بسیاری از آثار "تاریخ شفاهی معاصر ایران" نافرجام ماند

دبیر مجموعه کتاب "تاریخ شفاهی معاصر ایران" گفت: کار بسیاری از سوژه‌های کتاب "تاریخ شفاهی معاصر ایران" به دلیل عدم همکاری خانواده‌شان هرگز فرجامی پیدا نکرد و اکنون نیز بعید می‌دانم سِری آثار "تاریخ شفاهی معاصر ایران" ادامه پیدا کند.

به گزارش ایمنا، محمد هاشم اکبریانی از آخرین آثارِ در حال نگارش‌اش خبر داد و اظهار کرد: در حال بازنویسی ِ دومِ رمانی هستم که هنوز اسمِ قطعی آن مشخص نیست اما موقتا عنوان "۷۴۶ روز" را برایش انتخاب کرده‌ام، هم‌چنین در حال نوشتن رمان دیگری هستم که نمی‌دانم چه زمانی به فرجام برسد.

نویسنده کتاب "چهره مبهم" افزود: اکنون قریب به ۵ سال است که بنا به مشغله‌ بسیار نتوانستم "تاریخ شفاهی معاصر ایران" را ادامه دهم چراکه کار در این بخش انرژی و مجال بسیاری می‌طلبد، اما چهار کتاب که سال‌ها پیش در این سری کار کردیم را منتشر خواهیم کرد.

دبیر مجموعه کتاب "تاریخ شفاهی معاصر ایران" گفت: کتاب نخست، کتابی است مربوط به زندگی و آثار غلامحسین ساعدی که با چهار نفر از جمله، برادر این نویسنده فقید آقای علی اکبر ساعدی و همین طور مرحوم جعفر والی گفت‌وگو کردیم.

این نویسنده و روزنامه نگار تصریح کرد: هم‌چنین سه گفت‌وگوی نیمه کاره با منوچهر آتشی، مهدی سحابی و فرخ تمیمی؛ شاعر داشته‌ایم که یا به در قالب یک کتاب و یا در قالب سه کتاب جداگانه منتشر خواهند شد.

نویسنده کتاب "زندگی همین است" ادامه داد: زمانی که خواستیم این پروژه را آغاز کنیم فهرستی از ۵۰ شخصیت تهیه کرده بودیم، و مبنا بر این بود که در باب زندگی و آثارِ شخصیت‌های زنده گفت‌وگوهایی با خود ایشان داشته باشیم و درباره زندگی و آثار شخصیت‌های مرحوم، با افرادی گفت‌وگو کنیم که بی واسطه با چهره‌های مورد نظر در ارتباط بودند.

اکبریانی گفت: کار بسیاری از سوژه‌های ما به واسطه عدم همکاری خانواده‌شان هرگز فرجامی پیدا نکرد و اکنون نیز بعید می‌دانم سِری آثار "تاریخ شفاهی معاصر ایران" ادامه پیدا کند.

وی افزود: در میان خانواده‌های هنرمندانی که با آن‌ها ارتباط داشتیم خانواده صمدبهرنگی بسیار خوب با ما همکاری کردند. درباره زندگی و آثار صمد بهرنگی با برادر ایشان، اسد که چندی پیش فوت کرد گفت‌وگو کردیم. آقای اسد بهرنگی هر چه داشتند در اختیارمان گذاشتند تا ما بتوانیم کارمان را به فرجام برسانیم.

منبع: خبرگزاری هنر ایران

کد خبر 344793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.