نسل جوان باید رهبر انقلاب را بشناسند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت:در این مناسبت‌ها فرصت ارزشمندی در اختیار ما قرار دارد که به تدوین ابعاد شخصیتی امام بپردازیم؛ چرا که نوجوانان و جوان های ما باید رهبر انقلاب را بشناسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر عسگری در نشست رسانه ای و مطبوعاتی ستاد مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی و روز جهانی قدس گفت:

موضوع نخست بحث گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد است. وقتی به این جمله وصیت نامه سیاسی حضرت امام (ره) می رسیم که «با دلی آرام و قلبی مطمئن با شما وداع می کنم»، نا خودآگاه یاد این آیه شریفه می افتیم که «یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَی‏ رَبِّکَ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً» چه کسی می‌تواند ادعا کند که با دلی آرام و قلبی مطمئن این دنیای فانی را پشت سر می‌گذارد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت:  یقیناً شخصی میتواند با قلبی مطمئن با این دنیا وداع کند که؛ همه کارهایش برای خدا باشد، ذوب در خداوند شده باشد. حضرت امام (ره) انقلاب اسلامی را رهبری کرد. عظمت این انقلاب گویای رهبری انقلاب است. انقلابی به این عظمت که توانست تحول اساسی در ترویج فرهنگ دینی در اقصی نقاط جهان داشته باشد و این انقلاب باید به دست رهبری بزرگی اتفاق افتاده باشد.

 عسگری تصریح کرد: یکی از ویژگی های حضرت امام این بود که خالصانه و با توکل همه کارهها را برای خدا انجام می‌داد. از همین رو امداد های غیبی یکی پس از دیگری شامل حالشان می شد. چه کسی می توانست مجسم کند؛ امام بتواند رژیم منحوس طاغوت را که تا دندان مسلح بود، با تظاهرات و پشتوانه مردمی از پای در بیاورد، آن هم در یک فاصله زمانی کوتاه.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: یک نمونه امدادهای غیبی در تقابل با استکبار، که حضرت امام هم اشاره ای به آن داشتند؛ حمله نظامی آمریکا به ایران برای آزادی گروگان ها بود که شن های بیابان به خواست خداوند، به مدد انقلاب می آیند.

عسگری توضیح داد: این ارتباط معنوی رهبر انقلاب و این امدادها یکی پس از دیگری، بیانگر بزرگی این مرد با ایمان است که توانست این چنین تحول ایجاد و دین را احیا کند.  به گفته کارشناسان غربی، در دین مسیحیت نیز مذهب نیز در گوشه کلیساها منزوی شده بودو در واقع شعار جدایی دین از سیاست را در کل دنیا محقق کرده بودند.

امام به دنیا نشان داد سیاست و حکومت جدا نیست

وی افزود: بعد از اینکه انقلاب اسلامی به لطف خداوند و به رهبری حضرت امام به ثمر نشست، دین و معنویت احیا شد و این باور را ایجاد کرد که دین می تواند جامعه را اداره کند و از سیاست و حکومت جدا نیست.

عسگری گفت: بنابراین در این مناسبت‌ها فرصت ارزشمندی در اختیار ما قرار دارد که به تدوین ابعاد شخصیتی امام بپردازیم؛ چرا که نوجوانان و جوان های ما باید رهبر انقلاب را بشناسند تا قدردان انقلاب باشند و قدر عزت، استقلال و آزادگی را بدانند.

 رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: قانون کاپیتالاسیون، قانون ننگینی که آمریکایی ها در این کشور وضع کرده بودند؛ ذلت ایران را در دوران قبل از انقلاب نشان می دهد؛ حضرت امام با انقلاب مردم را از آن ذلت و خواری نجات دادند.

وی توضیح داد: اگر بخواهیم حضرت امام را بشناسیم، باید دیدگاه ها و اندیشه های امام را در صحیفه نور مطالعه کنیم،  وصیت نامه سیاسی امام را مرور کنیم، از زبان اندیشمندان و نزدیکان حضرت امام صفات و خصوصیات ایشان را بشنویم. حضرت امام فانی برای خدا بود و اسلام الهی و اسلامی ناب را در زندگی، اخلاق و احساسات مستقیماً به نمایش گذاشت.

راز ماندگاری امام؛ ایمان، توکل و اخلاص

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: امام حتی پس از حیات دارای جایگاه عظیمی در اذهان و دلها هستند و دلیل این امر اخلاص و پرهیزکاری ایشان بود. راز ماندگاری حضرت امام این بود که با ایمان، توکل و اخلاص این مسیر را بنا گذاشتند. ماندگاری انقلاب، ماندگاری حضرت امام نیز است؛ دلیل این ماندگاری، سه ویژگی ایمان، اخلاص و توکل است.

