باغ‌های قدیمی چهار گوشه اصفهان احیا می‌شود

عضو شورای اسلامی شهراصفهان گفت: طرح پیشنهادی " حفظ و احیاء باغات" تکالیفی را برای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تعریف کرده است که به دنبال آن احیای باغات قدیمی در چهار گوشه شهر اصفهان مورد توجه قرار گیرد.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح پیشنهادی هشت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص "حفظ و احیاء باغات اصفهان" اظهار کرد: بر اساس این طرح باغات قدیمی اصفهان و ظرفیت‌هایی که از قدیم‌الایام در اطراف اصفهان وجود داشته و در حال حاضر به هر دلیل دچار آفت زدگی و خشکسالی شده است را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه در این طرح استفاده از سیستم آبیاری تحت کنترل، استفاده از کاشت درختان کم آب بر و روش‌های اصولی در آبیاری و مراقبت باغ‌ها عنوان شده است، افزود: با اجرای این طرح در کنار غلبه بر بحران بی آبی با استفاده از پساب‌های تعبیه شده‌ای که سازمان پارک‌ها و فضای سبز در نقاط مختلف اصفهان تهیه کرده است می‌توانیم به سمت احیای این باغ‌ها حرکت کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اجرای کامل این طرح‌ "حفظ و احیاء باغات اصفهان" می‌تواند طراوت را به اصفهان بازگرداند و برای کنترل ریزگردها نیز تاثیر بسزایی دارد، اضافه کرد: همچنین باید توجه داشت که با اجرای این طرح از ساخت ‌و سازهای غیر اصولی که نفس شهر را بریده است جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح "حفظ و احیاء باغات اصفهان" در کنار فواید زیست محیطی که دارد می‌تواند با ایجاد ظرفیت‌های اشتغال، اقتصاد کشاورزی شهر را نیز توسعه دهد، اضافه کرد: همچنین باید توجه داشت که باغات هویت شهر اصفهان بوده و با احیای این بخش می‌توان بخشی از هویت شهر تاریخی را به آن بازگرداند.

محمدی با بیان اینکه طرح " حفظ و احیاء باغات اصفهان" در کمیسیون‌های کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری و کمیسیون امور اقتصادی، گردشگری و حقوقی شورای شهر  بررسی شده است، گفت: این طرح فردا در سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان مورد بررسی و تصویب خواهد شد.

وی تاکید کرد: طرح پیشنهادی " حفظ و احیاء باغات" تکالیفی را برای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تعریف کرده است که به دنبال آن احیای باغات قدیمی در چهار گوشه شهر اصفهان مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 344633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.