تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نوعی جهاد است

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت:یازده سال است که در ماه پر خیر و برکت رمضان جشن گلریزان ویژه کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد در شهرستان لنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان حجت الاسلام قاسم باقریان در یازدهمین جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان لنجان اظهار کرد: زندان یک واقیت تلخ در جامعه اسلامی به شمار می آید که البته برای جلوگیری از جرایم مختلف باید آن را پذیرفت اما نباید فراموش کرد که زندانیان جرایم غیرعمد از بد حادثه گرفتار زندان شده‌اند و باید به این قشر ضعیف کمک کرد تا به جامعه بازگردند.

وی با بیان اینکه شهید والامقام لاجوردی پایه گذار جشن های گلریزان بود، افزود: پیامبراکرم (ص) یکی از ثمرات سازنده ماه مبارک رمضان را صدقه و انفاق به مستمندان می داند و می فرمایند: تَصَدَّقُوا عَلی فُقرائِکُمْ وُ مساکینِکُمْ؛ به فقیران و مسکینان خود در این ماه صدقه دهید و بر همین اساس وقتی ماه مبارک رمضان فرا می‌رسد جشن گلریزان که از سنت‌های باقی مانده از قدیم الایام است با هدف کمک به زندانیان جرایم غیر عمد برگزار می شود.

امام جمعه زرین شهر تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را نوعی جهاد دانست و تصریح کرد: خوشبختانه یازده سال است که در ماه پر خیر و برکت رمضان جشن گلریزان ویژه کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد در شهرستان لنجان برگزار می شود و خیرین و نیکوکاران سخاوتمند بصورت خودجوش با حضور در این مراسم از اجر و ثواب الهی ماه پرخیروبرکت رمضان بهره مند می شوند و هر سال پرشورتر از سال گذشته این مراسم برگزار می گردد.

وی ادامه داد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی جزء نفرات اول در روشن کردن چراغ همیاری و کمک به زندانیان جرایم غیر عمد بودند، که این خود نشان از اهمیت انفاق و کمک در زمینه آزادی تعدادی از زندانیان غیرعمد است و باید همه به میدان بیاییم تا گرهی از کار این افراد نیازمند باز کنیم.

باقریان اضافه کرد: امروز باید با فرهنگ سازی به سمت و سویی حرکت کنیم که مردم به امور خیریه نگاه ویژه ای داشته باشند و در طول سال کمک های خود را به افراد نیازمند اختصاص دهند تا افرادی که به صورت غیرعمد در زندان به سر می‌برند به آغوش خانواده بازگردند البته در این میان بزرگ‌ترین خیرین که نقش مهمی در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، شاکیان محسوب می‌شوند که این مهم را باید مورد توجه قرار دهند.

وی عنوان کرد: تا به امروز شاکیان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مبالغ قابل توجهی از مبلغ مورد مطالبه  خودرا گذشت کرده‌اند و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که در خیریه ها، مددکاری زندان‌ها و کارشناسان در ستاد دیه دنبال می‌شود، زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان غیرعمد در طول سال فراهم شود و این مهم تنها به ما رمضان ختم نگردد.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: ماندن زندانیان جرایم غیرعمد در زندان قطعا اثرات مخربی را به همراه خواهد داشت و به مرور زمان این افراد ممکن است در تعامل با سایر خلافکاران به تخلفات بزرگتر گرایش پیدا کنند برهمین اساس باید گفت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک به سالم سازی فضای جامعه از تخلفات و کاهش جرایم است.

وی تصریح کرد: باید به این مهم نیز نگاهی ویژه داشت که خانواده زندانیان همواره در معرض آسیب‌های اجتماعی بسیاری قرار دارند و برگزاری مراسم گلریزان و کمک به زندانیان جرایم غیر عمد تاثیر بسیاری را در کاهش جمعیت کیفری خواهد داشت.

کد خبر 345026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.