کمک ۸ میلیاردی مردم استان به محکومان جرایم مالی غیر عمد

شهرضا – جانشین ستاد دیه استان اصفهان گفت: در سال گذشته مردم استان اصفهان هشت میلیارد تومان در قالب ۵۵ جلسه گلریزان، به زندانیان جرایم مالی غیرعمد کمک کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، ایرج نحوی صبح امروز (دوشنبه) در مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: در سراسر جهان دانشگاه‌ها در انجام امور خیر و عام‌المنفعه فعال هستند و شهرضا از این نظر پیشگام است.

وی ادامه داد: در سال گذشته مردم استان اصفهان مبلغ هشت ملیارد تومان در قالب ۵۵ جلسه گلریزان به زندانیان جرایم مالی غیرعمد کمک کردند که از این میزان، ۲۶۶ میلیون تومان در شهرضا جمع‌آوری شد.

جانشین ستاد دیه استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۶ تعداد ۲۰ نفر از زندانیان تنها از طریق کمک‌های بلاعوض ستاد دیه استان به ارزش ۱۱۸ میلیون تومان آزاد شدند، تصریح کرد: در همان سال، ۱۷۲ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود بازپرداخت چهاردرصد به زندانیان جرایم مالی غیرعمد پرداخت شد.

نحوی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۸ میلیون تومان در قالب شیوه‌نامه به زندانیان واجد شرایط واگذار شده است، اظهار کرد: مبالغ پرداختی در قالب کمیسیون ویژه در استان از ۲۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۱۵ میلیون تومان در سال جاری کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: میزان تسهیلات پرداختی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان است، البته به این شرط که با این مبلغ فرد آزاد شود، در حالی که باتوجه به افزایش بهای سکه تا سقف ۱۵ میلیون هم امکان واگذاری تسهیلات برای مهریه وجود دارد.

جانشین ستاد دیه استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر از ۱۳۰۰ نفر زندانی جرایم مالی غیرعمد در استان، ۳۰۰ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و یک هزار نفر به دلیل سایر محکومیت‌های مالی زندانی‌ شده‌اند.

نحوی تأکید کرد: تعداد زندانیان جرایم غیرعمد ۳۷ درصد افزایش یافته است که عوامل مختلف فرهنگی و اقتصادی در این زمینه مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت سکه اخذ توافقات را مشکل‌تر کرده است، اما باز هم به کمک‌های خیران استان در همه بخش‌ها امیدوریم تا همچون گذشته بتوانیم این افراد را یاری کنیم.

کد خبر 344787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.