۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
از گلف به تنیس خاکی

با اتمام دوران چهارساله ریاست خوروش در هیئت تنیس خاکی استان، فرهاد رحیمی در حالی که تنها یک‌ سال و چهار ماه از دوره چهار ساله ریاستش در هیئت گلف گذشته، کاندیدا مجمع انتخاباتی هیئت تنیس خاکی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زمان ریاست حمیدرضا خوروش در هیئت تنیس استان اصفهان، اسفندماه سال ۹۶ به پایان رسید و تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی، وی سرپرستی هیئت را برعهده خواهد داشت. مراحل ثبت‌نام از کاندیداهای هیئت تنیس خاکی استان اصفهان انجام شده و خانواده تنیس منتظر مشخص شدن تاریخ برگزاری انتخابات و موافقت فدراسیون تنیس است.

به غیر از فرهاد رحیمی، جواد پرورش نیز برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده، اما گویا انصراف خود را اعلام کرده و رحیمی که در حال حاضر ریاست هیئت گلف استان اصفهان را برعهده دارد و کمتر از یک سال و نیم از ریاست او در هیئت گلف می‌گذرد، تنها کاندیدای فعلی انتخابات ریاست این هیئت است و در صورتیکه در مجمع انتخاباتی هیئت تنیس خاکی بتواند اکثریت آراء را به دست آورد، باید از سمت خود در هیئت گلف کنار برود.

برای شنیدن دلیل ثبت‌نام رحیمی در هیئت تنیس خاکی استان اصفهان با او گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

از هیئت گلف چه خبر ؟

خدا را شکر همه چیز خوب است.

اسفندماه ۹۵ مسئولیت هیئت را برعهده گرفتید و بیش از یک سال از حضورتان در این هیئت می‌گذرد. در این مدت چه فعالیت‌هایی انجام دادید؟

سال گذشته خیلی خوب بود و تمام برنامه‌های تقویم ورزشی هیئت که طبق برنامه‌های فدراسیون گلف تنظیم شده بود، اجرا شد.

گلف‌بازان استان اصفهان به تمامی مسابقات خارج استانی و کشوری اعزام شدند. برگزاری چندین همایش مختلف، دوره‌های استعدادیابی در مکان‌های مختلف از جمله میدان امام (ره)، سیتی‌سنتر، دانشگاه صنعتی اصفهان و...، برگزاری دوره مربیگری مینی‌گلف برای نخستین‌بار در اصفهان با حضور بیش از ۳۰ شرکت‌کننده از سراسر کشور و حضور دو نماینده استان در لیگ برتر آقایان و حضور بانوان استان در مسابقات لیگ برتر کشور، از جمله برنامه‌های انجام شده در سال گذشته بود.

در محل اداره‌کل ورزش و جوانان استان زمینی برای احداث زمین مینی‌گلف در اختیار هیئت گلف استان قرار گرفت که این محل را احداث کردیم. همچنین با توافقی که با شهرداری اصفهان انجام گرفت، قرار شد ۱۰ زمین مینی گلف در سطح شهر احداث شود که تا کنون دو زمین جانمایی شده و در مرحله طراحی نقشه است. همچنین زمین مینی‌گلفی در شهرستان خمینی‌شهر با همکاری هیئت اداره ورزش شهرستان و شهرداری خمینی شهر در حال احداث است.

کاشت ۷۰۰ نهال درخت در روز درختکاری در زمین گلف نقش جهان از دیگر فعالیت‌های هیئت در سال گذشته بود که ظاهر زمین را خیلی عوض کرد. همچنین مسابقات لیگ دسته یک را با کیفیت خوبی در اصفهان میزبانی کردیم که تیم شاهین‌شهر قهرمان این رقابت‌ها شد ضمن اینکه استان‌های دیگر خواستار میزبان دائمی اصفهان برای برگزاری این رقابت‌ها شدند.

برای سال ۹۷ چه برنامه‌های در نظر دارید؟

قطعاً توسعه سخت‌افزاری مینی‌گلف را در دستور کار داریم. امکان احداث زمین گلف وجود ندارد چون گلف زمین بزرگی با حداقل مساحت ۲۵ هزار متر نیاز دارد که عملاً امکان احداث آن با شرایط فعلی در اصفهان وجود ندارد و عملاً از توان هیئت گلف استان و اداره‌کل ورزش و جوانان خارج است.

 سال ۹۶، برای هیئت گلف استان اصفهان چطور گذشت؟

سال پرکار و پربرنامه‌ای بود که تجربیات خوب و ارزشمندی به همراه داشت و می‌توان از این تجربیات در آینده استفاده کرد.

با وجود این توصیفات و اتفاق‌های خوبی که برای هیئت گلف استان افتاده است، چرا قصد رفتن از این هیئت را دارید؟

کجا؟

هیئت تنیس خاکی.

رفتن به هیئت تنیس خاکی به خاطر بد بودن گلف نیست.

تصمیم خودتان بوده است یا کسی از شما درخواست کرده؟

از من خواسته شده است و خودم خیلی پیگیر این موضوع نبودم، فقط ثبت‌نام کردم.

