ضرب و شتم پیرمرد نهال فروش در زرین شهر تکذیب شد

لنجان-شهردار زرین شهر گفت:هیچگونه درگیری فیزیکی بین نیروهای اکیپ رفع سد معبر شهرداری زرین شهر و پیرمرد نهال فروش رخ نداده و این خبر کاملا کذب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه امروزه سد معبر به یک چالش مهم در حوزه شهری تبدیل شده است، اظهار کرد: امروزه افزایش جمعیت در شهر باعث تردد بالای شهروندان در سطح شهر به صورت پیاده و یا با استفاده از خودروهای شخصی و عمومی شده و یکی از چالش هایی که شهرداری ها با آن مواجه هستند تجاوز وسایل نقلیه به محدوده پیاده‌ روها و یا اشغال خیابان‌ها و پیاده روها توسط اشخاص برای کسب‌وکار بصورت دست فروشی است.

وی افزود: باید توجه داشت قراردادن کالاها در معابر و خیابان ها توسط برخی کسبه و دست فروشان مغایر قانون شهرداری‌ بوده و بر همین اساس اکیپ و مأموران سد معبر شهرداری، به موجب تبصره یک بند۲ ماده۵۵ قانون شهرداری، ملزم به رفع سد معابر عمومی هستند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: امروزه متاسفانه جمع‌آوری دستفروشان و ضبط اجناس آنان یکی از چالش‌های جدی مدیریت شهری تبدیل شده و بخش قابل توجهی از نیروی شهرداری را به نظم‌بخشی و مرافعات مربوط به اشغال غیرقانونی اموال عمومی و پیاده‌روها اختصاص داده است.

وی ادامه داد: طی سال های اخیر عدم ساماندهی دستفروشان در سطح شهر و بازار باعث شده این مهم به کلافی سردرگم تبدیل شود که علاوه بر نازیبایی شهر، اعتراضات کسبه و مردم را به همراه داشته چراکه دست فروشان از هیچ قاعده صنفی و یا استانداردی تبعیت نمی کنند و در بساط آن ها هر نوع محصولی اعم از مواد خوراکی و بهداشتی و... پیدا می شود.

محمدی اضافه کرد: در برخی مواقع وفور دست فروشان در معابر عمومی باعث شده عبور شهروندان از پیاده روها با مشکل رو به رو شود و عابران پیاده برای طی کردن ادامه مسیر باید وارد خیابان شوند که این مسئله احتمال وقوع تصادف را برای عابران پیاده افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه رفع سدمعبر یکی از مهمترین خواسته های شهروندان از شهرداری است، عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع طی مدت گذشته اکیپ و مأموران سد معبر شهرداری شهرداری زرین شهر به کسبه و دست فروشانی که در اقدام به سد معبر در معابر و خیابان های زرین شهر کرده بودند اخطار و تذکر داد که متاسفانه برخی از آنها توجهی به این مهم نکرده بودند، که این مسئله منجر به اقدامات اجرایی شد.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کرد خویشتن داری، حفظ حرمت و کرامت انسانی شهروندان از جمله مسایلی است که همواره بنده به عنوان شهردار زرین شهر بر آن تاکید داشته و به نیروهای اکیپ های رفع سد معبر شهرداری گوشزد کرده ایم که در مواقع جمع آوری سد معبرها در شهر با صبر و شکیبایی اقدامات قانونی را انجام دهند و از برخوردهای غیرقانونی و خارج از وظایف محوله پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه هتک حرمت دستفروشان توسط مامورین شهرداری از خطوط قرمز شهرداری زرین شهر به شمار می آید، افزود: تا به امروز سعی شده رفع مشکلات شهری همچون سدمعبر با ابزار قانونی و رعایت شان و منزلت افراد انجام گیرد اما متاسفانه شاهد انتشار تصویری نا مفهوم از برخورد با فردی که اقدام به سد معبر کرده بود در فضای مجازی بودیم که با کپشنی نیروهای اکیپ رفع سد معبر شهرداری را محکوم به ضرب وشتم کرده بودند.

محمدی با بیان اینکه برخی حمایت های ناآگاهانه مردم از دست فروشان باعث گسترش سد معبر می شود، تصریح کرد: در مواقعی که نهادهای اجرایی همچون شهرداری اقدام به برخورد با متخلفان می کند متاسفانه برخی افراد اقدام به جوسازی علیه افراد و یا نهادها می کنند که این مسئله موضوع تازه‌ای نیست، اما نیاز است شهروندان ما در خصوص برخی شایعات آگاه شوند.

وی با اشاره به انتشار تصویر و خبری تحت عنوان برخورد ماموران شهرداری زرین‌شهر با یک  پیرمرد نهال فروش در فضای مجازی، ادامه داد: باید توجه داشت هیچگونه درگیری فیزیکی بین نیروهای اکیپ رفع سد معبر شهرداری زرین شهر وپیرمرد نهال فروش رخ نداده بلکه ماموران رفع سد معبر شهرداری چندین بار به ایشان تذکر داده بودند که حضور وی در این مکان غیر قانونی بوده با این حال ۱۰ روز فرصت برای فروش محصولات به ایشان زمان داده شده بود تا محصولات خود را به فروش رسانده و متضرر نشود اما با توجه به عدم توجه ایشان به این مسئله اکیپ رفع سد معبر شهرداری پس از گذشت مدت زمان مشخص شده به وظیفه قانونی خود عمل کردند.

شهردار زرین شهر ساماندهی و حمایت از مشاغل خرد و دست‌ فروشان را یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری دانست و یاداور شد: شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم برآن شد تا تمهیداتی اتخاذ کند تا دست فروشان و میوه فروشان حاشیه خیابان به مکانی خاصی در شهر هدایت شوند تا اجناس خود را در محل های مشخص شده به فروش برسانند.

وی اضافه کرد: طرحی تحت عنوان گاری نو در آینده ای نزدیک در زرین شهر اجرایی خواهد شد که در این طرح تجهیزاتی در اختیار دست‌فروشان نیازمند قرار می گیرد تا این افراد در مکان هایی مشخص بتوانند امرار معاش کنند و از سوی دیگر با فروش اجناس و محصولات بهداشتی سلامت شهروندان نیز با خطر مواجه نشود.

محمدی عنوان کرد: البته نباید فراموش کرد ایجاد بازار روز و حمایت از مشاغل خرد و دست فروشان نیازمند دلیلی بر اجرای قانون سد معبر در سطح شهر نخواهد بود.

کد خبر 344561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.