امام از زندان و حصر دوستانش آزرده خاطر می‌شد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امام (ره) دوست داشتند که مردم همیشه در صحنه باشند و در مقابل از تفکیک کردن مردم به خوب و بد ناراحت می شدند.

فضل الله صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: امام خمینی رحمت الله علیه از اینکه مردم در رای دادن به نمایندگان و رییس جمهور مشارکت دارند، خوشحال می شدند، زیرا دوست داشتند که مردم همیشه در صحنه باشند و در مقابل، از تفکیک مردم به خوب و بد ناراحت می شدند.

وی افزود: درانتخابات آن دوران نظارت استصوابی وجود نداشت و مردم خودشان بهترین ها را انتخاب می‌کردند و تنها افرادی از شرکت در انتخابات محروم می شدند که سابقه سوء و یا محکومیت غیر سیاسی و عقیدتی داشتند و به عبارتی رد صلاحیت مردم مورد قبول امام (ره) نبود.

وی اظهار عقیده کرد: امام از اینکه دوستانش را در زندان و حصر نگه دارند، آزرده خاطر می‌شدند؛ زیرا به دوستان قدیمی و خدمت گذار مردم علاقه نشان می دادند.

صلواتی با بیان اینکه دوران انقلاب خاطرات تلخ و شیرینی زیادی دارد، گفت: شیرینی خاطرات انقلاب همان پیروزی و امیدی بود که به آینده داشتیم؛ چرا که شخصیتی مانند امام خمینی (ره) جلودار انقلاب بود، و تلخی آن دوران هم زندان‌ها و شکنجه های طاغوتیان و وابستگان درباری بود که ارزشی برای مردم قائل نبودند.

کد خبر 345028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.