۲۰ درصد زندانیان شهرضا، محکومان مالی هستند

شهرضا - رییس اداره زندان شهرضا گفت: بیش از ۲۰ درصد محبوسان زندان شهرضا، محکومان مالی هستند که مجموع بدهی آن‌ها بیش از ۱۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حسین سجادی صبح امروز (دوشنبه) در مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد شهرستان شهرضا که در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: حدود یک چهارم زندانیان، محکومان مالی هستند، در حالی که به گفته مسئولان سازمان زندان‌ها، حدود ۱۸ هزار محکوم مالی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد محبوسان زندان شهرضا، محکومان مالی هستند، تصریح کرد: مجموع بدهی این افراد بیش از ۱۰ میلیارد تومان است.

رییس اداره زندان شهرضا با بیان اینکه زندان این شهرستان محکومان سه حوزه قضایی دهاقان، سمیرم و شهرضا را پذیرش می‌کند، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۴۰ زندانی با اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان که از منابع مختلف، به ویژه کمک‌های خیران جمع‌آوری شده بود، آزاد شدند.

سجادی اضافه کرد: اگر امسال ۹ میلیارد تومان در اختیار داشته باشیم، همه محکومان مالی زندان شهرضا آزاد می‌شوند.

وی درخصوص آسیب‌های زندانی شدن سرپرستان خانوار، تصریح کرد: متأسفانه زندانی شدن یک نفر در یک خانواده، مجموعه‌ای از آسیب‌های روحی و جسمی را برای سایر اعضا به همراه دارد، بنابراین باید تلاش کنیم تا با حمایت خیران، از شمار محکومان مالی جرایم غیرعمد، کاسته شود.

رییس اداره زندان شهرضا افزود: کمک به زندانیان در سه قالب تسهیلات، شیوه‌نامه و کمک‌های بلاعوض انجام می‌شود.

کد خبر 344785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.