۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
قانون کاربری اراضی چه می‌گوید؟

مدیرکل طرح تفصیلی و توسعه شهری شهرداری اصفهان گفت: پروسه تغییر کاربری در محدوده قانونی شهر و گاهی در حریم شهر بر اساس طرح حریم پایدار اصفهان پهنه بندی و تعریف شده است.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: پروسه تغییر کاربری بر اساس طرح تفصیلی و کلیات شهر در طرح جامع پیش بینی شده و بر اساس ابلاغ شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، ملاک اجرایی برای شهر است.

وی افزود: طبق قانون در خصوص پهنه‌های تعریف شده در اراضی در صورت تغییر کاربری خدماتی باید از ارگان‌های مرتبط با این کاربری ها از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، اداره کل تربیت بدنی و سایر ارگان‌هایی که پهنه‌های خدمات را پیش‌بینی می کنند، استعلام انجام شود که آیا ارگان مربوطه کاربری پیش‌بینی شده را در نقطه مورد نظر نیاز دارد یا خیر، یا اینکه آیا سرانه‌ای که برای آن محله، ناحیه یا منطقه پیش بینی شده در جای دیگر تامین شده است.

مدیرکل طرح تفصیلی و توسعه شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: چنان‌چه ارگان مربوطه عدم نیاز به پهنه‌های مورد نظر را اعلام کند، پروسه برای تغییر کاربری به شهرداری منطقه و همراه با سوابق به اداره کل طرح‌های توسعه شهری ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مجموعه آنالیز سرانه‌ها و کاربری‌های خدماتی بر پهنه‌های کلان ۱۵ منطقه بررسی می‌شود، گفت: پس از انجام این مراحل با هماهنگی معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، پرونده برای تغییر کاربری به کمیسیون ماده پنج ارسال می‌شود.

حسینی‌نیا تاکید کرد: در واقع تعیین تکلیف و تغییر کاربری در حوزه اداره کل راه و شهرسازی با درخواست منطقه و تایید اداره کل توسعه شهری از طریق کمیسیون ماده پنج پیگیری و تعیین تکلیف می‌شود.

کد خبر 345054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.