طرح جامع و تفصیلی حلقه مفقوده مدیریت شهرهای لنجان

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: طرح‌های تفصیلی از جمله طرح‌های مهم و تاثیرگذار در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری هستند که که می توانند در برطرف کردن مشکلاتی همچون معضل ترافیک شهر، فضای سبز و... ایفای نقش کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست بررسی طرح تفصیلی شهرهای شهرستان لنجان با اشاره به لزوم بازنگری در طرح های تفصیلی شهرهای شهرستان لنجان، اظهار کرد: شهر یک موجود زنده است و باید هر روز به آن رسیدگی شود و در این میان طرح تفصیلی نقش مهم و موثری را در راستای سلامت و توسعه منطقی، معقول و برنامه‌ریزی شده شهر ایفا می کند.

وی افزود: امروزه اگر به درستی مسایل و مشکلات شهرها مورد بررسی قرار نگیرد و به آنها به درستی رسیدگی نشود شاهد رشد شهر غیر متناسب شهرها خواهیم بود و این مسئله معضلات بسیاری را برای شهرداری، شورای شهر و شهروندان ایجاد خواهد کرد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: طرح‌های تفصیلی از جمله طرح‌های مهم و تاثیرگذار در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری هستند که که می توانند در برطرف کردن مشکلاتی همچون معضل ترافیک شهر، فضای سبز و... ایفای نقش کنند و بر همین اساس باید گفت طرح جامع، طرح کالبدی فضایی است که با بهره‌گیری از تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه به بهبود سازمان فضایی شهر و  رفاه اجتماعی مردم می‌پردازد.

وی طرح تفصیلی را حلقه مفقوده مدیریت شهرهای شهرستان لنجان دانست و ادامه داد: امروز شهرداران شهرستان لنجان نگرانی هایی در خصوص طرح تفصیلی شهرهای خود دارند و قطعا با اجرای طرح بازنگری طرح  تفصیلی شهرهای استان اصفهان می توان اطمینان پیدا کرد که حداقل در سال های آینده توسعه و عمران شهرهای شهرستان لنجان در قالب طرح های مصوب کارشناسی شده، اجرایی خواهد شد.

صفرخانلو اضافه کرد: طولانی شدن زمان مطالعات و ابلاغ طرح تفصیلی شهرهای شهرستان لنجان باعث شده که این طرح با وضعیت فعلی شهرها همخوانی نداشته باشد و برهمین اساس نیاز است این طرح ها مورد بازنگری قرار گرفته و در قالب طرح تفصیلی مسئله محور به تصویب برسند.

وی عنوان کرد: قطعا با بازنگری و تصویب طرح تفصیلی شهرهای شهرستان لنجان نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن‌ها و همچنین وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویت های مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی، توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت تمامی عوامل مختلف شهری در آن تعیین می‌شود و این مسئله از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با بازنگری و تصویب طرح های تفصیلی شهرهای شهرستان لنجان این طرح سندی برای توسعه شهرهای این شهرستان خواهد شد و به دلیل راهبردهای ارایه شده در زمینه منطقه بندی کاربری اراضی، حمل و نقل و ترافیک و ...مشکلات متعدد شهرها مرتفع می شود.

کد خبر 344686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.