شهردار کرج یکشنبه آتی انتخاب می‌شود

شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج با حضور هیئت رییسه و اعضاء برگزار شد و مهم‌ترین اتفاق آن وعده برگزاری جلسه انتخاب شهردار در جلسه آینده شورا(یکشنبه) از سوی رییس بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، محمد نبیونی، رییس شورای اسلامی شهر با اعلام اینکه دستور جلسه امروز توسط دبیر جلسه تهیه شده و در آن بندی مبنی بر انتخاب شهردار وجود نداشته است، اضافه کرد: جلسه آتی به طور قطع به موضوع انتخاب شهردار اختصاص داده می شود و در آن نشست هیچ موضوعی غیر از مطلب مذکور مطرح نخواهد شد.

این وعده با حمایت اکثریت اعضاء و تاکید آنها بر ضرورت اقدام هر چه سریعتر در این خصوص همراه شد.

همچنین بخشی از نشست امروز نمایندگان مردم در شورای شهر کرج به نطق های متعدد اعضاء اختصاص یافت. عباس زارع؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، با تاکید بر اینکه دستور انتخاب شهردار به صورت قانونی نباید از دستور جلسه خارج شود، گزارشی از بررسی آبگرفتگی زیرگذرها در بارندگی هفته گذشته ارائه داد.

زارع، از جمله مهمترین عوامل ایجاد آبگرفتگی در زیرگذرهای: استاندارد، هاشمی رفسنجانی، ساسانی، میانجاده، شهید کچویی، فاز ۴ مهرشهر، تره بار، محمدشهر و سپاه را کوچک بودن دریچه های هدایت آب های سطحی و چاه های جذبی، شیب بندی نامناسب آسفالت، فواصل زیاد میان دریچه ها در کنار بسته شدن مسیر به دلیل انباشت گل و لای عنوان کرد و از سرپرست شهرداری کرج خواست در کمترین زمان ممکن و به صورت جهادی به این موضوعات رسیدگی شود.

واردات گل و گیاه به فضای سبز کرج لطمه زده است

سارا دشتگرد، دیگر عضو شورای اسلامی شهر در نطق خود از محمدرضا احمدی نژاد؛ سرپرست شهرداری کرج خواست گزارشی از تعداد پرونده های مفتوح و بدهکاری های شهرداری ارائه دهد.

دشتگرد در بخش دوم تذکرات خود از واردات گل و گیاه به کرج انتقاد کرد و این اقدام را عامل ایجاد دو پدیده در شهر برشمرد که یکی به خشک شدن درختان چنار و دیگری به افزایش حجم آفات نباتی جدید و غیربومی انجامیده است.

وی از مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز خواست گزارشی از تاثیر گونه های مزاحم گیاهی که عامل آسیب به چنارها شده و نیز درباره آفات نباتی ناشی از بذرها، پیازها و نشاء های وارداتی ارائه دهد.

عملکرد سازمان ها زیرساختی باشد

مهدی حاج قاسمی، دبیر شورا نیز  با طرح این موضوع که همه اعضاء با یکدیگر برابر هستند، به انتقادی جدی از گزارش عملکرد سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری کرج پرداخت و اقدامات این سازمان را غیرزیرساختی و مغایر با برنامه هایی که دانست که از سوی کمیسیون عمران و محیط زیست به آنها ارائه شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورا هم به تایید گفته های دیگر اعضاء مبنی بر ضرورت افزایش سرعت  عمل در انتخاب شهردار پرداخت و طی درخواستی از رئیس شورای شهر خواست جلسه آتی به صورت حتمی به این موضوع اختصاص یابد.

اکبر سلیم نژاد تصریح کرد: خروج مکرر دستور انتخاب شهردار از صورت جلسه نه در شأن شورا و نه در شأن ریاست آن است.

ادامه این جلسه با حضور سرپرست شهرداری کرج به طرح لوایح و مصوبات کمیسیون ها اختصاص یافت.

کد خبر 345001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.