیت خوبی ندارند و با توجه به کاهش ساخت و سازها درخواست داریم مالیات دریافتی از  این شهرداری کاهش یابد.

شهردار ورزنه هم در ادامه اظهار کرد: متاسفانه سهم شهرداری‌ها از بازگشت مالیات همزمان با رشد سایر هزینه‌ها افزایش نداشته و درخواست داریم با توجه به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس به این موضوع توجه شود. کل درآمد این شهرداری در یک سال ۹۰ میلیون تومان بوده است و در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ سهم درآمد مالیاتی شهرداری ۲۴ درصد کاهش یافته است.

شهردار حسن آباد نیز در این جلسه اظهارکرد: اگر کمک‌های نمایندگان مجلس نبود، در این سال نمی توانستیم هزینه‌های پرسنل خود را نیز پرداخت کنیم. حسن آباد اولین قربانی خشکی تالاب گاوخونی است و مشکلات زیست محیطی متوجه این منطقه است، در سال‌های قبل سهم درآمد مالیاتی شهرداری ۵۰ درصد کاهش داشته است.

نماینده شهردار بهارستان نیز در ادامه افزود: متاسفانه مسئولانِ رسیدگی به مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها، دانش کافی این مسائل را ندارند و همین منجر به بروز مشکلاتی شده است.

شهردار هرند نیز اظهارکرد: مهم ترین بخش درآمدی این استان حاصل فعالیت کامیون داران است که این صنف نیز اعتصاب کردند، اگر به درآمدهای مالیاتی این شهرداری توجه نشود، ممکن است جمع آوری زباله ها نیز با بحران روبرو شود.

شهردار جرقویه نیز افزود: این منطقه «محرومِ به توان» دو است. متاسفانه میزان واریزی مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری طی سالهای ۹۵ و ۹۶ روند نزولی را طی کرده است.

شهردار کوهپایه هم اعلام کرد: متاسفانه سهم درآمدی مالیاتی شهرداری مشخص نیست و این درحالی است که پرداختی سهم شهرداری‌ها از این بخش نیز متاسفانه سالیانه کاهش یافته است.

شهردار اژیه نیز گفت: موضوع مهمی که به این شهرداری کمک می‌کند معافیت‌های مالیاتی است، این درحالی است که این منطقه محروم است اما هیچ معافیت مالیاتی در این بخش اعمال نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، در این جلسه شهردارانی از شهرهای شرقی استان اصفهان یعنی شهرهای نصرآباد، ورزنه، زیار، حسن آباد(جرقویه اولیا)، محمد آباد جرقوبه، محمد آباد، بهارستان، هرند، نیک آباد جرقویه، کوهپایه و اژیه حضور داشتند.

کد خبر 345066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.