قاطعانه برای حفظ فضای سبز شهر تلاش می‌کنیم

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: با توجه به سرانه کم تفرجگاهی در اصفهان باید توسعه فضای سبز داشته باشیم، اما امسال با توجه به کم آبی تلاش ما حفظ وضع موجود است و قاطعانه برای تحقق این مهم تلاش می‌کنیم.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ایجاد المان‌ها، مناظر سبز و درختان مهمترین عامل سبزینگی شهر است، اظهار کرد: کار درختان در شهرها تنها زیبایی نیست،  بلکه این موجودات زنده نقش بسزایی در تصفیه هوای شهرها بر عهده دارند.

وی با اشاره به وضعیت آلایندگی شهرها، افزود: هدف از ایجاد سبزینگی و توسعه فضاهای سبز این است که بتوانیم حداقل اکسیژن را برای تنفس و مبتلانشدن به بیماری‌های تنفسی فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: لازم است با ایجاد المان‌های سبز، تفرجگاه‌های مناسبی را برای شهروندان ایجاد کنیم، در حال حاضر سرانه تفرجگاهی هر شهروند هشت مترمربع است، در حالی که  ۳.۳ مترمربع فضای تفرجگاهی در شهر اصفهان داریم.

مرتضایی نژاد خاطرنشان کرد: مردمان اصفهان به وضعیت و شرایط قبلی رودخانه و سرسبزی شهر عادت کرده‌اند و گرفتن هر کدام از این موارد برای آنها بسیار سخت و دشوار است، بنابراین باید برای حفظ سبزینگی شهر تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل، کمبود منابع آبی است که درصدد هستیم پساب را جایگزین آب در آبیاری فضاهای سبز و درختان کنیم در این راستا نیز به شهرداری هزینه سنگینی تحمیل شده است تا بتواند از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده کند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان در صدد تامین حداقل آب برای فضای سبز شهر اصفهان است، افزود: جلسات متعددی با شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه ای و دیگر متولیان آب برگزار شده است تا بتوانیم حداقل آب مناسب را برای حفظ فضای تفرجگاهی شهر تامین کنیم.

مرتضایی نژاد تصریح کرد: با توجه به سرانه کم تفرجگاهی در اصفهان باید توسعه فضای سبز داشته باشیم، اما امسال با توجه به کم آبی تلاش ما حفظ وضع موجود است و قاطعانه این کار را انجام می دهیم.

وی در خصوص طرح سبزراه‌ها گفت: ایجاد فضاهای سبز در روحیه شهروندان بسیار تاثیر گذار است و کارشناسان فضای سبز می‌توانند در این مورد اظهار نظر کنند.

کد خبر 344985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.