حضور سه تئاتر اصفهان در پنجمین همایش تئاتر مردمی

پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی از هشتم تا پانزدهم خردادماه با حضور گروه‌های تئاتر از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، ایلام، لرستان، قزوین، گیلان، کرمان، البرز و مرکزی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی با محوریت شخصیت امام خمینی(ره)، قیام ۱۵ خرداد و مبارزات سیاسی وی آغاز شده است.

این همایش در دو بخش تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود که از هشتم تا ۱۲ خردادماه در تهران و از ۱۲ تا ۱۵ خرداد در شهرستان‌ها و مراکز استانی تئاترها اجرا خواهند شد. ضمن اینکه در بخش خیابانی، تئاترهای منتخب در فضای باز مجموعه تئاترشهر، محوطه حوزه هنری، بوستان آب و آتش، برج میلاد و خانه هنرمندان و در بخش صحنه ای نیز در سالن‌های ماه و سالن مهر حوزه هنری برگزار میش ود.

هم‌چنین در ۱۴ خردادماه بخش نقالی و پرده‌خوانی، نمایش خیابانی در مرقد امام خمینی(ره) در صحن شهدا و هم‌چنین صحن حاج احمد خمینی از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار خواهد شد. هم‌چنین در ۱۵ خردادماه سه نمایش با موضوع قیام ۱۵ خرداد در مبدأ این قیام یعنی شهرستان پیشوا برگزار می شود.

ضمن اینکه جعفر دهقان، عبدالرضا اکبری و شهاب راحله داوری بخش مسابقه خیابانی این همایش را بر عهده دارند، ضمن اینکه در این دوره سه اثر صحنه‌ای، ۱۳ اثر در بخش مسابقه تئاتر خیابانی، دو اثر جنبی و ۶ اثر در بخش نقالی و پرده‌خوانی حضور دارند.

گفتنی است، در این همایش، سه گروه نمایشی از استان اصفهان حضور دارند که از میان این سه تئاتر، نمایش "این‌ ره که ‌می‌روی" به کارگردانی "محمد هاشم‌زاده" در بخش نمایش‌صحنه‌ای ساعت ۱۸:۳۰ در سالن ماه و هم‌چنین ساعت ۱۹:۳۰ در خانه هنرمندان اجرا می شود، هم‌چنین نمایش‌ "شیرین و فرهاد" به کارگردانی "پویان عطایی" در روز پنج شنبه دهم خرداد ساعت ۲۲:۳۰ در محوطه برج میلاد و نمایش "ماموریت ویژه" به کارگردانی "مجتبی خلیلی" در بخش خیابانی در روز سه شنبه هشتم خرداد ساعت ۲۰ در فضای باز مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

کد خبر 344879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.