سوال نمایندگان از رییس جمهور، منطقی نبود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: حق نمایندگان مردم است، جواب سوالاتی که وزرا نمی دهند را از رییس جمهور بپرسند. این حق را نمی توان نادیده گرفت، ولی امیدواریم فرایند آن منطقی و تعریف شده باشد.

حیدر علی عابدی در خصوص مطرح شدن طرح سوال از رییس جمهور توسط برخی نمایندگان مجلس به خبرنگار ایمنا گفت: امیدوارم کسانی که دنبال بحث سوال هستند، قصدشان تنها طرح مسائل و گرفتن پاسخ باشد؛ یعنی افرادی که هر از چند گاهی مسئله سوال از رییس جمهور را مطرح می کنند،  قصد حرمت شکنی نداشته باشند.

عابدی توضیح داد: اگر فرآیند طرح سوال خوب طی شود، سوال از رییس جمهور می تواند سبب روشنگری و بیان کننده مواضعی باشد که یک عده از مردم چشم به راه طرح آن‌ها هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص سوالات مطروحه، اخیر برخی نمایندگان گفت: این سوال از رییس جمهور حول موضوع مؤسسات مالی و اعتباری بوده است و طراحان سؤال معتقد بودند رییس جمهور باید در این زمینه جوابگو باشد.

عابدی افزود: به نظر من طرح این سؤال منطقی نبود؛ چرا که اگر نگرانی نمایندگان در مورد وضعیت صندوق‌ها و تعاونی‌های اعتباری باشد که ماهیتاً مشخص است؛ این موضوع در زمان مجلس و دولت نهم اتفاق افتاده است.

نمایندگان سؤال کننده را قانع کردیم که سؤال از رییس جمهور فنی نیست

نماینده دوره دهم مجلس اضافه کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم سعی شده؛ موضوع و مشکلات صندوق های اعتباری سر و سامان یابد تا از بروز خسارات بیشتر ممانعت شود، به همین دلیل نمی دانم طرح چند باره این سوال از دولت روحانی چه معنایی دارد و با چه هدفی صورت می گیرد.

نماینده دوره دهم مجلس تصریح کرد: بنابراین مشخص بود چنین سوالی وارد نیست و توانستیم نمایندگانی که سوال را مطرح کردند قانع کنیم که سوال، سوال فنی نیست.

عابدی در رابطه با دیدگاه خود در مورد سؤال از رییس جمهور گفت: از دیدگاه من حق نمایندگان مردم است، سوالاتی که وزا جواب نمی دهند را  از رییس جمهور بپرسند، این حق را نمی توان نادیده گرفت.

عابدی تأکید کرد: بنابراین از نظر اصولی، این حق مجلس و نمایندگان است، ولی امیدواریم فرایند آن یک فرایند تعریف شده باشد.

کد خبر 344972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.