بر روی توان ائمه جماعات حساب باز کرده ایم/ باید جامعه را از افسردگی نجات دهیم

شهردار اصفهان گفت: فضای اصفهان غمناک است، مردم به خصوص با خشک شدن زاینده رود عصبانی هستند، مشکلات اقتصادی و مسایلی که خارج از مرزها به وجود می آید روز به روز تشدید می شود، بنابراین اگر نتوانیم مسایل را به درستی حل کنیم بر غم و اندوه مردم افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه (چهارشنبه) در همایش فصلی ائمه جماعات شهرداری اصفهان که در قالب بیست و هشتمین نشست هم اندیشی اصفهان فردا برگزار شد، اظهارکرد: از آغاز فعالیت دوره جدید مدیریت شهری اصفهان جلسات هم اندیشی را با گروه‌ها و اقشار مختلف برگزار و در این جلسات سخنان صاحب نظران را شنیده و نظرات کارشناسی آنها را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه نشست‌های هم اندیشی راهکاری برای شنیدن صدای برجستگان گروه‌های مختلف مردمی است، افزود: این جلسات تاکنون با خانواده شهدا، ایثارگران، جوانان، دانشگاهیان، معلمان، مهندسان، دانشجویان و ... برگزار شده است که در این راستا طرح هایی را بر اساس نظرات ارایه شده برنامه‌ریزی کرده ایم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ائمه جماعات بی شک نظرات کارشناسی ارزشمندی درباره مسایل فرهنگی جامعه دارند، گفت: ائمه جماعات هر کدام کارشناس مسایل دینی هستند، درد جامعه را می دانند و بهتر از همه می توانند در حل مسایل فرهنگی کمک کنند.

نوروزی تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان اساس را از ابتدا بر آن گذاشت تا بتواند با ذی‌نفعان جامعه از جمله روحانیت ارتباط عمیقی داشته باشد، به همین دلیل تاکنون جلسات متعددی در حضور حضرت آیت الله طباطبایی، حضرت آیت الله العظمی مظاهری، حضرت آیت الله ناصری و دیگر علما داشته ایم که بسیار مؤثر بوده و این تعامل توانسته در اصفهان نقش اثرگذاری داشته باشد.

وی اظهارکرد: در صدد توسعه دامنه این تعاملات و برگزاری جلسات با روحانیون هستیم، البته باید تعامل دو سویه باشد؛ ما می توانیم در این جلسات شبهات جامعه و مباحثی که می تواند منشأ اختلافات باشد را مورد بررسی قرار داده و وحدت جامعه را ارتقاء دهیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان به دنبال ایجاد شور و نشاط اجتماعی است، گفت: برای تحقق این هدف ناگزیر به برگزاری جلساتی هستیم تا ضمن رعایت شئونات اسلامی، جامعه را از افسردگی نجات دهیم، زیرا اگر افسردگی در جامعه به مرز بحران برسد، امنیت به خطر می‌افتد.

شهردار اصفهان گفت: فضای اصفهان غمناک است، مردم به خصوص با خشک شدن زاینده رود عصبانی هستند، مشکلات اقتصادی و مسایلی که خارج از مرزها به وجود می آید روز به روز تشدید می شود، بنابراین اگر نتوانیم مسایل را به درستی حل کنیم بر غم و اندوه مردم افزوده می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری بر این اصول واقف است که در مراسم های شاد موازین اخلاقی، شرعی و عرف جامعه رعایت شود، ادامه داد: اگر این گونه جلسات برگزار می شود برای این است که ضمن ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه بتوانیم تمام مسایل اخلاقی را نیز رعایت کنیم.

شادابی را باید به جامعه تزریق کرد

وی افزود: ممکن است در گوشه یک برنامه اتفاقی نیز حادث شود، اما در این جشن ها و شادی‌ها خواست مدیریت شهری رعایت موازین اسلامی است، قطعاً اگر ائمه جماعات هم متولی برنامه ای بزرگ و متنوع شوند، ممکن است گاهی اتفاقاتی بیفتد که خواست آنها نبوده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید با رفتار، عمل و سخنان خود در جامعه، ملاطفت ایجاد کنیم، گفت: مگر نه این است که بارها تاکید کرده اید که ایجاد ملاطفت در میان مردم ارزش کارهای واجب را دارد، بنابراین باید با رفتار، سخن و عملکرد خودمان به گونه‌ای عمل کنیم تا اگر ناگواری در جامعه ایجاد شد، بردباری مردم تقویت شود، دعوت به وحدت در شرایط خاص و دعوت به شادی بسیار لازم و ضروری است.

نوروزی تاکید کرد: شادابی را باید به جامعه تزریق کرد تا اصفهان به جایگاه واقعی خود برسد، مگر نمی گوییم اصفهان یک جهان شهر، شهری فرهنگی، پایتخت گردشگری و شهر شهیدان است، پس باید زیرساخت‌های گردشگری را آماده و جهانیان را برای سفر به اصفهان دعوت کنیم.

