متعهد ماندن اروپا به برجام صوری است

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت:متعهد ماندن صوری اروپا به برجام برای معطل نگه داشتن ظرفیت های ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در جمع مردم و نخبگان شهرستان لنجان اظهار کرد: زبان تابلوی الهی برای کشف انسان بوده چه کشف مرض وصحت جسم وچه روح وباطن انسان  از این جهت حضرت علی (ع) فرمودند حرف بزنید تا شناخته شوید چرا که شخصیت هر شخصی زیر زبانش نهفته است.

وی با اشاره به پنج اثر گفتار در معاشرت ها افزود: باید توجه داشت گفتار شایسته می تواند منشاء نزول برکت در زندگی شود لذا در روایات آمده است کسی که خیر دنیا و اخرت را می خواهد لسان ذاکر و خدایی داشته باشد از سوی دیگر اگر خواستیم محبت ها در زندگی زیاد شود باید عاقلانه صحبت کنیم یعنی قبل از اینکه حرفی بزنیم ان را تحلیل کرده و بعد بر زبان جاری سازیم از این جهت در روایات مختلف از صفات عاقل تدبر قبل از کلام را ذکر کرده اند.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: نباید فراموش کرد مدیریت گفتار انسان را در مقابل مخالف خود نیز پیروز می کند از این رو در روایات آمده است در گفتار با مخالفان خود مدارا کن تا شر او کم شود همچنین یکی از افات معاشرت ها گفتار و رفتار منافق گونه است و بعضی در زبان چیزی می گویند ودر عمل رفتارشان چیز دیگری است این مهم معاشرت ها را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی ادامه داد:یکی از راه های شیرین شدن زندگی ابراز محبت است که بعضی در این مورد ضعیف هستند در روایات به مرد فرموده ابراز محبت نسبت به همسر کن و یا در جایی دیگر فرمود ه اند محبت خود را به برادر دینی ابراز کن تا دوستی شما پا برجا باشد.

فرهنگ با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: این روز با برکت روز اکرام واغاز هفته کمک به محرومان ومستضعفین است و باید گفت اوصاف امام حسن مجتبی (ع)  قابل احصا نیست و در یک کلام او منبع لایزال صفات الهی بود که صفت کریم ال طه از صفات مشهور حضرت به شمار می آید و بر همه لازم است با تاسی به این وجود نورانی نسبت به محرومان مخصوصا در این ماه غافل نشویم.

وی در ادامه با اشاره به مسئله برجام و ادامه خصومت امریکا با ملت ایران، عنوان کرد: با اعلام شروط ۱۲ گانه از طرف دولت امریکا فاز جدیدی از توطئه استکبار علیه نظام اسلامی شروع شد و هدف آنها از این شروط به اصطلاح تغییر رفتار ایران است و باید توجه داشت این تغییر رفتار یعنی دست کشیدن ایران از حمایت از مظلومان،   بی تفاوتی نسبت به جنایات استکبار جهانی وهزاران جنایت دیگر و در یک کلام این شروط به معنای دست کشیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی از اصول انقلاب و اسلام است.

امام جمعه باغبادران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان راهبردی خود به چند نکته کلیدی اشاره کردند نخست آنکه مخاطب شروط شش گانه وتجربیات بیان شده از سوی مقام معظم رهبری دولتمردان هستند و باید مو به مو به این بیانات عمل کنند والا در امتحان سخت سر بلند نمی شوند.

وی اضافه کرد: شروط مقام معظم رهبری رهبری به معنای این است که به اروپا مثل امریکا نگاه کنید و به انها اعتماد نکنید و تمامی مسئولیت مذاکرات به گردن خوداتان است، اینکه بعضی شکست مذاکرات با امریکا را به گردن نظام ورهبری انداختند یک اشتیاه فاحش و ادرس غلطی بود که باعث فتنه در کشور می شود  شما ملزم شدید در برجام بر اساس شروط رهبری حرکت کنید نکردید الان مواظب باشید مثل قبل نشود.

فرهنگ افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب حق غنی سازی وتثبیت ان بخاطر مذاکرات نبود که سال ها بعضی آن را مطرح می کردند، بلکه بخاطر پیشرفت ما بود بنابراین اگر بخواهیم حق ما را بدهند باید استقامت کنیم و نباید فراموش کرد پیشرفت باانعطاف و نرمش در مقابل جبهه کفر به دست نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: مسایل کشور را نباید به برجام گره زد چراکه از دست ما خراج است و اینکه برخی اب خوردن را نیز به برجام گره زدند این اشتباه است و امیدورام دوباره این حرف ها تکرار نشود چراکه اگر قرار بود برجام مشکلی حل کند امروز وضعیت کشور اینگونه نبود و شاهد گرانی سر سام اور الان نبودیم.

امام جمعه باغبادران متذکر شد: راه نجات کشور عمل به دستورات اقصاد مقاومتی است که بارها مقام معظم رهبری این مهم را تذکر داده اند و  نبایدمسئولان با شعار و چند کار سطحی با این راهکار مهم برخورد نکنند بلکه باید در عمل این کار صورت بگیرد.

کد خبر 344569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.