با جامعه تنیس استان اصفهان در مورد ثبت‌نام و اعلام آمادگی برای برعهده گرفتن مسئولیت این هیئت صحبتی داشته‌اید؟

بالاخره آن‌ها هم بخشی از این فرآیند بودند. با بچه‌های تنیس خاکی، حمیدرضا خوروش، ورزشکاران و مربیان تنیس خاکی آشنایی قبلی و ارتباط خوبی داشتم و آن‌ها کامل در جریان ثبت‌نام من هستند. یکی از ارکانی که از من درخواست کردند تا برای برعهده گرفتن مسئولیت هیئت تنیس خاکی ثبت‌نام کنم، جامعه تنیس خاکی اصفهان و بیشتر از همه حمیدرضا خوروش بود.

خوروش به دلیل مشغله‌ کاری، قصد ماندن در هیئت تنیس خاکی استان را نداشت و با هماهنگی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان این پیشنهاد را به بنده داد. البته بیشتر جامعه تنیس خاکی اصفهان این درخواست را داشتند و مدیرکل ورزش و جوانان هم نظر مثبتی به این موضوع داشت.

خودتان بیشتر علاقه‌مند هستید در هیئت گلف فعالیت کنید یا در هیئت تنیس خاکی؟

هر دو هیئت خوب است اما بالاخره تنیس خاکی خیلی بزرگتر و فراگیرتر از گلف است و با داشتن زیرساخت‌های خیلی خوب و چندین باشگاه فعال، جای کار بیشتری دارد. شرایط در تنیس خاکی خوب است.

فکر نمی کنید می‌توانید با ماندن در هیئت گلف، این رشته را به حد تنیس خاکی برسانید؟

برای رشد گلف ابتدا باید بر روی سخت افزار این رشته کار شود. توسعه سخت‌افزاری بسیار مهم است اما از توان هیئت خارج است. البته از ظرفیت‌ها استفاده کرده‌ایم. توافق با شهرداری اصفهان برای احداث زمین‌های مینی‌گلف نمونه‌ای از یک کار بزرگ است و خوشبختانه با موافقت شهرداری و سازمان ورزش رو به رو شد.

پس بیشتر علاقه دارید جایی کار کنید که جای کار بیشتری داشته باشد، مثل تنیس خاکی؟

بالاخره همین‌طور است. هر مدیری علاقه دارد در جایی کار کند که فضای کاری بیشتری داشته باشد.

از انصراف جواد پرورش، دیگر کاندیدا ثبت‌نامی هیئت تنیس خاکی استان اصفهان، اطلاع دارید؟ دلیل انصراف او چیست؟

بله، شنیده‌ام که از حضور در انتخابات انصراف داده است اما دلیل انصرافش را نمی‌دانم.

در آینده از خوروش و تجربیات او در هیئت تنیس خاکی استفاده می‌کنید؟

حمیدرضا خوروش فرد خیلی بزرگ و جزو یکی از بزرگترین صنعتگران کشور است که به تبع آن مشغله کاری بسیار زیادی هم دارد. همچنین شأن او خیلی فراتر از این است که کار اجرایی انجام دهد اما اگر علاقه‌ای به ماندن در هیئت تنیس خاکی استان داشته باشد در هر موقعیتی که خودش فکر می‌کند با کمال افتخار از تجربیات ایشان استقبال می‌کنیم.

تا الان در مورد این موضوع با خوروش صحبت کرده‌اید ؟

صحبت خاصی انجام نشده است. خوروش نیازی به این جایگاه ندارد. البته اگر بپذیرد خیلی خوب است و قطعاً به هیئت کمک می‌شود. اما تا الان در مورد این موضوع صحبتی انجام نشده است. در هر صورت ما از او درخواست می‌کنیم که در کنار ما باشد و اگر بپذیرد به نفع تنیس استان است. خوروش کمک‌های زیادی به ورزش استان کرده است و ماندن او در هر قسمتی از ورزش باعث ایجاد ظرفیت برای ورزش است.

آیا خانواده تنیس خاکی اصفهان از خوروش برای ماندن در هیئت استان، درخواست نکردند؟

خوروش قبول نکرده است. در مورد ماندنش در هیئت، مفصل با او صحبت کرده بودند اما به دلیل مشغله امکان ماندنش نبوده است.

پس اولویت اول شما، هیئت تنیس خاکی است؟

نه اینکه تنیس خاکی، اولویت اولم باشد اما برای برعهده گرفتن مسئولیت هیئت تنیس خاکی هم ثبت‌نام کردم و اگر شرایط حضورم در این هیئت فراهم شود می‌توان آن‌جا خوب کار کرد.

چند درصد احتمال می‌دهید در مجمع انتخاباتی رأی آورید؟

مشکل خاصی هم برای برگزاری و هم برای مجمع نمی‌بینم.

با مسئولان فدراسیون تنیس خاکی هم صحبتی داشته‌اید؟ برنامه‌ای برای هیئت تنیس خاکی استان دارید؟

در کنار مسابقات تنیس خاکی که در اصفهان برگزار شده است، با ارکان فدراسیون هم آشنایی داشتم و برای هیئت تنیس خاکی برنامه‌ای آماده کرده‌ام.

کد خبر 345060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.