بیش از ۱ میلیارد ریال زکات فطره در لنجان جمع آوری شد

لنجان-مسئول اجرایی زکات شهرستان لنجان گفت: ما در سال گذشته توانستیم با ایجاد ۱۶۹ پایگاه جمع آوری زکات فطریه در شهرستان لنجان ۱ میلیارد ریال زکات فطریه و ۱۷۰ میلیون ریال کفاره جمع آوری کنیم و این مهم به کمک تمامی خیریه ها و نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی محقق شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حمید اکبری در نشست ستاد ساماندهی زکات فطره شهرستان لنجان با با بیان اینکه مبانی دین مبین اسلام همواره راهگشای انسان بوده و زکات یکی از فریضه های الهی است که در دستگیری از نیازمندان نقش موثری دارد، اظهار کرد: فقر یکی از پدیده های اجتماعی به شمار می آید که در همه جوامع وجود دارد و ممکن است هر یک از ما در طول زندگی با آن روبرو شویم، از این رو اسلام نگاه ویژه ای به این پدیده اجتماعی دارد و خداوند متعال در قرآن کریم یکی از راهکارهای مبارزه با فقر را پرداخت زکات واجب و مستحبی می داند.

وی افزود: یکی از دلایل تنگی رزق در زندگی بعضی از افراد بی توجهی به خمس، زکات، وقف و فطریه است چراکه مال و اموال امانتی از سوی خداوند متعال در دست انسان بوده و زمانی که انسان از این اموال در راه رضایت خداوند استفاده نمی کند مالِ او خیر و برکت خود را از دست می دهد.

مسئول اجرایی زکات شهرستان لنجان تصریح کرد: از این رو همه ما باید نسبت به پرداخت خمس، زکات و فطریه کوشا باشیم و از همان دوران کودکی دستورات مالی اسلام را به فرزندان خود بیاموزیم چراکه خداوند با ارایه اینگونه راهکارهای اسلامی به دنبال برقراری رفاه، آبادانی، پیشرفت و رفع محرومیت و فقر از جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: قطعا تا زمانی که احکام اقتصادی در جامعه اسلامی به خوبی رعایت نشود مسلمانان نخواهند توانست جامعه ای پیشرفته داشته باشند از این رو مردم باید با مطالعه سیره اهل بیت ثمره رعایت احکام اسلامی را در جامعه مورد مطالعه قرار دهند ضمن اینکه خوشبختانه در سال های اخیر ثمرات ناشی از جمع آوری زکات، خمس و فطریه به صورت شفاف از سوی مسئولان امر برای مردم تبیین شده است.

اکبری اضافه کرد: ما در سال گذشته توانستیم با ایجاد ۱۶۹ پایگاه جمع آوری زکوات فطریه در شهرستان لنجان ۱ میلیارد ریال زکات فطریه و ۱۷۰ میلیون ریال کفاره جمع آوری کنیم و این مهم به کمک تمامی خیریه ها و نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی محقق شد.

وی با بیان اینکه موسسات خیریه‌ فعال و دارای مجوز فعالیت در شهرستان لنجان امکان اخذ مجوز جمع‌آوری زکات فطره را دارند، اظهار کرد: سال گذشته بسیاری از خیریه های شهرستان لنجان مجوز استفاده از صندوق‌های دریافت زکات فطره را دریافت کرده و پس از اتمام طرح مجوزها را مجددا به ما بازگرداند و نه تنها بیلان مالی سال گذشته خود را به طور شفاف ارایه نموده اند بلکه طبق برنامه ای که به آنها ارایه شده بود صورتجلسه زکات فطره جمع آوری شده و مکان های هزینه شده را نیز  به ما ارایه کردند.

مسئول اجرایی زکات شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده امسال نیز برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو به مراکز خیریه مجوز جم آوری زکات فطره اختصاص داده شده تا صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطریه مشخص باشند و مورد سوء استفاده برخی افراد قرار نگیرد.

کد خبر 345063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.