زمان آشتی شهر با سرمایه گذاران فرا رسیده است

لنجان-نایب رییس شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه زمان آشتی شهر با سرمایه گذاران فرا رسیده است، گفت: ما در دوره پنجم شورای اسلامی زرین شهر علی رغم مشکلاتی که گریبان شهرداری را گرفته معتقد هستیم باید تلاش کنیم تا خالق اتفاقات خوب برای شهر و شهرداری باشیم.

سودابه باقری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با بیان اینکه شرایط اقتصادی امروز ایجاب می کند شهرداری ها برای ایجاد درآمد پایدار به سمت شناسایی مزیت های شهر و جذب سرمایه گذار حرکت کنند، اظهار کرد: با توجه به شرایط و سختیهایی که امروزه گریبانگیر شهر و شهرداری شده است شهرداری ها برای اجرای پروژه های متعدد و توسعه زیرساخت های شهر باید مزیت های شهر را به منظور ایجاد منابع درآمدی پایدار شناسایی و این مزیت ها را برای جذب سرمایه گذار به درستی معرفی و اطلاع رسانی کنند.

زمان آشتی شهر با سرمایه گذاران فرا رسیده است

وی با بیان اینکه زمان آشتی شهر با سرمایه گذاران فرا رسیده است، افزود: امروز ما در دوره پنجم شورای اسلامی زرین شهر علی رغم مشکلاتی که در شهرداری داریم باید تلاش کنیم تا خالق اتفاقات خوب برای شهر و شهرداری باشیم و برهمین اساس باید فرایند سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار را در شهر و شهرداری نهادینه کنیم.

نایب رییس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: امروز زمان آن رسیده که به شناسایی مزیت های شهر به منظور تعریف درآمدهای پایدار، تولید ثروت، اشتغال زایی و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی توجه ویژه ای داشت، بر همین اساس باید به گونه‌ای با موضوع جذب سرمایه بیرونی و سرمایه گذار بخش خصوصی در بدنه شهرداری برخورد شود که این مسئله مورد توجه واحد های مختلف قرار گیرد و کارکنان شهرداری بدانند چگونه با سرمایه گذار بخش خصوصی برخورد کنند.

وی ادامه داد: امروزه سرمایه گذاران بخش خصوصی به صاحبان ‌فکر و اندیشه که راه‌حل‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای ارایه می کنند توجه ویژه ای دارند و بر همین اساس ما نیز باید در مدیریت شهری به سمت تقویت نگاه توسعه گرا و مدیریت و برنامه ریزی صحیح حرکت کنیم تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

باقری اضافه کرد: باید به این نکته توجهی جدی داشت که در گذشته به دلیل وسعت و جمعیت کم شهرها و همچنین پایین بودن توقعات شهروندان، اداره شهرها از طریق کمک های دولتی ممکن بود ولی امروزه به دلیل گسترش شهرنشینی و بالارفتن توقعات، شهروندان از مدیریت شهری ارایه خدمات بیشتر و جدید به شهر و شهروندان را انتظار دارند که این مهم نیازمند اعتبارات مالی جدید و بالایی است.

وی عنوان کرد: بر همین اساس در گام نخست شهرداری ها باید به سمت کسب درآمدهای پایدار حرکت کنند و یکی از راه های تحقق این مهم جذب جذب سرمایه های بخش خصوصی و حتی سرمایه های خارجی برای اجرای پروژه های شهرداری ها است، اما نباید فراموش کرد جذب سرمایه گذار بخش خصوصی بسیار سخت و دشوار می باشد.

اعتماد سازی و ارایه مشوقهای واقعی را لازمه جذب سرمایهگذار بخش خصوصی

نایب رییس شورای اسلامی زرین‌شهر اعتماد سازی و ارایه مشوقهای واقعی را لازمه جذب سرمایهگذار بخش خصوصی دانست و خاطر نشان کرد: نباید فراموش کرد سرمایه گذار فردی بسیار محافظه کار، حساس و زیرک است که قطعا نباید بلاتکلیف بماند و با بروکراسی سنگین اداری مواجه و سردرگم شود، بلکه باید شرایطی فراهم شود که سرمایه گذار امنیت خاطر پیدا کرده تا بتوان با تشویق وی در جهت توسعه شهر حرکت کرد.

وی یادآور شد: باید در سایه تلاش به سمت ایجاد مزیت های جذاب سرمایه گذاری حرکت کرد و در این میان از نیروهای مناسب برای ایجاد ارتباط با آنها بهره مند شد و از سوی دیگر باید اطلاع رسانی مستمر در خصوص مزیت های شهر و معرفی بسته های سرمایه گذاری انجام گیرد تا به موفقیت دست پیدا کنیم چراکه بخش عمده ای از ظرفیت ها و توانمندی های توسعه در بخش خصوصی نهفته است.

باقری ادامه داد: امروزه سرمایهگذاری در دیگر شهرهای استان اصفهان مسیر خود را به خوبی پیدا کرده و در برخی شهرهایی همچون کاشان، نجف آباد و... سرمایه گذار در زمینه تملک نیز ورود پیدا کرده و تملک های شهرداری با کمک بخش خصوصی انجام می گیرد حتی برخی از آنان از ظرفیت سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه بازآفرینی بافت های فرسوده شهر استفاده کرده که بسیار موفق بوده اند.

بیش از ۳۵ درصد از بافت شهری زرین شهر فرسوده است

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیش از ۳۵ درصد از بافت شهری زرین شهر فرسوده است به نظر می رسد بهترین فرصت برای انجام و به ثمر رساندن این کار استفاده از سرمایه گذار بخش خصوصی باشد تا کیفیت پایین زندگی و ناکارآمدی نظام جابجایی جای خود را به تحرک، جنبش و پویایی شهری دهد.

نایب رییس شورای اسلامی زرین شهر افزود: بخشی از بافت‌ فرسوده زرین شهر دارای مزیت‌های فرهنگی و تاریخی بوده و قطعا با مقاوم‌سازی و نوسازی آن می توان جذب گردشگر و توریست را در این شهر رقم زد و البته امیدواریم که سرمایه گذاری و فرآیند آن به میزانی در زرین شهر موفق شود که در حوزه های فرهنگی شهر نیز شاهد سرمایه گذاری باشیم.

کد خبر 344934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.