برای احداث پارکینگ‌ها از مرکز شهر فاصله می‌گیریم

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص جانمایی پارکینگ‌های جدید در شهر اصفهان گفت: برای احداث پارکینگ‌های جدید از مرکز شهر فاصله می‌گیریم تا مردم از حمل و نقل عمومی برای تردد به مرکز شهر استفاده کنند.

علیرضا نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ضرورت وجود پارکینگ‌ها اظهار کرد: با توجه به گزارشات موجود تعرفه‌هایی برای پارکینگ‌ها مصوب کرده‌ایم که به هیچ عنوان پاسخگو نیست بنابراین باید در هنگام صدور پروانه احداث پارکینگ تخفیفاتی را به سرمایه گذاران ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه آمار به دست آمده از کمبود پارکینگ‌ها در سطح شهر بر اساس تعداد ماشین‌ها و پارکینگ‌ها به دست آمده است، افزود: ما به ایجاد ظرفیت برای پارک ۱۵۰ هزار خودرو در سطح شهر اصفهان نیاز داریم و این در حالی است که ظرفیت موجود فعلی برای پارک ۱۵ هزار خودرو است.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای ساخت پارکینگ‌های حاشیه‌ای باید مکانیزمی تعریف و هماهنگی‌های لازم با بخش خصوصی و معاونت حمل و نقل انجام شود، تصریح کرد: ضرورت وجود پارکینگ‌ها بر هیچ کس پوشیده نیست. یکی از دغدغه‌های گردشگران جای پارک است و پارکینگ می‌تواند به مردم آرامش خاطر دهد که بدون دغدغه بابت ماشین به  فعالیت‌های خود بپردازد.

وی در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی پارکینگ توسط بخش خصوصی نیز گفت: با توجه به گرانی زمین در شهر و تعرفه‌های بالای ساخت پارکینگ در نظر داریم در گام نخست برای صدور پروانه ساخت برای بخش خصوصی تخفیف در نظر بگیریم ضمن اینکه با همکاری پلیس راهور با هر گونه پارک دوبل در حاشیه خیابان‌های نزدیک به پارکینگ‌ها برخورد شود تا مردم میل بیشتری برای استفاده از پارکینگ پیدا کنند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه در حال حاضر اعضای شورا کسانی که امکان وجود ساخت پارکینگ در ساختمان خود را ندارند ملزم به خرید پارکینگ در جای دیگر شهر  کرده‌اند، گفت: لازمه این امر ارائه سند منزل مسکونی است از سوی دیگر اگر فضای پارکینگی در مناطق وجود نداشته باشد فرصتی است برای سرمایه‌گذاران که پارکینگ بسازند و به این روش به فروش برسانند.

وی در خصوص جانمایی پارکینگ‌های جدید در شهر اصفهان گفت: برای احداث پارکینگ‌های جدید از مرکز شهر فاصله می‌گیریم تا مردم از حمل و نقل عمومی برای تردد به مرکز شهر استفاده کنند.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد:  متعقد هستیم که تسهیلات برای ساخت پارکینگ در مرکز شهر باید کاهش یابد و خودروها را در سطح شهر کاهش دهیم که این شاخصه کشورهای توسعه یافته است.

کد خبر 344913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.