آمارسازی چالش گردشگری اصفهان/ دولت بدهی زیادی به شهرداری ندارد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان توسعه گردشگری را یکی از زمینه‌های اصلی ایجاد اشتغال دانست و گفت: بایدتوجه داشت که مشکلی که اخیراً بسیاری از شهرها و به ویژه اصفهان با آن درگیر هستند آمارسازی در حوزه گردشگری است که این امر منجر به ایجاد توهم و چشم و هم‌چشمی بین شهرها شده است.

پور محمد شریعتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایمنا با بیان اینکه بیشترین مطالبات شهروندان از اعضای شورای شهر، اشتغال است، اظهار کرد: باید توجه داشت که شورای شهر در این زمینه اقدام اجرایی را نمی‌تواند داشته باشد و تنها با سیاستگذاری مناسب در خصوص ایجاد زمینه برای راه‌اندازی کارهای جدید و نوین به اشتغال جامعه کمک کند.

وی با بیان اینکه اخیراً سیاست‌های خوبی در حوزه ایجاد اشتغال با استفاده از کسب و کارهای نوین در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که نتایج این سیاست‌گذاری‌ها تا دو سال آینده ملموس خواهد شد.

کسب و کار اینترنتی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها برای شهر اصفهان

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه کسب و کار اینترنتی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها برای شهر اصفهان است، ادامه داد: برای این امر در حوزه خدماتی زمینه کار زیادی در اصفهان فراهم است که باید این ظرفیت‌ها شناسایی شود و در نهایت به ایجاد فرصت شغلی بینجامد.

وی که معتقد است بخش خصوصی باید برای ایجاد اشتغال به میدان بیاید، اضافه کرد: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان طرحی را با موضوع توسعه کارآفرینی ارایه داده است که بر اساس آن اکوسیستم کارآفرینی در شهر تقویت خواهد شد و لازمه اجرای خوب و تاثیرگذار این طرح نیز همکاری بخش خصوصی است.

شریعتی نیا با بیان اینکه ایستگاه‌های مترو و فضاهایی که جدید در شهر ایجاد می‌شود زمینه اشتغال فراوانی دارد، ادامه داد: در این فضاها می‌توان کسب و کار نوین را با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی کرد.

وی تامین امنیت سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان را ضروری دانست و افزود: باید توجه داشت که در همه شهرهای کشور با این موضوع روبه‌رو هستیم و ضروری است که بازنگری در حوزه تامین امنیت سرمایه‌گذاران انجام شود.

لزوم ورود سرمایه‌گذاران به بحث پارکینگ سازی در اصفهان

شریعتی‌نیا همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای بهره برداری از پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان را ضروری خواند و گفت: چنانچه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ابر پروژه‌ها و به ویژه مترو ورود نکنند نمی‌توانیم کار را به سرانجام برسانیم.

به اعتقاد این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ورود سرمایه‌گذاران به بخش پارکینگ‌سازی با توجه به ترافیک حاکم بر شهر امری ضروری است. او دراین باره گفت: ما دراین خصوص از همه سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم که به بحث پارکینگ‌سازی ورود کنند و با مشارکت شهرداری این بخش از نیازهای شهری را تامین کند.

شریعتی‌نیا اولویت اصلی شورای پنجم در شهر اصفهان را ایجاد فضای امید و نشاط برای شهروندان دانست و افزود: در گذشته رودخانه زاینده رود کمک قابل توجهی به توسعه شادی و نشاط در جامعه داشت و امروز با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود آب در جامعه از این نعمت محروم هستیم و باید از روش‌های دیگر این مهم را محقق سازیم.

وی توسعه اشتغال را اصلی‌ترین راهکار ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه دانست و گفت: بر اساس احادیث و روایت شکم گرسنه دین و ایمان ندارد و ما اگر بتوانیم بحث رونق اقتصادی و گردش پولی را در شهر ایجاد کنیم افسردگی و اختلالات روانی در جامعه کاهش می‌یابد و با رفع گرفتاری مردم در نهایت شادابی را به آنها هدیه می‌دهیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر قطعا در شرایط فعلی و با دارا بودن پنج هزار نیروی مازاد نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند، تصریح کرد: مدیریت شهری برای ایجاد اشتغال تنها می‌تواند زمینه سازی کند و امکان ورود مستقیم را ندارد.

آمارسازی چالش گردشگری اصفهان است

شریعتی توسعه گردشگری را یکی از زمینه‌های اصلی ایجاد اشتغال دانست و گفت: بایدتوجه داشت که مشکلی که اخیراً بسیاری از شهرها و به ویژه اصفهان با آن درگیر هستند آمارسازی در حوزه گردشگری است که این امر منجر به ایجاد توهم و چشم و هم‌چشمی بین شهرها شده است که به نظر من این یک عیب است. اگر آمار واقعی داشته باشیم می‌توانیم به درستی برنامه‌ریزی کنیم تا گردش مالی خوبی با حضور واقعی گردشگران در شهر فراهم شود.

