افزایش ۴۰ درصدی زندانیان جرایم غیرعمد اصفهان

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۴۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد و مالی در زندان‌های استان اصفهان حضور دارند.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی زندانیان جرایم مالی و غیر عمد استان اصفهان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۳۴۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد و مالی در زندان‌های استان اصفهان حضور دارند.

وی میزان بدهی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد استان اصفهان را ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۳۱۸ نفر از این زندانیان به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه، ۲۴ نفر به دلیل بدهی در خصوص پرداخت دیه و یک هزار و ۶۴ نفر نیز به دلیل جرایم مالی در زندان به سر می‌برند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان تصریح کرد: ۱۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان اصفهان زنان هستند که پنج نفر از آنها مجرد و ۱۰ نفر متاهل هستند و برای آزادی نیازمند یک میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان کمک مالی هستند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان علاوه بر برنامه "یک شهر ضیافت" ۲۴ جشن گلریزان نیز در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۲۴ زندانی جرایم غیر عمد با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی از بند رهایی یافته‌اند.

گرجی‌زاده با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و همچنین مشکلات ایجاد شده در صنایع پیش بینی ما از جمع‌آوری کمک‌های مردمی کمتر از سال گذشته است، ادامه داد: امیداوریم افرادی که توان حمایت از زندانیان و خانواده‌های این افراد را دارند کمک‌های خود را از این قشر دریغ نکنند.

وی همچنین به آزادی ۵۹۲ نفر زندانی جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های استان اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این تعداد زندانی ۵۶ میلیارد تومان بدهی داشتند که ۲۰ میلیارد تومان آن از محل گذشت شاکیان، هشت میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی، ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات بانکی و مابقی نیز به واسطه آورده زندانی تامین شده است.

کد خبر 344704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.