عسگری گفت: راه امام صرفاً با زیور و زینت نام حضرت امام نیست، حضرت امام مسیری را ترسیم کردند که به اشخاص وابستگی ندارد، حتی به وجود خودشان.  بعد از حضرت امام، انقلاب باز هم مسیر خود را پیدا می کند و دلیل این تداوم پایه گذاری آن بر ایمان، توکل و اخلاص است.

ایستادگی فشار دشمن را بی اثر می کند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: عامل موفقیت حضرت امام، اعتقادشان به این آیه شریفه قرآن بود: «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم»، که بر اساس آن در مقابل استکبار، ظالمین و مستبدین ایستادگی کردند و یقین داشتند که نصرت خدا به دنبال آن است.

عسگری تشریح کرد:  اکنون نیز که دشمن دنبال این است که با فشار اقتصادی و تحریم اقتصادی، در جامعه ایجاد یأس و ناامیدی ایجا کند، ایستادگی ما می تواند باعث پیروزی و عبور از این تنگنا بشود. بحمدالله مردم ما همچون گذشته ایستاده اند و مسئولان هم باید مراقب باشند.

وی با اشاره به دو فراز از وصیت نامه سیاسی امام که خطاب به مردم بود، گفت: حضرت امام فرمودند؛ به ملت عزیز ایران توصیه می‌کنم، که نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان بدست آوردید، همچون عزیزترین خود قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری کنید؛ مراقبت از این امانت الهی به کوشش نیاز دارد و نباید از مشکلاتی که در این صراط مستقیم پیش می آید بهراسیم.

عسگری، در بخش فرازهای وصیت نامه امام خطاب به مسئولان گفت:  امام می فرمایند؛«به مجلس، دولت و دست اندرکاران توصیه می نمایم، قدر این ملت را بدانند و در خدمت گذاری به ویژه به مستضعفان، محرومان و ستم دیده گان که نور چشم ما هستند و جمهوری اسلامی با فداکاری های آن ها محقق گردیده و بقای آن نیز مرهون خدمات آنان است، فروگذار نکنید. خود را از مردم و آنان را از خود بدانید و حکومت های طاغوتی را که چپاول گرانی بی فرهنگ و زور مندانی تهی دست بودند وهستند را همیشه محکوم کنید».

رشد سیاسی لازم است تا مردم بدانند به چه کسی رأی بدهند

عسگری افزود: این دستور امام است؛ که مردم را از خودتان بدانید، در خدمت مردم و مستضعفان باشید و به ثروت خودتان افتخار نکنید و افراد نامحرم را سرکار نیاورید. البته رشد سیاسی لازم است تا مردم بدانند به چه کسی رأی بدهند، به اهلش رأی بدهند و آنهایی که مدیریت جامعه را دارند افرادی را به کار بگیرند که محرم باشند، تا انقلاب عظیم الهی به مسیرخودش ادامه دهد.

عسگری تشریح کرد: برای بزرگداشت سالگرد رحلت امام، برنامه های متعددی برنامه ریزی شده است، محوریت ستاد سالگرد ارتحال، استانداران استان ها هستند و  شورای هماهنگی مسئول ستاد برگزاری مراسم است. بنابراین در حوزه مراسم جلسه ای در محضر استاندار و معاونت محترم سیاسی داشتیم و برنامه ریزی های لازم در این حوزه صورت گرفته است.از آنجا که ایام رحلت امام با لیالی قدر همزمان است، سعی کردیم از این ظرفیت حضور مردم در مساجد و ایام لیالی قدر در جهت تبیین اندیشه های حضرت امام (ره) بهره ببریم.

محوریت برنامه های ارتحال امام: دستاردهای انقلاب و تأثیرات اندیشه های حضرت امام بر جوانان

عسگری در خصوص مساجد برگزاری مراسم، گفت:  در  ۱۰ مسجد شاخص اصفهان، از جمله از مسجد حضرت امام (ره) گرفته تا مسجد حکیم، جامع، مسجد سید، گلستان شهدا، مسجد رضوی و... با ارتباط گیری و صحبتی که کردیم، قرار شده است سخنرانان به موضوع تبیین اندیشه های امام بپردازند.

عسگری در خصوص مراسم ویژه سالگرد ارتحال امام گفت: مراسم ویژه ۱۳ خرداد ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در محل گلستان شهدا برگزار می شود. سخنران این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نیلی پور است؛ این مراسم محوری است که  شورا برگزار می کند.  یک مراسم دیگر هم روز ۱۴ خرداد در سالن همایش های صدا و سیما ویژه پیشوایان انقلاب انجام می شود که حجت الاسلام ملکی سخنران این برنامه است.

عسگری در خصوص موضوع سخنرانی روز ۱۴ خرداد گفت: سخنرانیها بیشتر پیرامون جامعه المصطفی به عنوان یک دستاورد انقلاب اسلامی و تأثیرات اندیشه های حضرت امام بر جوانان خواهد بود.

کد خبر 345007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.