زندانیان جرایم غیرعمد چشم انتظار سخاوت کریمانه خیرین

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز آزاد کردن زندانیان جرایم غیرعمد، مصداق آزادسازی برده در اسلام بوده و بر همین اساس باید برای کاستن آلام اقشار آسیب پذیر همواره تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در یازدهمین جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان لنجان دین مبین اسلام را دین رافت و محبت به همنوعان دانست و اظهار کرد: دین مبین اسلام همواره بر روی مسئله گذشت، انفاق و کار خیر تاکید فراوانی داشته و امام حسن مجتبی(ع) در بخشندگی جایگاه ویژه‌ای دارند چراکه طی سه دوره متوالی تمام داریی خود را در راه خدا انفاق کردند، و ایشان این رسم را از پدر بزرگوارشان مولای متقیان علی (ع) به ارث برده بودند که در فتوت و جوانمردی هیچ فردی به پای ایشان نمی رسد.

وی با بیان اینکه زندانیان جرایم غیر عمد چشم انتظار دستانه کریمانه خیرین هستند، افزود: امروز آزاد کردن زندانیان جرایم غیرعمد، مصداق آزادسازی برده در اسلام بوده و بر همین اساس باید برای کاستن آلام اقشار آسیب پذیر همواره تلاش کرد و این مهم باید مورد توجه افراد متمکن جامعه قرار گیرد که برخی افراد وجود دارند که تنها به دلیل رفتار معارض قانون و غیرعمد اکنون در زندان هستند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: همه ساله جشن گلریزان با هدف آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در ماه رمضان برگزار می شود و اقشار مختلف مردم و خیرین در این جشن حضور پیدا کرده و هر کدام در وسع و توان خود به تحقق این مهم کمک می‌کنند ما نیز  امیدوارم بتوانیم با قدم‌های خیرین شهرستان لنجان زندانیان جرایم غیر عمد در این شهرستان را آزاد کنیم.

وی ادامه داد: باید توجه داشت حبس زندانیان جرایم غیر عمد باعث می شود خانواده‌های آنها تحت تاثیر قرار گیرند و نباید فراموش کرد زمانی که سرپرست خانوار بالای سر خانواده است مشکلات بسیاری در زندگی وجود دارد وای به روزی که سرپرست به هر دلیلی در بین خانواده نباشد.

صفرخانلو اضافه کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان شیطان در غُل و زنجیر بوده و در برابر اعمال نیکوی انسان ها محدود بوده و به نوعی در این ماه احساسات و نیکوکاری مردم به اوج خود می رسد، جشن‌های گلریزان بیشتر در این ماه برگزار و با استقبال خوب مردم مواجه می‌شود.

وی عنوان کرد:در ماه رمضان، نه تنها شیطان در غُل و زنجیر بوده بلکه ملائک نیز به صورت شبانه روزی برای روزه دار، طلب استغفار می کنند بر همین اساس در این ماه می توان با انس، قرائت و تدبر در آیات و معانی قرآن در راستای تعمیق سبک زندگی اسلامی و اخلاقی در جامعه گام برداشت.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: یکی از ثمره ات روزه داری، برانگیختن حس هم دردی با هم نوعان تهی دست بوده و باید توجه داشت آنان که زندگی آسوده ای دارند و رنج فقر و تنگ دستی و طعم گرسنگی را نچشیده اند، همواره از حال مستمندان بی خبر می مانند و در این میان، به مدد روزه، این غفلت و سرخوشی تلخ از آنان دور می شود.

وی افزود: کمک به زندانیان جرایم زندانیان غیرعمد با هدف بازگشت آنان به کانون گرم خانواده در ماه رمضان از بهترین اعمال این ماه مبارک به شمار می آید و همه ما نه تنها باید با کمک های نقدی در این زمینه گام برداریم بلکه باید در زمینه تقویت انگیزه کمک به آزادسازی زندانیان غیر عمد را فراهم کنیم تا شاهد افزایش مشارکت بیشتر مردم در زمینه آزاد سازی این افراد از زندان باشیم.

کد خبر 345027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.