بافت‌های ناهمگن در حوزه برنامه ریزی برای زنان وجود دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وجود بافت‌های ناهمگن در برنامه‌ریزی در حوزه زنان گفت: در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها معمولا ماموریت‌ها به طور دقیق مشخص می‌شود و در مرحله اجرا امکانات و فرصت‌های موجود ارزیابی شده و در این بخش، ناهمگن بودن بافت هدف دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاهره چنگیز در دومین جلسه هم اندیشی راه اندازی مرکز توانمندسازی زنان و خانواده در ایراد نظرات خود در خصوص این اتاق فکر اظهار کرد: باید مشخص کرد که این گروه یک گروه مشاوره‌ای است یا مداخله‌ای و یا تنها رسالت این شورای مشورتی بارش افکار برای طرح موضوعات زنان است.

وی با بیان اینکه مشاوره نیازمند اطلاعات کافی و دقیق از همه ذی‌نفعان است، افزود: باید دید آیا جمع حاضر نمونه کاملی از همه ذی‌نفعان طرح هستند یا خیر و اینکه اگر جمعیت اصفهان را دومیلیون نفر و جمعیت زنان را یک میلیون نفر بدانیم هدف ما تنها زنان است یا با احتساب نقش کاتالیزوری زنان در واقع همه دومیلیون نفر مورد هدف ما هستند.

وی با اشاره به وجود بافت‌های ناهمگن در برنامه‌ریزی در حوزه زنان گفت: در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها معمولا ماموریت‌ها به طور دقیق مشخص می‌شود و در مرحله اجرا امکانات و فرصت‌های موجود ارزیابی می‌شود و در این بخش ناهمگن بودن بافت هدف دیده می‌شود چرا که برنامه‌ریزی برای سنین یا سطوح فرهنگی مختلف نیاز به دقت بیشتری دارد.

اگر در بحث توسعه دچار تغییر هستیم باید همه دستگاه‌ها وارد میدان شوند

مرضیه فرشاد، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: در خصوص مداخلات شهرداری معمولا تا به حال بدون دید جنسیتی بوده اما در اینجا بحث جنسیت مطرح است که این طرح ارزش دارد که با برخی تغییرات از آن بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه تنها جایی که جنسیت را جدا کرده است دفتر امور بانوان استانداری است، افزود: اگر این طرح به نوعی به زیرمجموعه این دفتر در استانداری برده شود بهتر است چرا که شاید شهرداری تا این حد به زنان دسترسی لازم را نداشته باشد.

فرشاد با اشاره به عدم وجود ساختار اجرایی ثابت در شورای شهر گفت: به نظر می‌رسد دفتر امور زنان و خانواده استانداری از ثبات بیشتری در موضوع زنان برخوردار است چرا که ساختار شورای شهر از نظر اجرایی ساختار ثابتی نیست.

وی با بیان اینکه اگر در بحث توسعه دچار تغییر هستیم باید همه دستگاه‌ها وارد میدان شوند، اظهار کرد: اینکه چرا دختران امروز ما مسئولیت پذیری کافی را ندارند یا اینکه چرا سلامت زنان ما دچار مشکل است یا زنان اعتماد به نفس کافی ندارند و بسیاری موضوعات دیگر حوزه زنان همگی لزوم بحث آموزش را پررنگتر می‌کند.

مدیرکل بهزیستی اصفهان با تاکید بر هدف گذاری‌ها در اتاق فکر تصریح کرد: باید مشخص کرد که نگرانی ما دقیقا چیست آیا نگرانی ما توسعه و ورود زنان است یا ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی در حوزه زنان پس باید با هدف گذاری صحیح از ایجاد ساختار جدید برای موازی کاری پرهیز کرد.

وی با تاکید بر لزوم بارش افکار در اتاق فکر شورای مشورتی گفت: بهتر است آسیب‌شناسی لازم در این زمینه انجام شود و به طرح مسئله در جلسات بعدی پرداخت تا به حل مسئله در حوزه زنان دست یابیم.

کد خبر 344526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.