وی که معتقد است شهرداری با توجه به شرح وظایفی که دارد نمی‌تواند طرح و لایحه‌ای در حوزه گردشگری ارایه دهد، افزود: ما در کشور سازمانی با عنوان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داریم که همه سیاست‌گذاری‌ها در حوزه شهری از این سازمان اعلام می‌شود و ما در مدیریت شهری با محدودیت منابع مالی رو به رو هستیم و تنها می‌توانیم در حیطه وظایف شهرداری در این زمینه ورود کنیم.

شریعتی نیا در خصوص عملکرد لیست امید در حوزه ایجاد فضای شادی و نشاط در شهر اظهار کرد: ۹ ماه از فعالیت ما در شهر می‌گذرد و آنطور که از خود انتظار داشته‌ایم عمل نکرده‌ایم و دلیل این امر نیز مشکلات مالی و تراکم نیروی انسانی در شهرداری بوده است.

پیمانکارانی داریم که از هستی ساقط شده‌اند

وی با بیان اینکه در سال گذشته بخشی از بدهی‌های شهرداری پرداخت شده است، گفت: سعی داریم در سال جاری نیز این روند را ادامه دهیم. بدهی شهرداری به پیمانکاران و شرکت‌های خصوصی یک عیب است. ما پیمانکارانی داریم که از هستی ساقط شده‌اند و این سزاوار نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باید توجه داشت که این شرایط از دوره‌های قبل بوده است و این بدهی‌ها انبار شده است و در آخرین برآورد صورت گرفته  شهرداری اصفهان دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد و این بدهی به اندازه بودجه یک سال شهرداری است.

پروژه‌های نیمه تمام اصفهان بودجه را هدر می‌دهد

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار شهرداری اصفهان قرار دارد، گفت: این پروژه‌ها یکی از معضلات ایجاد نشاط و امید در جامعه است ضمن اینکه باید توجه داشت پروژه‌های نیمه تمام جز هدر دادن اعتبارات شهرداری چیزی نیست.

شریعتی نیا با تاکید بر اینکه هرچقدر پروژه‌های نیمه تمام کمتری داشته باشیم به توفیق کارهای عمرانی نزدیک تر هستیم، گفت: برای مثال عمر پروژه عمرانی ۵۰ ساله دیده می‌شود ۱۰ سال یا ۱۵ سال این پروژه نیمه کاره است و این از عمر مفید هر پروژه می‌کاهد مانند پروژه سالن‌های اجلاس که قرار بود این پروژه سال ۹۱ افتتاح شود در صورتی که با گذشت۶ سال به مرز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

دولت بدهی زیادی به شهرداری‌ ندارد

وی با بیان اینکه دولت بدهی زیادی به شهرداری‌ ندارد، گفت: دولت در پروژه‌های شهرداری سهم خودرا پرداخت کرده است و تنها بدهی اش به شهرداری اصفهان در خصوص هزینه سوخت اتوبوسرانی است.

شریعتی نیا تصریح کرد:  شهرداری ها معمولاً به اندازه یک چهارم بودجه سالانه‌شان بدهکار می‌شوند بدهکار می شوند و این در حالی است که در شهرداری اصفهان پیمانکارانی داریم که ۳ سال است طلبکار هستند و هنوز مطالبه آنها پرداخت نشده است.

وی رمز موفقیت شهر اصفهان در اجرای پروژه‌های بزرگ و ایجاد فضای اشتغال و در نهایت ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه را استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دانست و گفت: ما اگر می‌خواهیم رونق اقتصادی داشته باشیم باید بخش خصوصی را ببینیم. بخش خصوصی موتور محرک سازمان‌های دولتی است اگر ما این بخش را نببینیم یا خاموشش کنیم رونق اقتصادی را نخواهیم داشت.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تا رونق اقتصادی ایجاد نشود درآمدهای پایدار معنی ندارد، گفت:  درآمدهای پایدار شهرداری فقط باید از جیب مردم است. اگر می‌خواهیم همچنان از جیب مردم خرج کنیم باید با روش دیگری برایش درآمد ایجاد کنیم.

سرمایه‌های انسانی فراموش شده در هفته اصفهان احیا شد

 وی همچنین با بیان اینکه در هفته فرهنگی اصفهان احیای سرمایه‌های فراموش شده انسانی را شاهد بودیم، گفت: این افراد توانستند فرهنگ و سنت‌هایی را زنده کنند که منجر به ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه شد.

شریعتی نیا با بیان اینکه ما اعتقاد به اصلاحات داریم، تصریح کرد: معصوم (ع) می‌فرمایند که یک نفر دو روزش مثل هم باشد زیان کرده است و امام حسین (ع) نیز می‌فرمایند من برای اصلاح دین جدم قیام کردم ما حرفمان همین است که روز به روز برای پیشرفت باید جلو برویم و مطابق با نیاز هر روز برنامه‌ریزی و رفتار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند جلوی فکر و ابداعات جدید را بگیرد، گفت: ایرانیان از دیرباز آزادانه زندگی کرده‌اند و کسی نمی‌تواند به مردم این کشور بگوید که خودش را محدود کند.

کد خبر 344802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.