وی افزود: مردم ما توان بالایی دارند، مگر نمی گوییم اصفهانی‌ها صلح دوست، مؤمن و به صفات اخلاقی مزین هستند، پس چرا باک داشته باشیم؟

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید در نمازهای جماعت، در تمام بخش‌های شهرداری افراد را دعوت به رعایت اخلاق کنیم، اظهارکرد: مگر نمی گویید رعایت اخلاق بالاترین صفات انسانی و درگاه ورود به جایگاه های بالاتر است و مگر نمی‌گویید نه ستم کنید و نه زیر ظلم بروید و از بخشش بیشترین استفاده را در مقابل ظالم ببرید؟ پس این موارد را در نمازهای جماعت بیان کنید.

نوروزی گفت: اگر کارکنان صبور، بردبار و متصل به اخلاق اسلامی داشته باشیم، توان شهرداری افزایش پیدا می کند، خدمات رسانی خوبی به مردم انجام و در نهایت رضایت مردم جلب می شود و چه افتخاری بالاتر از جلب رضایت مردم است.

باید دیوار بی‌اعتمادی مردم و مسئولان روز به روز کوتاه تر شود

وی با بیان اینکه از ائمه جماعات انتظار داریم به مدیریت شهری کمک کنند، خاطرنشان کرد: شرایط در شهرداری سخت است، البته نمی‌خواهم بگویم چقدر بدهکاری داریم چرا که ابتدا گمان کردیم میزان بدهی های قبلی شهرداری دو هزار میلیارد تومان است، اما عدد بیش از این حرف‌ها بوده، به عنوان مثال عددی که شهرداری به سازمان تامین اجتماعی بدهکار شده با لحاظ جرایم دیرکرد به ۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه های نیمه تمام در شهر تصریح کرد: پروژه‌های نیمه تمام را همه در شهر مشاهده می کنید، سالها است ساختمان جهان نما را می بینید، میدان امام علی(ع)، سالن اجلاس و قطار شهری را می بینید؛ کار جدیدی شروع نکرده ایم، اما می خواهیم به پشتوانه ائمه جماعات کارهای نیمه کاره را تمام کنیم.

نوروزی افزود: برای تکمیل خط یک قطارشهری اصفهان چهارماه در سه شیفت فعالیت انجام شد تا طبق وعده ای که به مردم داده بودیم، قطار شهری را در آستانه نوروز ۹۷ به ایستگاه صفه برسانیم و این وعده را عملیاتی کردیم.

وی خطاب به ائمه جماعات تاکید کرد: از شما می‌خواهیم خود را شریک حل مسایل شهر بدانید، زیرا بر روی توان شما حساب باز کرده ایم، شهرداری، نهادی سیاسی نیست که متعلق به جریان خاصی باشد، بلکه دستگاهی خدمت رسان است و اگر هر جا تعطیل شود، شهرداری تعطیلی بردار نیست.

وی تصریح کرد: مگر ما دوست نداریم اصفهان در کشور نمونه شود و مردم در رفاه باشند، پس همه ما باید کمک کنیم و شما با نیات پاکی که دارید بیشتر می‌توانید یاری رسان باشید.

نوروزی با بیان اینکه اگر هر کسی در ارایه خدمت به مردم کوتاهی کند، به شهر خودش ظلم کرده است، گفت: اعتماد مردم به روحانیت و ایمان آنها یک سرمایه بزرگ است، باید دیوار بی اعتمادی مردم و مسئولان روز به روز کوتاه تر شود تا آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

برخورداری ستاد اقامه نماز شهرداری از مساعدت‌های شهردار

در ادامه این مراسم رییس ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) ابراز امیدواری کرد: در این ماه پر خیر و برکت آحاد مردم از فیوضات و برکات آن بهره مند شوند.

رحیم مظاهری اظهارکرد: در دوره جدید مدیریت شهری اصفهان ستاد اقامه نماز شهرداری همواره از مساعدت ها، همکاری ها و پشت گرمی های شهردار برخوردار بوده است.

وی از تمام افرادی که در برگزاری این نشست همکاری و یا مشارکت داشتند از جمله اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اصفهان، واحد تشریفات، امور اداری و واحد رفاه تشکر کرد و افزود: امسال برنامه ای برای همسان سازی و یکسان سازی سطح مناطق و سازمان ها پیش بینی و متنی تهیه شده است.

رییس ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان تصریح کرد: متن تهیه شده با ائمه جماعات هماهنگ شده تا در سطح شهرداری های مناطق ۱۵ گانه، سازمان ها و معاونت‌ها در بین نمازهای جماعات تدریس شود و پس از آن در پایان ماه مبارک رمضان مسابقه‌ای از این متن‌ها برگزار و به تعدادی از برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا شود.

کد خبر 345023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.