سؤال از رییس جمهوراعتماد مردم به نظام را افزایش می دهد

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت:سؤال از رییس جمهور باعث می شود اعتماد مردم به نظام بیشتر شود و مردم متوجه شوند و گواه باشند، در مجلس شورای اسلامی حتی از رییس جمهور نیز سوالاتی مطرح می شود و رییس جمهور سوالات را جواب می دهد.

سید ناصر موسوی لارگانی در خصوص طرح سوال از رییس جمهور به خبرنگار ایمنا گفت: در روزهای گذشته طرح سوال از رییس جمهور  قرار بود در هئیت رییسه مجلس اعلام وصول شود، در صورتی که این مسأله صورت می گرفت، رییس جمهور ده روز فرصت داشت، در مجلس حاضر شده، پاسخگوی سوالات باشد.

وی افزود: در حالیکه  تعدادی از نمایندگان مصرانه خواهان طرح سوال از رییس جمهور در صحن علنی مجلس بودند، گروهی دیگر تلاش کردند تعداد سوال کنندگان را از حد نصاب لازم  بیندازند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: این در حالی است که در طرح سوال از رییس جمهور، کار خاصی انجام نمی شود؛ در دولت دهم نیز از آقای رییس جمهور در مجلس سوالاتی پرسیده شد، و وی هم  جواب داد  و رفت. مشکلی برای رییس جمهورپیش نمی آید.

نماینده فلاورجان در مجلس در خصوص طرح سوال از رییس جمهور تصریح کرد: به نظر من سؤال از رییس جمهور باعث می شود اعتماد مردم به نظام بیشتر شود و مردم متوجه شوند و گواه باشند، در مجلس شورای اسلامی حتی از رییس جمهور نیز سوالاتی مطرح  می شود و رییس جمهور سوالات را جواب می دهد.

از جایگاه رییس جمهور کاسته نمی شود

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: طرح سوال از رییس جمهور، جلب اعتماد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ بنابراین چیزی از جایگاه رییس جمهور کاسته نمی شود.  

رییس مجمع نمایندگاه استان اصفهان اضافه کرد: درست است که در طول انقلاب اسلامی ایران، فقط رییس دولت دهم در مجلس جواب سوالات نمایندگان را داده، اما به نظر این مسئله یک اولویت برای نظام است.

ایران از نظر دموکراسی بالاترین رتبه را دارد

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: ادعای ما مبنی بر اینکه ایران از نظر دموکراسی بالاترین رتبه را دارد، در این مواقع به اثبات می شود؛ اینکه به مردم دنیا نشان دهیم بعضی مواقع رییس جمهور هم باید پاسخگوی سوالات نمایندگان مجلس باشد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه سوالات نمایندگان در مورد مسائل اقتصادی و از جمله بحث موسسات مالی و اعتباری بود، گفت: بیان این سوالات برای انعقاد حق مردم است، بالاخره نمایندگان، وکلای مردم به شمار می روند و موظفند از حق و حقوق مردم دفاع کنند.

وی تأکید کرد: در بحث سؤال از رییس جمهور هم نمایندگان مطالبات مردم را به گوش رییس جمهور که اولین شخصیت اجرایی مملکت است می رسانند و ایشان هم پیگیر مشکلات مردم می شود.

شروط مقامات معظم رهبری تبدیل به قانون می شود

موسوی لارگانی همچنین در خصوص الزام رعایت بیانات مقام معظم رهبری در برجام گفت: 50 نفر از نمایندگان مجلس طرحی را امضا کردند؛ که بر اساس آن، شروطی که مقام معظم رهبری برای کشورهای اروپایی مشخص کرده بودند را تبدیل به یک قانون کنند.

موسوی لارگانی اضافه کرد: بر این مبنا لازم است رییس جمهور یا تیم مذاکره کننده برجام را براساس شروطی که مقام معظم رهبری داشتند، ادامه دهند تا از این طریق با اروپایی ها به نتیجه برسند. البته قبل از آن باید تضمین هایی که مقام معظم رهبری فرمودند تبدیل به یک قانون و در مرحله بعد عملی و اجرایی شود.

کد خبر 344977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.