لزوم صرفه جویی ۳۰ درصدی در مصرف آب

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان گفت: هرچند سرانه مصرف شهروندان اصفهانی در ده سال گذشته از ۱۸۹ به ۱۵۴ لیتر در شبانه روز رسیده است اما برای عبور از بحران کم آبی باید ۳۰ درصد دیگر در مصارف صرفه جویی کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، رضا رضایی در نشست کارگروه فرهنگی – اجتماعی و مدیریت بحران خشکسالی شهرستان اصفهان افزود: جیره بندی آب، خط قرمز شرکت آب و فاضلاب است که امیدواریم با همکاری شهروندان در صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف، هیچ وقت به سمت جیره‌بندی نرویم.

در ادامه مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان دیگر سخنران نشست کارگروه فرهنگی – اجتماعی و مدیریت بحران خشکسالی شهرستان اصفهان بود که گزارشی از وضعیت منابع آبی و میزان مصرف مشترکین در کاربری های مختلف ارائه کرد.

سید اکبر بنی طباء گفت: در حال حاضر بیش از چهار میلیون نفر از ساکنان  ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی آب تخصیص یافته به این طرح گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در صدد است با شناسایی منابع جدید آبی نظیر حفر چاه‌های جدید و اجاره چاه‌های با کیفیت موجود، آب مورد نیاز شهروندان را تهیه کند.

وی میزان بارش‌ها را در روزهای اخیر در کاهش بحران کم آبی موثر دانست وافزود:هم اکنون  شرایط تامین آب در سال جاری به ویژه در فصل گرم هنوز در حالت بحرانی قراردارد به طوریکه برای دسترسی پایدار به آب شرب کاهش مصرف مشترکین ۵۰ شهر و ۳۰۰ روستا به میزان ۳۰ درصد ضروری است.

مدیر روایط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی کولرها در چند روز آینده گفت: مشترکین توجه داشته باشند که با در مدار قرار گرفتن کولرهای آبی میزان مصرف  آب این دستگاه‌ها حداقل معادل مصرف ۲ نفر در طول شبانه روز است پس با استفاده از سایبان کولر و پرهیز از روشن گذاشتن مداوم کولرهای آبی به نوعی مصرف آب را کنترل کنند.

وی اعلام کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان اصفهان در راستای دستورالعمل استاندار پیرامون کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل اقدام کنند.

کد خبر 344700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.